جدال دو لجباز!

جنگ لفظی ميان کره‌شمالی و آمریکا به اوج خود رسیده و هر آن ممکن است که این مجادله لفظی به جنگی تمام‌عیار آن‌هم از نوع اتمی منجر شود. رهبران کره شمالی و آمریکا آن‌قدر جسور هستند که كليد موشک ها و کلاهک‌های هسته ای را فشار دهند؛ موشک هایی که در کسری از ثانیه، هزاران نفر را نابود خواهند کرد. همه دنیا می داند که در یک جنگ اتمی، برنده‌ای وجود ندارد و دو طرف بي‌ترديد بازنده خواهند بود. دیروز جمعه، حتی اعلام شد که سربازان و افسران فدایی کیم جونگ اون، حمله موشکی به گوام ( سرزمین تحت نظر آمریکا) را استارت زده اند تا یک دست گرمی برای جنگ اصلی باشد اما خبری موثق از اصالت این موضوع منتشر نشد. دیروز تمام دنیا در تب و تاب بازی خطرناک اون و دونالد بود؛ رهبرانی که برای چرخاندن 45درجه‌ای فرمان تاریخ در سال 2017 ، با هم در رقابتی شدید هستند! فرمان یک جنگ موشکی - اتمی که هر کس زودتر این کار را انجام دهد، نامش در تاریخ بیشتر به چشم می آید!
ترامپ: آماده شلیک هستیم!
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در تهدید و توییتی دیگر خطاب به کره شمالی نوشت که ارتش ایالات متحده، سلاحش را مسلح و به روی هدف قفل کرده است.
رییس‌جمهوری آمریکا در این توییت خطاب به رهبر کره شمالی می‌گوید: «اگر کره‌شمالی بی‌احتیاطی کند، راه‌حل‌های نظامی کاملا آماده است. ارتش [آمریکا] سلاحش را مسلح و به روی هدف قفل کرده است. امید که کیم جونگ اون، راه دیگری را برگزيند».


ترامپ هر روز شدیدتر از روز پیش، پیونگ یانگ را تهدید می کند. وی دیروز گفته بود که شاید عبارت پیشین وی و استفاده از واژه‌های آتش و خشم در قبال کره‌شمالی به اندازه لازم کافی و شدید نبوده است.تهدید و اخطار جدید دونالد ترامپ در حالی است که جیمز ماتیس، وزیر دفاع دولت وی گفته است که جنگ در شبه جزیره کره فاجعه‌بار خواهد بود و واشنگتن همچنان راه حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد. جیمز ماتیس در عین حال افزود که آمریکا برای مقابله با هر حرکت خصمانه کره شمالی آماده است.
آمریکا آمادگی دفاع در مقابل کره شمالی را ندارد!
نوت گینگریچ ، رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که آمریکا برای دفاع در برابر حمله از جانب کره شمالی آمادگی ندارد. گینگریچ درباره راه‌های ممکن برای جلوگیری از گسترش قدرت هسته‌ای کره شمالی گفت: «در صورتی که شما مصمم و آماده باشید تا بر اقتصاد این کشور فشار بسیار وارد آورید – در حد محاصره اقتصادی – آن‌گاه می‌توانید انتظار تغییر در شرایط را داشته باشید». وی افزود: «با این‌حال، باید به یاد داشته باشید در صورتی که این اقدام را اکنون انجام دهید و آن‌ها از روی ناچاري با تسلیحات اتمی پاسخ دهند، ما آمادگی حمله به وسعتی که آن‌ها می‌توانند انجام دهند را نخواهیم داشت». آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان نيز اعلام کرده که تشدید لفاظی‌ها، راه برخورد و مقابله با کره‌شمالی نیست.وی گفت هیچ راه حل نظامی برای پایان دادن به مناقشه موجود درباره کره شمالی وجود ندارد.
آیا چین بی طرف می ماند؟
روزنامه دولتی گلوبال تایمز، وابسته به حزب کمونیست چین در مقاله‌ای نوشت که در صورتی که با پرتاب موشک کره شمالی به سوی مناطق تحت حاکمیت آمریکا، بین دو طرف جنگی آغاز شود، چین باید در این جنگ بی‌طرف بماند.در این مقاله آمده است که هم آمریکا و هم کره شمالی، لفاظی‌های تهدیدآمیز علیه یکدیگر را شدت بخشیده‌اند و در حالی که وزارت دفاع آمریکا طرح‌هایی را برای حملات پیشگیرانه علیه مراکز موشکی کره شمالی تهیه کرده، کره‌شمالی نيز گفته است طرحی را تا اواسط ماه جاری تکمیل می‌کند که شامل پرتاب چهار موشک میان‌برد به هدف‌هایی در ۴۰-۳۰ کیلومتری جزیره گوام است.این روزنامه نوشته است چین در برابر هریک از طرف‌ها که در نظر داشته باشد، وضع کنونی منطقه در ارتباط با منافع چین را تغییر دهد، با قدرت مقاومت خواهد کرد.
عدم تغییر سیاست آمریکا درقبال « اون»
هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که سیاست و راهبرد آمریکا در قبال کره شمالی تغییری نکرده است.
نائورت مدعی شد ابزارهای دیپلماتیک و نظامی ما همچنان در برابر تهدیدهایی که از سوی کره شمالی یا هر کشور دیگری روبه‌رو می‌شویم، قوی و توانمند هستند. وی بار دیگر با حمایت از اظهارات ترامپ درباره کره شمالی گفت، وزرای خارجه و دفاع و دیگر اعضای امنیت ملی کاخ سفید، در ارتباط نزدیک با همدیگر هستند و اظهارات قاطعانه وزیر امورخارجه درباره کره شمالی نیز تاییدی بر این امر است.