بازتاب گسترده شهادت <حججی>

ص  3   مقامات کشوری و لشگری، جنایت داعش را محکوم کردند
بازتاب گسترده شهادت «حججی»
مراسم گرامیداشت شهید حججی فردا در نجف آباد برگزار می شود



«محسن حججی» که در عملیاتی مستشاری نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمده بود، پس از دو روز به‌دست تروریست‌های تکفیری در سوریه
به  شهادت رسید.
به گزارش ایسنا، داعش ابتدا تصویری از این شهید مدافع حرم را پخش و  از اسارت وی خبر داد و بعد اعلام کرد که وی را به شهادت رسانده است. انتشار تصویر این شهید مدافع حرم قبل از شهادت در فضای مجازی بسیار بازتاب داشته است. در کنار اندوه و تأثر کاربران فضای مجازی و مردم، مسئولان کشوری هم شهادت وی را تسلیت گفته‌اند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پستی در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت: «شهادت رزمنده سرافراز مدافع حرم، محسن حججی به دست نیروهای تکفیری داعش، بار دیگر خوی وحشیگری این ددمنشان را به تصویر کشید. این شهید بزرگواردر راه مبارزه با متجاوزان کوردل به حریم اسلام و اهل بیت علیهم السلام، سرافرازانه به سید الشهدا (ع) اقتدا کرد.»
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری نیز در صفحه توئیتر خود شهادت مظلومانه شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی را تسلیت گفت و نوشت: «به امید نابودی تروریست‌های داعشی.» محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز با انتشار عکسی از شهید محسن حججی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «درود خدا بر نخل‌های بی‌سر سرزمین شهامت و استقامت که عاشقانه و مظلومانه در راه عزت و شرف ایران و اسلام جان عزیز خود را تقدیم نمودند.»
همچنین سردار قاسم سلیمانی در پیامی به مناسبت شهادت محسن حججی، تأکید کرد: «به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله(ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.» محمد نهاوندیان در صفحه توئیتر خود با انتشار تصویر این شهید نوشت: «چه غوغایی است در این عکس!» وی نوشته است: اینک، این تصویر، مهر بطلان این دروغ بزرگ است: باز هابیل و قابیل؛ باز یحیی و کاهنان، باز صعصعه و خوارج، باز حر و شمر و باز اسلام، ایستادگی و عقل و عدل.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمود واعظی وزیر ارتباطات، حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای روحانی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  و سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز در صفحات شخصی خود شهادت این مدافع حرم را تسلیت گفته‌اند. شهید مدافع حرم، محسن حججی در آخرین دست نوشته خود نوشته بود: «ان شاءالله شهادتم صدق گفتارم را گواهی می‌دهد... شک نکنید و مطمئن باشید راه ولایت همان راه علیست - رهبر برحق سید علیست...»
مراسم گرامیداشت شهید حججی روز یکشنبه ٢٢ مردادماه ٩٦در مسجد جامع شهرستان نجف‌آباد برگزار خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مراسم از ساعت ٩:٣٠ لغایت ١١:٣٠ در مسجد جامع شهرستان نجف‌آباد توسط لشکر ٨ نجف اشرف، خانواده شهید و بنیاد شهید نجف‌آباد برگزار خواهد شد. این در حالی است که پیکر این شهید بزرگوار همچنان مفقود است. وی که یکی از نیروهای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود، فرزندی
2 ساله نیز دارد.   ///////////////////////////////////////////////////////////   ص  22
واکنش اینستاگرامی هنرمندان
به شهادت محسن حججی
جمعی از هنرمندان در صفحات اینستاگرامی خود به شهادت محسن حججی مدافع حرم که به دست گروه تکفیری داعش در سوریه به شهادت رسید، واکنش نشان دادند.  شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که نیروهای داعش در سوریه پس از به اسارت در آوردن او، سر از پیکر پاکش جدا کردند.
بهنوش بختیاری عکسی به همراه یک دلنوشته در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و نوشت: «شهید محسن حججی که در سوریه اسیر داعش شد و سر از تنش جدا کردن... قهرمان زندگی من این شهید است... والله به خدا سوپر استار و خواننده... هیچ وقت نباید قهرمان من وتو باشد... چه تفاوتی است میون ‌ما و امثال آقا محسن نجیب و وفادار و فداکار ما... چه دردی از این سنگین‌تر که هموطنت این‌طوری... آنقدر ناجوانمردانه بره.... داد همه مظلوم‌های ایران رو از این بی‌وجودها بگیر خدایا... که اگه این شهدا نبودن... من وتو راحت زیر کولر در کف اینستاگرام نبودیم...
شبنم مقدمی بازیگر فیلم سینمایی «ابد و یک روز»: محسن حججی را، دست یزیدیان زمان پرپر کرد.
فلور نظری بازیگر سینما و تلویزیون: سلام قهرمان ملی.
مهدی سلطانی سروستانی بازیگر سریال «شهرزاد»: این چه دینی است؟!چه مذهبی است؟! چه خدایی است؟! که برای رفتن به بهشتش باید سری را برید.
الهام پاوه‌ نژاد بازیگر سریال «همسایه‌ها»: یاران چه غریبانه، رفتند از این خانه
اشکان خطیبی بازیگر: من با سر بریده ات حرف‌ها دارم... من با سربریده ات حرف ها... من با سر بریده ات... من با سر... من با
رضا صادقی خواننده کشورمان نیز در این باره در اینستاگرامش نوشت: نماینده ملت من تویی با اقتدار و وقار... نه سلفی بگیران بی‌اندیشه. اینجا همه دچار دعوای بعد انتخاب و انتصاب و آنجا به فکر سرزمینت، اعتقادت و....
پیام سید عباس صالحی برای شهادت محسن حججی
از سوی دیگر سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی شهادت محسن حججی؛ فعال حوزه نشر و کتاب به دست نیروهای تکفیری داعش را تبریک و تسلیت گفت. متن پیام معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است: اهالی فرهنگ را به دغدغه‌ مندی برای اصلاح و حرکت در مسیر آرامش جامعه می‌شناسند که زنده یاد محسن حججی یکی از آنها بود. وی بنا بر احساس وظیفه‌ای که داشت در حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی تلاش‌های مستمر و مؤثری کرد و بنا بر همان احساس وظیفه به مقابله با نیروهای تکفیری داعش پرداخت. شهادت این جوان فرهیخته را به خانواده ایشان و فعالان حوزه کتاب تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان مغفرت مسألت می‌کنم.