رقابت ستاره‌ها در گیشه تابستانی

پس از «دسته دختران» که اولین‌بار در چهلمین جشنواره فجر رونمایی شد و امسال همزمان با عید فطر به نمایش درآمد، یکی دیگر از آثار حاضر در جشنواره چهلم یعنی «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی نیز قرار است به زودی اکران شود. علاوه بر این فیلم، کمدی «شهر هرت» ساخته کریم امینی، «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی و «تصور» اثر علی بهراد نیز تا چند روز دیگر به چرخه اکران اضافه خواهند شد. کدام ستاره‌ها و چهره‌های محبوب با این فیلم‌ها در راه سینما هستند؟
نازنین بیاتی
دو فیلم کمدی «سگ‌بند» و «شادروان» با بازی نازنین بیاتی، نوروز 1401 اکران شدند و اکنون این بازیگر «عروسی مردم» را در نوبت اکران دارد. این فیلم مانند «سگ‌بند» از جنس کمدی‌های تجاری نیست و گروه بازیگران پرستاره‌ای ندارد، اما فضای سرخوش و شاد فیلم می‌تواند برگ برنده‌ای برای آن باشد. مجید توکلی که فیلم «متولد 65» را در کارنامه دارد، سال 98 این فیلم را تولید کرده است. نازنین بیاتی به همراه شکیب شجره بازیگران اصلی فیلم هستند و احترام برومند و زهرا داوودنژاد نیز در آن حضور دارند. بیاتی سال گذشته با «سگ‌بند» در رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها حاضر بود و جایگاه خوبی در گیشه داشت. او با «شادروان» نیز موفق شد مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و از 17 خرداد نیز با «عروسی مردم» به سینما می‌آید.
پژمان جمشیدی


مدتی پس از اکران کمدی «بخارست»، پژمان جمشیدی با فیلم کمدی جدیدی به سینما می‌آید و با «شهر هرت» حضور خود را روی پرده سینماها تمدید خواهد کرد. پژمان جمشیدی در این فیلم برای اولین‌بار با کریم امینی همکاری کرده و با چهره‌هایی مانند شبنم مقدمی و بابک کریمی همبازی بوده است. جمشیدی تا به حال با مسعود اطیابی در کمدی‌های گیشه‌ای مانند «تگزاس»، «دینامیت» و «بخارست» همکاری‌های موفقی داشته است، اکنون باید دید اولین کار او با امینی چه سرانجامی در گیشه خواهد داشت. این ستاره سال گذشته با فیلم تلخ «علف‌زار» تحسین مخاطبان را برانگیخت و در گیشه پاییز با «بخارست» صدرنشین بود، اگر «شهر هرت» به فروش بالایی دست پیدا کند، موفقیت‌‌های جمشیدی ادامه‌دار خواهد شد. محبوبیت این بازیگر نزد مخاطبان، شانس فروش خوب «شهر هرت» را بالا می‌برد و کریم امینی در ساخته قبلی خود «فسیل» موفق شده تماشاگران را به سینما بکشاند، بنابراین ساخته جدید او یکی از شانس‌های گیشه تابستان محسوب می‌شود. «شهر هرت» پس از پایان نمایش «سه کام حبس» اکران خواهد شد.
لیلا حاتمی
لیلا حاتمی سال‌های اخیر روی پرده سینماها غایب بوده. او اواخر شهریور 98 با فیلم «مردی بدون سایه» به سینما آمد و پس از آن در دوران شیوع کرونا، خرداد 99 با «حکایت دریا» به سینمای آنلاین رسید. او طی دو، سه سال اخیر در فیلم‌هایی مانند «قاتل و وحشی»، «پیرپسر»، «نبودن»، «زمانی برای ابدیت» و «تصور» ایفای نقش کرده و از میان آن‌ها قرار است «تصور» ساخته علی بهراد به زودی اکران شود. این فیلم خرداد 1401 در بخش هفته منتقدین جشنواره کن به نمایش درآمد و حالا پس از یک سال از نیمه خردادماه در سینماها اکران می‌شود. «تصور» بیشتر در فضای خیابان و یک تاکسی می‌گذرد و علاوه بر لیلا حاتمی، مهرداد صدیقیان نیز در فیلم حضور دارد. با توجه به فضای خاص «تصور»، بعید است ساخته بهراد به فروش عجیب و غریبی دست یابد. اگر لیلا حاتمی از بازی در «دسته دختران» انصراف نداده بود، اکنون او به جای نیکی کریمی با این فیلم روی پرده سینما حاضر بود، اما این اتفاق رخ نداد و اکنون لیلا حاتمی با «تصور» در راه سینماست.
محسن کیایی
فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی اولین‌بار سال 1400 در چهلمین دوره جشنواره فجر رونمایی شد و حالا پس از تقریبا یک سال و نیم قرار است رنگ پرده را ببیند. محسن کیایی در این فیلم یکی از نقش‌های مکمل را برعهده دارد و با تورج الوند که زمان بازی در این اثر چهره جدیدی بود و هنوز در «اتاقک گلی» ایفای نقش نکرده بود، همبازی شده است. کیایی در «نگهبان شب» نقش یک مهندس ساختمان را برعهده دارد که مسئولیت نگهبانی از ساختمانی را به جوانی به نام «رسول» (تورج الوند) می‌سپارد. محسن کیایی که آخرین‌بار خرداد 1401 با «بی‌صدا حلزون» روی پرده سینما دیده شده بود و با این فیلم حضور موفقی در گیشه نداشت، با ساخته میرکریمی به سینما بازمی‌گردد. «نگهبان شب» مضمونی عاشقانه دارد و به موضوعات اقتصادی و اجتماعی نیز می‌پردازد. رضا میرکریمی در چهلمین جشنواره فجر، برای این فیلم جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.