لپ‌تاپ دردسرساز پسر بایدن و انتشار هزاران عکس از مفاسد اخلاقی

  سرویس خارجی-
در تازه‌ترین رسوایی و حاشیه تازه برای رئیس‌جمهور آمریکا، تصاویر خصوصی از پسر او منتشر شده که شخصیت بی‌ملاحظه و منحرف او را بیش از گذشته افشاء می‌کند تا یک ضربه سخت دیگر به جایگاه سیاسی بایدن وارد کند.
هانتر بایدن پسر فاسد و پرحاشیه رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به صدر اخبار این کشور آمده اما این‌بار داستان کمی متفاوت است. صحبت‌ از پول‌های کثیف و یا نقش او در جهت‌دهی سیاسی به پدرش نیست یا دست‌کم فقط اینها نیست و موضوع جدیدی به‌میان آمده است. تصاویر خصوصی که با عفت عمومی منافات دارد و چهره واقعی هانتر بایدن را بیشتر و بهتر از گذشته فاش می‌کند. بیش از 10 هزار تصویر خصوصی پسر رئیس‌جمهور آمریکا در معرض عموم قرار گرفته و هرکدام حقایقی جداگانه درباره بایدن را فاش می‌کند. بخشی از تصاویر اعتیاد هانتر به کوکائین در دورانی از زندگی را مرور می‌کند و بخش دیگری از تصاویر فاش می‌کند که او از لحاظ جنسی شخصیت منحرفی دارد. در بسیاری از این عکس‌ها، هانتر بایدن برهنه و با وسایل مصرف مواد مخدر دیده می‌شود.
برخی تصاویر آنقدر زننده بوده که وجدان افشاکننده حاضر به انتشار آن نشده و گفته است؛«تصاویر بسیار مستهجن» هستند و اینکه شرم کرده تا آنها را منتشر کند. «گرت زیگلر» مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، پس از آنکه ماه‌ها وقت گذاشته و آرشیو دیجیتال را اسکن کرده، گفته تنها بخشی از تصاویر را منتشر کرده و آن دسته از عکس‌هایی که بیش از اندازه با عفت عمومی مغایر بوده را منتشر نکرده است. زیگلر در ادامه این را هم گفته است که ویدیوهای لپ‌تاپ هانتر بایدن هم بعداً به‌زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. زیگلر در توضیح گفته که قصد دارد تا با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، سعی دارد بخش‌هایی از ویدیوها را سانسور کنند و قسمت‌های «بسیار مستهجن» را حذف کند. در برخی تصاویر منتشرشده بخش‌های مربوط به اطلاعات خصوصی مانند شماره تأمین اجتماعی، حساب بانکی و کارت‌های اعتباری ویرایش و حذف شده‌اند. همچنین تصاویر خصوصی و نامناسب «هالی بایدن» همسر سابق «بو بایدن» و معشوقه هانتر بایدن هم منتشر نشده است. هانتر بایدن در کتاب خاطراتش، که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، اشاره می‌کند که سال‌ها معتاد بوده و از سوءمصرف کوکائین رنج می‌برده است. در این وب‌سایت، دو تصویر جدید منتشر شده که پیش‌تر دیده نشده است. یکی تصویر پیامک‌های ردوبدل ‌شده میان هانتر و هالی و دیگری عکس هانتر بایدن با «زویی کستن» دوست‌دختر سابقش است. زویی کستن همان زنی است که سال گذشته در جریان تحقیق در مورد جرایم هانتر بایدن، مقابل هیئت منصفه فدرال در ایالت دلاور حاضر شد و علیه هانتر شهادت داد.


در جریان پرونده قطور هانتر بایدن که انواع و اقسام اتهامات از جمله نقش او در هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی در اوکراین ثبت شده، دادستانی فدرال هنوز نظر نهایی خود را اعلام نکرده است. از جمله اتهامات متوجه هانتر بایدن ۵۳ ساله، تخلف مالیاتی و دروغگویی در مورد استفاده از مواد مخدر و خرید سلاح است.
سلامت ذهنی بایدن
حاشیه‌ها اگر چه حول هانتر بایدن است اما هرگز تمرکز خود را از روی رئیس‌جمهور آمریکا از دست نداده است. «رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید با اشاره به عدم سلامت جسمی و روحی جو بایدن، گفت که کاخ سفید برای اینکه به این رئیس‌جمهور اجازه شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را داده، مرتکب «قصور پزشکی» شده است. رئیس‌جمهور
۸۰ ساله آمریکا روز پنج‌شنبه هنگام اهدای مدرک به دانشجویان آکادمی نیروی هوایی آمریکا در کلرادو در اتفاق تازه‌ای که گویای عدم سلامت ذهنی اوست، روی صحنه نقش بر زمین شد. رئیس‌جمهور آمریکا در چند ماه اخیر بارها حرکات عجیبی انجام داده که سلامت ذهنی او را قویاً زیر سوال می‌برد. او اسامی را فراموش می‌کند، گاهی جابه‌جا می‌گوید و در برخی موارد با یک انسان خیالی احوال‌پرسی می‌کند!
اقتصاد نابسامان
وضعیت نابسامان اقتصادی در آمریکا به نقطه‌ای رسیده که حتی صدای هم‌مسلکان و هم‌نظران حزب حاکم در این کشور را هم درآورده است. جفری ساکس نظریه‌پرداز اقتصاد آزاد و نئولیبرالی و همکار جورج سوروس در انقلاب‌های رنگی تاکید می‌کند: «این بسیار تکان‌دهنده است که از سال 2000، بدهی دولت آمریکا به مردم، از 35 درصد از درآمد ملی ما به 100 درصد درآمد ملی یا تولید ناخالص داخلی ما رسیده است». او در ادامه می‌گوید که آمریکا درگیر جنگ‌های پایان‌ناپذیر است و این هزینه‌های مستقیم نظامی و هزینه‌های جانبی ما در کنار هزینه‌های پزشکی کهنه سربازان، سهم عظیمی در افزایش این بدهی داشته است. گفتنی است، آمریکا در آستانه یک رکود بزرگ تاریخی است که ناظران تاریخی آن را قرین با رکود و تورم می‌دانند. تاکنون، چند موسسه بزرگ آمریکایی دچار ورشکستگی شدند و بدهی آمریکا از سقف تعیین‌شده قانونی در حال پیشی‌گرفتن است.