انصارالله دوازدهمین ناوچه ائتلاف سعودی را هم به قعر دریا فرستاد


سرویس خارجی-  حمله ائتلاف سعودی به یمن در حالی وارد بیست و نهمین ماه خود شده که عربستان بیش از هر زمانی در این جنگ در موضع ضعف قرار گرفته است چرا که پیشرفت موشکی انصارالله باعث شده تا نقاط حساس این کشور مورد هدف قرار بگیرند. در این میان کشتی‌ها و ناوهای جنگی مهم‌ترین هدف انقلابیون یمن را تشکیل می‌دهند. نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اما روز شنبه اعلام کردند یک کشتی جنگی دیگر متعلق به متجاوزان ائتلاف تحت سرکردگی سعودی‌ها را در بندر المخا در استان تعز هدف قرار داده‌اند.
 نیروی دریایی و دفاع ساحلی یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده «این کشتی که با سلاح مناسب مورد هدف قرار گرفته به شکل کامل منهدم شد.» نیروی دریایی یمن در عین حال این اقدام را «واکنشی طبیعی» در مقابل «متجاوزان» دانسته و نسبت به عملیات بیشتر تا زمانی که «متجاوزان به تجاوز خود ادامه می‌دهند» هشدار داده است.
 سرتیپ «اسماعیل الحسنی» از مقامات نظامی یمن نیز اعلام کرده، «این دوازدهمین عملیات هدف قرار دادن ناوچه‌های جنگی متعلق به نیروهای متجاوز در سواحل المخاء است.
این عملیات نشان می‌دهد یگان‌های موشکی و دفاع ساحلی هنگامی که هشدار می‌دهند از باب جنگ روانی نیست بلکه هشدار خود را عملی می‌کنند و در هشدار خود جدی هستند.» جنبش انصارالله یمن هم تهدید کرده که به همراه نیروهای حامی خود عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه نیروهای ائتلاف عربی تحت امر عربستان به راه خواهد انداخت.


شبکه خبری المیادین اما طی گزارشی به نقل از این «منبع نظامی» نحوه انهدام این ناوچه را اینگونه توضیح داده که «حمله به کشتی جنگی امارات پس از عملیات رصد دقیق و با دقت بالا صورت گرفت.» 7 مرداد ماه هم سخنگوی ارتش یمن اعلام کرده بود یک کشتی اماراتی را در نزدیکی ساحل شهر مخاء هدف قرار داده است. این کشتی در حال انتقال نظامیان سودانی به خاک یمن بود. نیروهای یمنی از زمان آغاز تجاوز به یمن ۱۲ کشتی و ناوچه جنگی و بیش از ۱۰ قایق جنگی ائتلاف سعودی را هدف قرار داده‌اند.