شجاعی و حاج‌صفی محروم نیستند

هاشمی طبا: یادتان هست یک مقام دولتی در جلسه با حضور نماینده رژیم صهیونیستی شرکت کرد؟
آفتاب یزد- گروه سیاسی : پس از سخنان معاون وزیر ورزش ایران مبنی براینکه مسعود شجاعی و احسان حاج صفی به دلیل بازی در مقابل یک تیم اسرائیلی از حضور در تیم ملی محرومند. این موضوع واکنش‌ها‌ی شدیدی از سوی فوتبالی‌ها‌ به همراه داشت، از مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام بگیرید تا حتی محمد مایلی کهن. اما جدی ترین واکنش به این محرومیت از سوی فیفا بود، فیفا با صراحت خواسته بود تا فدراسیون فوتبال ایران به این محرومیت پاسخ دهد و چنانچه دخالت دولتی یا سیاسی بودن این موضوع محرز شود، تیم ایران از بازی در رقابت‌ها‌ی بین المللی از جمله جام جهانی محروم خواهد ماند. ازهمین‌رو فدراسیون فوتبال ایران نیز اعلام کرده است که پاسخ فدراسیون فوتبال ایران به فیفا درباره مسعود شجاعی و احسان حاج صفی به زودی ارسال می‌شود و قرار است در پاسخ بر عدم محرومیت این دو بازیکن تاکید شود.
درهمین راستا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی هم با انتقاد از واکنش معاون وزارت ورزش به محرومیت شجاعی و حاج صفی و احتمال تعلیق فوتبال ایران گفت: خطر تعلیق وجود دارد. برخی‌ها‌ که مخالف نظام هستند، در خارج از کشور منتظر چنین اقداماتی هستند تا ما را متضرر کنند.
ها‌شمی طبا در گفتگو با جی پلاس؛ درباره ورود وزارت ورزش و جوانان به بازی احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی و اعلام محرومیت این دو بازیکن از سوی معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه اظهار کرد: نباید با بعضی از مسائل، دولتی


برخورد کنیم.
رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی ادامه داد: مردم در اینگونه موارد بهتر عمل می‌کنند و می‌دانند چه پاسخی بدهند.
او همچنین با اشاره به رخ دادن موارد مشابه این اتفاق، گفت: در موارد مشابه‌ای در چنین شرایطی قرار گرفتیم. به یاد دارم چند سال قبل یکی از مسئولان در هنگام اهدای جوایز، جایزه ورزشکار رژیم صهیونیستی را داد یا یکی از مسئولان دولتی در جلسه‌ای چند نفره با حضور نماینده رژیم صهیونیستی شرکت کرد. بعضی از این موارد نیازمند ورود دولت نیست.
هاشمی طبا با یادآوری احتمال حذف کاروان ایران از بازی‌ها‌ی المپیک 2000 سیدنی، افزود: پس از وزن کشی رشته جودو و مشخص شدن رقیب آرش میراسماعیلی در المپیک، این ورزشکار از حضور در مسابقه انصراف داد. همان زمان قرار بود کاروان ایران را از المپیک حذف کنند. من آن موقع در IOC (کمیته بین الملل المپیک) عضو بودم و توضیحات را ارائه دادم که آنها قانع شدند و مسئله ختم به خیر شد.