پرسپولیس دبل کرد استقلال دبل شد!

گروه ورزش
دو تيم استقلال و پرسپوليس در دربي صدويكم و در فينال جام حذفي ديشب در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند. در اين ديدار فوق جنجالي كه تكليفش در 90 دقيقه روشن نشد و هواداران را تا پاسي از شب در عطش مشخص شدن قهرمان نگه داشت در نهايت پرسپوليس موفق شد با برتري برابر رقيب سنتي جام قهرماني را بالاي سر ببرد. به اين ترتيب فصل فوتبالي ايران با پايان‌بندي رنگ قرمز و به شكلي رويايي براي ارتش سرخ به پايان رسيد. پرسپوليس در اين فصل هم فاتح ليگ شد هم جام حذفي. 
بازي ديشب با سوت اشكان خورشيدي آغاز شد اما اين داور در اتفاقي نادر نتوانست سوت پايان بازي را به صدا درآورد و به علت مصدوميت در اواسط نيمه دوم به دليل مصدوميت جاي خودش را به زاهدي‌فر داور چهارم بازي داد و اتفاقا بيشتر جنجال‌هاي مسابقه هم از همين اتفاق شروع شد. 
در نيمه نخست بازي با برتري پرسپوليس آغاز شد و در اواسط نيمه نخست بود كه مهدي ترابي با شوتي تماشايي دروازه حسيني را فرو ريخت و تيمش را يك بر صفر پيش انداخت. دو تيم در نيمه نخست موقعيت‌هاي ديگري هم داشتند اما ديگر توپي از خط دروازه‌ها رد نشد. 
در نيمه دوم استقلال براي جبران نتيجه وارد زمين شد اما در باز كردن دروازه بيرانوند ناكام بود. بيرو در اين نيمه يك موقعيت تك به تك را از استقلال گرفت. در دقيقه 79 بازي بود كه اشكان خورشيدي داور بازي به دليل مصدوميت نتوانست به قضاوت خود ادامه بدهد و داور چهارم جاي او را گرفت. توقف بازي به مدت چند دقيقه به جاي اينكه از تنش‌ها كم كند باعث جنجالي‌تر شدن بازي شد چرا كه از همان موقع مشخص شد بازي وقت اضافه‌ زيادي دارد و همين وقت اضافه زياد مي‌تواند آبستن حوادث زيادي باشد. 
در دقايق پاياني بازي يك برخورد در محوطه جريمه استقلال رخ داد كه داور اعتقادي به پنالتي نداشت اما اين تصميم او حسابي پرسپوليسي‌ها را عصباني كرد. در همين دقايق بود كه ضربه ترابي به تيرك دروازه حسيني برخورد كرد تا كار براي استقلال تمام نشود!
بعد از اتمام 90 دقيقه داور 9 دقيقه وقت اضافه اعلام كرد اما در پايان اين 9 دقيقه سوت پايان بازي را به صدا در نياورد و استقلال از فرصتي كه نصيبش شد نهايت استفاده را برد تا اينكه در دقيقه 101 روي يك ضربه كاشته و ضربه سر مرادمند دقيقا در ثانيه پايانی بازي گل تساوي را به ثمر رساند. اين گل آن قدر دير هنگام بود كه داور حتي اجازه شروع مجدد بازي به پرسپوليس نداد و بلافاصله سوت پايان بازي در 90 دقيقه را به صدا درآورد. به اين ترتيب در حالي كه يحيي و شاگردانش دست‌شان را روي جام حس مي‌كردند با يك شوك بزرگ مواجه شدند و استقلال كه همه ‌چيز را از دست رفته مي‌ديد به زندگي برگشت. و البته خوراك حداقل چند هفته جنجال در فضاي رسانه‌اي و مجازي در مورد قضاوت داور هم جور شد. 
با اين حال برخورد ريكاردو ساپينتو با هواداران پرسپوليس و افراد كنار زمين يك جنجال بزرگ به وجود آورد و در نهايت سرمربي استقلال با كارت قرمز از زمين بازي اخراج شد. اما اخراج او نيز حواشي را كاهش نداد. ساپينتو هنگام خروج از زمين با هواداران پرسپوليس درگير شد و اوضاع متشنج شد.  در طول 15 دقيقه نخست وقت‌هاي اضافه اتفاق خاصي رخ نداد. اما در نيمه دوم پرسپوليس كه علاقه‌اي نداشت بازي به ضربات پنالتي بكشد بر شدت حملات خود افزود و در نهايت در دقيقه 114 روي يك ضربه كاشته و ضربه زيباي اميد عاليشاه به گل دوم رسيد. با اين گل در نهايت پرسپوليس با برتري مقابل استقلال و دبل كردن رقيب جام حذفي را نيز به افتخارات اين فصل خود افزود.