آغاز طرح نوروزی در جاده‌ها با مشارکت ۸۷ هزار نفر از نیروهای پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمدرضا رادان در رزمایش طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی که صبح دیروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با بیان اینکه امروز برای خدمت به مردم هم‌قسم شده‌ایم، گفت: حضور ماموران، امدادگران، نیرو‌های خدماتی و... در جاده‌ها ارمغان آرامش و ایمنی و سلامت در سفر را به مردم می‌دهد.
رادان با بیان اینکه ۸۷ هزار نفر در اجرای طرح نوروزی مشارکت دارند، افزود: سرتعظیم در برابر تک‌تک این افراد و خانواده‌های عزیزشان فرو می‌آورم. خانواده‌ها قطعا در ثواب عزیزانی که از تعطیلات نوروزی خود صرف‌نظر می‌کنند و در خدمت مردم هستند، سهیم خواهند بود.
وی با بیان اینکه افرادی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، حدود پنج درصد هستند، گفت: نباید بگذاریم پنج درصد متخلف اراده خود را به مردمی که قانون را رعایت می‌کنند، تحمیل کند.
فرمانده فراجا، خستگی را به سمی برای سفر توصیف کرد و گفت: راه‌های ایران اسلامی به قدری زیباست که می‌توان ساعاتی را در نقاط مختلف راه توقف و استراحت کرد.


رادان ادامه داد: شروع سال نو برای رسیدن به اهداف ما در برنامه باید همراه با ادب، اما همراه با قانون باشد.
وی افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که امنیت و نظم مردم در تمام شئون تامین شود.
جان باختن ۱۱۰۰ نفر در حوادث رانندگی نوروز ۱۴۰۱
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا هم در رزمایش طرح نوروزی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی اظهار داشت: امسال ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف از جمله هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای طرح نوروزی در جاده‌های سراسر کشور که از 24 اسفندماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ ادامه داشت مشارکت دارند و ما امیدواریم که نوروز کم‌حادثه را پشت سر بگذاریم.
به گزارش ایسنا، سردار سید کمال ‌هادیان‌فر با بیان این‌که ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران همگی از کاربران ترافیک محسوب می‌شوند افزود: این جمعیت یا راننده هستند یا عابر پیاده و تمام اینها کاربر ترافیک هستند من از تمام افرادی که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند تشکر می‌کنم و امیدوارم در سال آینده شاهد رعایت بیشتر قوانین و مقررات از سوی تمام کاربران ترافیکی باشیم.
هادیان‌فر با بیان این‌که در نوروز ۱۴۰۱، هزار و 100 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: ۳۵ درصد از این افراد به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی جان باختند. این نشان می‌دهد که استراحت عامل مهمی در پیشگیری از حوادث رانندگی، پس خواهش ما از رانندگان این است که قبل از مسافرت استراحت کنند و در حین مسیر هرجا دچار خستگی یا خواب‌آلودگی شدند با توقف در حاشیه امن راه استراحت کرده و سپس به مسیرشان ادامه دهند.
وی با اشاره به این‌که حدود ۵۰ درصد از جان‌باختگان حوادث رانندگی در نوروز امسال (۱۴۰۱) در حین انتقال یا پس از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند گفت: این موضوع نشان می‌دهد که حتما باید تمهیدات لازم برای رسیدگی به مصدومان حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس وجود داشته باشد.
رئیس‌پلیس راهور فراجا با بیان این‌که از سه ماه پیش جلساتی در شورای عالی ایمنی و ترافیک با حضور دستگاه‌های مختلف برای طرح نوروزی برگزار شده است، گفت: امیدواریم که در نوروز امسال علی‌رغم این‌که پیش‌بینی افزایش سفر وجود دارد شاهد کاهش تصادفات و خسارت جانی ناشی از آن باشیم.
سایر اخبار این روزنامه
وحشت از ورشکستگی بانک‌های آمریکایی شورای آتلانتیک: این تازه اول ماجراست درس آخر سال (یادداشت روز) اخبار ویژه خطر بسیار بسیار جدی است / از درون تکه‌تکه می‌شویم حساب‌های مشکوک را با کنترل تراکنش‌ها شناسایی می‌کنیم پیکر مطهر 71 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه به خاک وطن بازگشت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت آغاز طرح نوروزی در جاده‌ها با مشارکت ۸۷ هزار نفر از نیروهای پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی سرعت شناورهای سپاه در آینده چندبرابر سرعت شناورهای آمریکایی می‌شود جنایتکاران جنگی قتل‌عام حلبچه انتصابی تعجب‌آور و مغایر با اصول دولت تشکیل شبکه گسترده درمان ناباروری در کشور کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه در مترو تهران و دستگیری ۵ نفر کاروان ورزشی ایران با نام شهید حججی در بازی‌های آسیایی ‌هانگژو وحشت از ورشکستگی بانک‌های آمریکایی شورای آتلانتیک: این تازه اول ماجراست وحشت از ورشکستگی بانک‌های آمریکایی شورای آتلانتیک: این تازه اول ماجراست