پاکسان به روزهای اوج خود باز می گردد


مدیر عامل شرکت پاکسان در نشستی خبری از بازگشت این شرکت به روزهای اوج خود در آینده ای نزدیک خبر داد . شهریار محمدی راد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزهای اوج پاکسان نزدیک است گفت: تمام تلاش ما بازگشت پاکسان به روزهای اوج خود است و اقدامات خوبی هم تا کنون انجام شده است. درتور یک روزه ای که به همت روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه ریزی شده بود خبرنگاران بازار سرمایه از کارخانه پاکسان بازدید داشتند و با بخش های مختلف این واحد تولیدی آشنا شدند. در خلال این بازدید شهریار محمدی راد مدیر عامل پاکسان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. محمدی راد به چالشهای پیش روی صنعت شوینده اشاره داشت و گفت صنعت شوینده به دلیل عدم توازن هزینه ها و قیمت‌های فروش محصولات این روزها حال خوبی ندارد و قیمت گذاری دستوری این صنعت را با چالش روبرو کرده است. مدیر عامل پاکسان در ادامه گفت: متاسفانه سال گذشته با زیان سنگینی صورت‌های مالی را بستیم و برای خروج از ز‌یان برنامه ریزی کردیم در گام نخست باید مشکلاتی که در راستای تامین مواد اولیه داشتیم مرتفع می کردیم تا بتوانیم تولید را افزایش دهیم. وی گفت: واحد اسید چرب به دلیل نداشتن مواد اولیه نه ماه متوقف بود و از بهمن ماه سال ۱۴۰۱ ماده اولیه برای تولید اسید چرب را تامین کردیم. در گام بعدی اقدامات لازم برای تولید با ثبات مواد صنعتی را تسهیل کردیم در حال حاضر دو واحد تولید اسید سولفونیک به ظرفیت ۱۱۵ تن در اختیار داریم که خوشبختانه این واحدها نیز فعال شدند. در حوزه تولید مواد صنعتی تولید تگزاپون هم در سید محصولات ما جا دارد. مدیر عامل پاکسان در ادامه به صفر شدن زیان ناخالص شرکت در سال مالی جدید اشاره کرد و گفت: امسال با تمهیداتی که اجرایی کردیم بدون افزایش نرخ زیان ناخالص را به صفر رساندیم. همچنین در ۴ ماهه سال مالی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل زیان را ۶۰ درصد کاهش دادیم و اکنون فروش صادراتی پاکسان سودده است. محمدی راد به موضوع مدیریت هزینه ها هم پرداخت و گفت: یکی از اقداماتی که در راستای مدیریت هزینه ها اجرایی شده استفاده از امکانات موجود برای انبار داری بوده است تا پیش از این انباری در اختیار شرکت بود که با عدم تمدید قرارداد آن ۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها خواهیم داشت. در راستای مدیریت هزینه ها توجه ویژه به خرید به موقع مواد اولیه است که کمک بزرگی به مدیریت هزینه ها در این بخش می کند.
مدیرعامل پاکسان افزود: از دیگر کارهای مهم که در بخش داخلی که انجام شد مدیریت خرید بود. که خرید مناسب به موقع و به قیمت در دستور کار قرار داده و انجام شد. بخش دیگر برای کاهش زیان بواسطه ضایعات بود که متاسفانه آمار بالایی داشت که به تمهیدات صورت گرفته توانستیم ضایعات را بسیار کم کنیم.
وی در خصوص صادرات نیز گفت: محصولات ما به ۲۵ کشور صادر می شود ولی عمده بازارها کشورهای همسایه میباشند چون حمل و نقل، فرهنگ مصرف، جمعیت و هزینه ها برای آن مقاصد مناسب تر است، همچنین ما برای اولین بار ۴۰۰ تن پودر ماشین به روسیه صادر کردیم، روسیه بازار بسیار خوبی دارد و فرصت مناسبی بوده که از آن استفاده کرده ایم.شهریار محمدی راد در پایان گفت: حتماً در ماه‌های آینده اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و به روزهای اوج پاکسان نزدیک هستیم.