۱۰ میلیون نفر از ابتدای امسال رایگان بیمه سلامت شدند

  مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از بیمه رایگان ۱۰ میلیون نفر از ابتدای امسال خبر داد.
محمدمهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر به صورت رایگان بر اساس اطلاعات وزارت رفاه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. در این راستا افرادی که نیازمند پوشش بیمه‌ای بودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود. در سال جاری نیز اعتبار این موضوع پایدار شده و در ابتدای سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند و حداقل ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سه دهک پایین جامعه در صندوق‌های مختلف سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
ناصحی اظهار داشت: سایر دهک‌ها مثل دهک چهارم ۱۰ درصد را پرداخت میکند، دهک پنج ۲۰ درصد و دهک ۶ نیز ۳۰ درصد و به همین ترتیب پرداخت افزایش پیدا می‌کند و دهک آخر نیز باید همه مبلغ را پرداخت کند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان به عنوان حق بیمه امسال در نظر گرفته شده‌است.


وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد برای سایر دهک‌ها نیز بیمه رایگان شود، در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ درصد افراد بیمه رایگان بودند و منابع آن نیز تأمین شده‌است.
ناصحی افزود: خدمات جراحی، آزمایشگاهی و‌ای وی اف برای درمان ناباروری تا ۹۰ درصد در بخش‌های دولتی پرداخت می‌شود. وی درباره پوشش بیمه خدمات دندانپزشکی گفت: یکی از فعالیت‌های بیمه سلامت در سال جاری توجه به خدمت دندانپزشکی است، در حال حاضر ۱۴ خدمت پیشگیری را تحت پوشش بیمه سلامت داریم؛ در مراکز شهری و روستایی این خدمات برای مادران باردار و فرزندان رایگان هستند.
ناصحی گفت: در نظر داریم در سال ۱۴۰۲ حداقل ۱۰ برابر در زمینه دندانپزشکی هزینه کنیم، پیشنهاد‌هایی در این زمینه به شورای عالی بیمه ارسال کردیم که یکی از موارد ارائه یک دست دندان کامل مصنوعی به افراد بالای ۶۰ سال است.