معاون رئیس‌جمهور: حسن روحانی خواست چادری شدم

آفتاب‌یزد – گروه‌شبکه: وقتی او به‌عنوان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در کابینه دوازدهم معرفی شد، بسیاری از اینکه حسن روحانی چنین حقوقدانی را انتخاب کرده، خوشحال شدند و بر این باور بودند اگر از وزیر زن در کابینه خبری نیست، ولی انتخاب لعیا جنیدی به عنوان معاون حقوقی از شایسته‌ترین انتصاب‌های روحانی است. اما بیش از هرچیز آنچه برای کاربران شبکه‌های اجتماعی جالب توجه بود نوع پوشش لعیا جنیدی بود که پوششی از نوع مانتو داشت، اتفاقی که کمتر در میان دولتی‌ها دیده بودند. اما بعد از انتصابش به این سمت، تصاویری از لعیا جنیدی منتشر شد که چادر بسر داشت و همین مسئله تعجب جامعه را برانگیخت. وقتی از او درباره علت چادری شدنش سوال پرسیده شد، گفت: «آقای روحانی به‌دلیل پروتکل کابینه از من خواستند چادری شوم و من هم به خواستشون احترام گذاشتم.» حال تغییر پوشش لعیا جنیدی، معاون مشاور حقوقی رئیس‌جمهور با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «به نظرم درست نیست لعیا جنیدی که عکساش تو اینترنت با مانتو و روسری است بعد از انتصاب به معاونت حقوقی، دولت ازش عکس چادری بگیره و منتشر کنه.»
دیگری نوشت:«از دلایل کمبود زنان شایسته برای مناصب مختلف اینه که قراره از بین زنانی با این سبک زندگی انتخاب شن. امثال جنیدی هم تاییدکننده این سیاست هستن.»
شخصی نیز عنوان داشته است: «خانم‌ها در دولت حق انتخاب پوشش ندارن!»


کاربر دیگری گفته است:«چه لزومی هست لعیا جنیدی چادری بشه؟»
کاربران دیگر اینطور توئیت کرده‌اند:
«آقاى روحانی لطفا به حق انتخاب پوشش خانم لعیا جنیدی احترام می‌گذاشتین»، «یکی از دستاوردهای دولت دوازدهم اینکه خانم لعیا جنیدی بعد از اینکه مشاور حقوقی روحانی شد، چادری شد»،«لعیا جنیدی اگه خودش می‌خواست چادر سر کنه مشکلى نبود، اما آقاى روحانى بهش گفته چادر سر کنه»، «لعیا جنیدی به‌خاطر روحانی که گفته پروتکل کابینه برای بانوان، پوشش چادره، چادری شد! همون بهتر روحانی وزیر زن انتخاب نکنه»، «لعیا جنیدی رو با مقنعه هم ندیده بودم، چه برسه به چادر. اگر گرفتن سمتی به تاثیرگذاری معاونت حقوقی روحانی مستلزم چادر پوشیدن که...»، «چادر یا مانتو چه فرقی داره!؟ کسی که به پستی گمارده میشه یا نباید قبول کنه یا با تمام شرایطش بپذیره»،«وقتی معاون حقوقی رئیس‌جمهور کشور از همون ابتدا حتی در لباس پوشیدن خودش هم مختار نیست دقیقا می‌خواد از حقوق چه کسی دفاع کنه؟»
به هر حال خانم جنیدی حقوقدان است به زور کاری را انجام نمی‌دهد. خودش هم احترام گذاشته و چادری شده است.