واكنش شريعتمداري به دستگيري جاسوس اسرائيل

روز گذشته خبرگزاري فارس به سراغ حسين شريعتمداري، مديرمسئول روزنامه کيهان رفت و از او درباره خبري که سايت آمدنيوز درباره رضا گلپور منتشر کرده، پرسيد. فارس در اين خبر، دستگيري گلپور به اتهام ارتباط با اسرائيل را تأييد كرده است. در ابتداي اين خبر آمده است: «سايت ضدانقلابي آمدنيوز که مقر آن در سازمان اطلاعاتي ترکيه «ميت» است و زير نظر MI6 انگليس اداره مي‌شود در کنار کينه‌توزي‌هاي فراوان و آشکاري که عليه اسلام و انقلاب بروز مي‌دهد، اصرار دارد که هرازچندگاه عليه حسين شريعتمداري و روزنامه کيهان مطلبي داشته باشد. آمدنيوز اخيرا با انتشار يک عکس‌نوشته، به خبر محاکمه رضا گلپور که به اتهام جاسوسي براي اسرائيل بازداشت‌ شده، اشاره‌ کرده و نوشته است رضا گلپور نويسنده کيهان بوده است و در همان عکس‌نوشته آورده است که شريعتمداري شايعه ملاقات خاتمي با جرج سوروس را منتشر کرده بود». در ادامه اين خبر آمده است: «در همين زمينه فارس نظر حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه کيهان را جويا شد و شريعتمداري در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: به‌عنوان‌مثال درباره همين مسئله که گلپور نويسنده کيهان بوده است، اگرچه صحت ندارد ولي برفرض صحت چه چيزي را اثبات مي‌کند؟ اما ازقضا اين قضيه نه‌فقط صحت ندارد بلکه کاملا برعکس هم بوده است...».
روايت شريعتمداري از گلپور
حسين شريعتمداري در ادامه اين مصاحبه درباره رضا گلپور گفته است: «وقتي رضا گلپور در سال 81 کتاب خود به نام «شنود اشباح» را منتشر کرد، از آنجا که ظاهر کتاب عليه برخي از اصلاح‌طلبان بود، خيلي‌ها بدون توجه به موضوع اصلي کتاب درباره آن به‌به و چه‌چه کردند ولي بنده فقط چند روز بعد از انتشار کتاب طي يادداشتي طولاني و هشت‌ستوني در روزنامه کيهان هشتم بهمن 81 - يعني 15 سال قبل- که متن آن موجود و براي همگان قابل‌دسترسي است، به‌نقد شنود اشباح پرداختم و با ارائه دلايلي از متن کتاب که به‌گونه‌اي کاملا محترمانه نيز مطرح‌ شده بود، دو هدف اصلي نويسنده را از يک ‌سو متهم‌کردن دانشجويان پيرو خط امام به دستورگرفتن از شوروي در تسخير لانه جاسوسي يعني همان دروغ بزرگي که آمريکا در پي القاي آن بود و از سوي ديگر، پاک‌کردن رد پاي شبکه موساد دانستم که با عنوان «شبکه زيتون» در دوران طاغوت در ايران حضور داشت. در آن يادداشت پيش‌بيني کرده بودم که حرکت بعدي نويسنده متهم‌کردن حضرت امام (ره) است که اين پيش‌بيني هم به وقوع پيوست و گلپور در جلد دوم کتاب مزبور که آماده انتشار کرده بود به‌صراحت عليه حضرت امام(ره) موضع گرفته بود که البته به همين علت اجازه انتشار نيافت». او اضافه کرد: «او بعد از انتشار يادداشت بنده در نقد شنود اشباح و نشان‌دادن هدف اصلي آن، از من شکايت کرد ولي از آنجا که مي‌دانست دلايل بنده مستحکم و غيرقابل‌انکار است پيگير شکايت خود نشد. گلپور بعد از انتشار شنود اشباح عازم لبنان بود که بنده با توجه به مشکوک‌بودن هويت وي، مخصوصا احتمال ارتباط با موساد به برادران حزب‌الله لبنان درباره هويت وي هشدار دادم که آنان ضمن تشکر اعلام کردند از هويت وي بي‌خبر نيستند».
گلپور 20 سال قبل به کيهان مطلب مي‌داد


مديرمسئول روزنامه کيهان درباره اينکه گلپور نويسنده کيهان بوده است، گفت: «اولا، او هيچ‌گاه عضو کيهان نبوده است. ثانيا، افراد مختلف براي روزنامه‌ها مطلب مي‌فرستند که بعضي ‌اوقات در صورت همخواني آن با مشي روزنامه چاپ مي‌شود و گلپور هم حدود 20 سال قبل دو يا سه مطلب براي کيهان فرستاده بود که بعد از بررسي چاپ شد. ولي بعد از ترديد در هويت او مخصوصا بعد از آنکه شنود اشباح را نوشت و ترديد بنده درباره ارتباط او با بيگانگان قوت گرفت، نه‌فقط هيچ مطلبي از او چاپ‌ نشده بلکه به‌شدت با او درگير بوده و اصرار بر افشاي هويت او داشته‌ايم، آن‌هم 15 سال قبل از آنکه مراکز امنيتي متوجه هويت او شوند».
