واکنش رئیس سابق سازمان تربیت بدنی به محرومیت احتمالی شجاعی و حاج‌صفی هاشمی طبا: خطر تعلیق فوتبال ایران وجود دارد

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی با انتقاد از واکنش معاون وزارت ورزش به محرومیت شجاعی و حاج‌صفی و احتمال تعلیق فوتبال ایران گفت: خطر تعلیق وجود دارد. برخی‌ها که مخالف نظام هستند، در خارج از کشور منتظر چنین اقداماتی هستند تا ما را متضرر کنند.
به گزارش جماران، «سید‌مصطفی هاشمی‌طبا» درباره ورود وزارت ورزش و جوانان به بازی احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی و اعلام محرومیت این دو بازیکن از سوی معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه اظهار کرد: نباید با بعضی از مسائل، دولتی برخورد کنیم. مردم بهترین واکنش را در قبال چنین موضوعاتی دارند. نباید که همه چیز دولتی شود. دولت برای ورزشکاران که قانونی قرار نداده است. این گونه مسائل صرفا مخالف روح ملت است، اما شرکت نکردن یک ورزشکار در میدان یک کار ورزشی نیست.
واکنش‌های اجتماعی بهتر از ورود دولت است
رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی ادامه داد: مردم در این‌گونه موارد بهتر عمل می‌کنند و می‌دانند چه پاسخی بدهند. دولتی کردن این موضوع خیلی جالب نبود. واکنش‌های اجتماعی بهتر از ورود دولت است. آنها بهتر می‌توانند این کار را محکوم کنند. من نمی‌دانم دولت درباره حرکت این دو بازیکن، موضع‌گیری کرده یا نه و نمی‌دانم مثلا اگر آقایان به ایران بیایند محاکمه خواهند شد یا خیر؟!


چند سال قبل نماینده دولت در جلسه با سران اسرائیل حاضر شد
او همچنین با اشاره به رخ دادن موارد مشابه این اتفاق گفت: در موارد مشابهی در چنین شرایطی قرار گرفتیم. به یاد دارم چند سال قبل یکی از مسئولان در هنگام اهدای جوایز، جایزه ورزشکار رژیم صهیونیستی را داد یا یکی از مسئولان دولتی در جلسه‌ای چند نفره با حضور نماینده رژیم صهیونیستی شرکت کرد. بعضی از این موارد نیازمند ورود دولت نیست و نباید آن را قضایی کرد.
بهترین کار سوال از خود این دو بازیکن است
هاشمی‌طبا با اشاره به واکنش سنجیده فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش که در ابتدا گفته بودند این مسئله در جلسه‌ای با حضور این دو بازیکن بررسی می‌شود و اینکه این موضع‌گیری کاملا بر خلاف اقدام محمدرضا داورزنی بوده، تصریح کرد: درست‌ترین کار همین است. باید ابتدا از این دو بازیکن سوال کنند و به بررسی بپردازند. من همان روزی که این دو بازیکن به میدان رفتند در مصاحبه‌ای گفتم که نباید آن را دولتی کنند. کاری که انجام شده باید بررسی شود و نباید شتاب‌زده عمل کرد.
مخالفان نظام منتظر چنین فرصت‌هایی هستند
رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک با اشاره به فرص‌ طلبی مخالفان نظام گفت: خطر تعلیق فوتبال ایران هم وجود دارد. برخی‌ها که مخالف نظام هستند، در خارج از کشور منتظر چنین اقداماتی هستند تا ما را متضرر کنند. عوامل رسانه‌ای آن‌ها به سرعت چنین مواردی را انعکاس می‌دهند.
باید به فکر حفظ جوانانمان باشیم
هاشمی طبا با یادآوری احتمال حذف کاروان ایران از بازی‌های المپیک 2000 سیدنی، افزود: پس از وزن‌کشی رشته جودو و مشخص شدن رقیب آرش میراسماعیلی در المپیک، این ورزشکار از حضور در مسابقه انصراف داد. همان زمان قرار بود کاروان ایران را از المپیک حذف کنند. من آن موقع در IOC (کمیته بین‌الملل المپیک) عضو بودم و توضیحات را ارائه دادم که آنها قانع شدند و مسئله ختم به خیر شد. همانطور که گفتم نباید فرصتی به مخالفان بدهیم. آنها منتظر گرفتن چنین گزکی هستند. باید با تدبیر و با حفظ جوانان‌مان عمل کنیم. یک نفر خطایی می‌کند؛ ما هم باید معقول‌تر عمل کنیم تا دست مخالفان فرصت ندهیم.
سایر اخبار این روزنامه
نگاهی به سینمای زنده‌یاد علی حاتمی به بهانه زادروزش راوی بیم و امیدهای تاریخی مردم ایران واکنش رئیس سابق سازمان تربیت بدنی به محرومیت احتمالی شجاعی و حاج‌صفی هاشمی طبا: خطر تعلیق فوتبال ایران وجود دارد روایت روحانی از حاکمیت آرامش واعتدال بر کشور جمع‌بندی کارنامه دولت یازدهم فرصت‌های‌ اقتصادی که تنش روسیه با ترکیه، روسیه با اتحادیه اروپا و بحران قطر برای ایران به وجود آورد جزئیات طرح مجلس برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا قبل از آغاز جلسات بررسی برنامه وزرای پیشنهادی، 4 نفر نامزد حذف از کابینه شده‌اند وزیر کشورعراق: مقامات سعودی خواستار میانجی‌گری شدند تحول تازه در روابط تهران - ریاض ایمان یعقوبی روحانی، کابینه و رفتارهای زیگزاگی واکنش رئیس سابق سازمان تربیت بدنی به محرومیت احتمالی شجاعی و حاج‌صفی هاشمی طبا: خطر تعلیق فوتبال ایران وجود دارد وزیر کشورعراق: مقامات سعودی خواستار میانجی‌گری شدند تحول تازه در روابط تهران - ریاض