گلپور کيست؟
رضا گلپور بهمن ماه سال 95 بازداشت شد. او را به نام نويسنده کتاب شنود اشباح مي‌شناسند که سال 81 منتشر شده و فحواي آن ايراد اتهام جاسوسي به چهره‌هاي مطرح اصلاح‌طلبان است. محسني‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضائيه هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتي خود دراين‌باره گفته بود: «اينکه (نويسنده کتاب شنود اشباح و مدير يک سايت) بازداشت هستند يا خير، آخرين خبر را نگرفتم. البته دادگاه اينها برگزار مي‌شود و اتهامات‌شان هم امنيتي است اما فعلا از بيان جزئيات معذور هستم. اين پرونده دو متهم دارد». مدير سايت، اشاره به سايت عماريون دارد که مديريت آن در اختيار محمدحسين رستمي بوده است. آن‌طور که فارس نوشته، گلپور به اتهام جاسوسي براي اسرائيل بازداشت شده است.
شکايت رحيمي از گلپور
 سايت عماريون به تاريخ 18 آبان 93 در مطلبي درباره گلپور چنين نوشته بود: «... در دوران رياست‌جمهوري دکتر محمود احمدي‌نژاد (با نام اصلي صباغيان)، رضا گلپور با بررسي سوابق فعاليت‌هاي برخي مدعيان ارتباط با امام زمان(عج) در انجمن قاعدين موسوم به حجتيه در هم‌گرايي با برخي عناصر ساواک ستمشاهي و سازمان محاربين خلق ايران پرداخت. 
پس از شکايت دولت احمدي‌نژاد از مداح اهل بيت حاج منصور ارضي، در نامه‌اي خطاب به رئيس‌جمهور به انتقاد از تغيير مشي احمدي‌نژاد و براي نمونه در به‌کارگيري محمدرضا رحيمي که سال‌ها در خدمت شيخ اکبر هاشمي‌رفسنجاني و مسئول انتخاباتي او در رقابت با احمدي‌نژاد بود، به عنوان معاون اول خود پس از مخالفت رهبري با معاون‌اولي مشايي پرداخت. پس از انتشار نامه فوق در پايگاه عماريون و با طرح شکايت محمدرضا رحيمي، رضا گلپور جهت اجراي حکم 91 روز حبس صادره توسط دادگاه، به زندان رفت».گلپور به تاريح تيرماه 91 هم در گفت‌وگويي که با همشهري‌ ماه داشته، به روايت ديدار خود با اسفنديار رحيم‌مشايي پرداخته بود. او در آن مصاحبه گفته بود: «از ايشان سؤال كردم واقعا آقاي رحيمي كه مسئول دفتر انتخابات آقاي هاشمي در كردستان بوده و دعواهايي كه با شهيد كاظمي فرمانده وقت سپاه كردستان داشته، با چه تعريف اصولگرايانه‌اي امروز با اختيارات ويژه، معاون اول دولت است؟ حضور وي با شعار حمله به هاشمي جور در مي‌آيد؟ مشايي در پاسخ به من گفت مگر مذهبي‌ها چقدر رأي دارند؟ بيش از هفت ميليون است؟ ما بايد از همه طيف‌ها در كنار خود داشته باشيم. در اينجا براي من مشخص شد كه كار از رفع شبهه گذشته و نوعي بيماري انحراف و  گنده‌گويي است. گفتم اين قتل‌هايي كه در رامسر به شما نسبت داده مي‌شود، چيست؟ پاسخ داد حالا چهار تا سگ محارب هم كشته شدند مگر چه اتفاقي افتاده است؟ اينجا ديگر ديدم اين جفاست كه خلوت و عيان اين فرد تا اين حد با هم فرق مي‌كند. مگر حاكم شرع بوده كه آنها را كشته است؟ او مي‌گفت: من پرونده‌ام تا سال 76 در سازمان قضائي باز بود و بسته شده و تو به دنبال چه هستي؟ گفتم خيلي روشن است؛ بگو من در جريان نبودم و نيروهاي من خودسر عمل كردند. حالا آنها قسم مي‌خورند كه خودسر نبوده و دستور داشته‌اند. اين مسائل حول نفر دوم دولت نگران‌كننده نيست؟ صادقانه و صريح بگويم تعارضات و تناقضاتي كه در سوابق وي است به دليل تناقضاتي است كه در انديشه ايشان است. ايشان معلم آموزش و پرورش بوده، به تاج لنگرودي و طيف انجمن حجتيه كاملا نزديك است. خود مشايي در توضيح به من مي‌گفت روستا به روستا انجمن حجتيه در مازندران را من پايه‌گذاري كردم». تا امروز از سرنوشت گلپور خبری بيش از آنچه اژه‌اي گفته بود،  در دست نيست.