فردا در سئول اشک ریزان است کی‌روش: پدرم گفت به فوتبال هیچ‌وقت دروغ نگو

تیم ملی ایران پنجشنبه بازی مهمی پیش روی خود دارد. هر چند جام جهانی رفتن مان تضمین است اما با برخورد کره ای ها با تیم ملی کشورمان و سرمربی پرتغالی آن، حالا ماجرا حیثیتی شده.
زدن قید گاسپار
اما از لحظه ورود تیم ملی ایران در کره خبرها به سرعت از سئول مخابره شد. به اوج رسیدن اختلافات چند وقت اخیر کارلوس کی‌روش و دن گاسپار در نهایت باعث شد مربیان دروازه‌بانان تیم ملی کنار گذاشته شود.
با اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال دن گاسپار از مربیگری تیم ملی کنار گذاشته شد و الکساندر لوپز مربی جدید دروازه‌بانان تیم ملی شده است. این اتفاقی بود که بالاخره منتظرش بودیم. چه آنکه گاسپار چند وقت پیش با کارلوس کی روش مشکلات آشکار و نهانی داشت و حتی این مشکلات دامنه دار سبب شد تا کی روش او را به طور موقت از کادر فنی تیم ملی کنار بگذارد اما با پادرمیانی برخی ها دوباره به ایران بازگشت اما به نظر می رسید که این مشکلات هنوز برطرف نشده و دست آخر به جایی رسید که در سفر به کره جنوبی سرباز کرد و همه اختلاف ها عیان شد تا جاییکه که کی روش قید گاسپار را برای همیشه زد.


این موضوع نشان‌دهنده این است که اختلافات چند وقت اخیر کی‌روش و دن گاسپار که در چند ماه اخیر شدت یافته بود، حالا به اوج خودش رسیده و اتفاقاتی در پرواز ملی‌پوشان به سئول پیش آمد که باعث شد دن گاسپار در فرودگاه دبی که ترانزیت تیم ملی در این فرودگاه بود از جمع ملی‌پوشان جدا شده و در این فرودگاه باقی بماند.
سرگردانی در دبی
دن گاسپار در فرودگاه دبی از وضعیت خوبی برخوردار نبود چرا که ویزای ورود به این شهر را در اختیار نداشت و ساعت‌های زیادی در فرودگاه دبی سرگردان بود. او حالا فدراسیون فوتبال کشورمان را تهدید به شکایت کرده چرا که مدعی شده من با فدراسیون فوتبال در قرارداد هستم و باید شرایط مناسبی برایم فراهم می‌شد.
کی‌روش هم با انتخاب الکساندر لوپز نشان داد دیگر خواهان دستیار سابقش نیست و با این شرایط باید دید که اتفاقاتی که در پرواز رخ داده و اختلافاتی که در چند ماهه اخیر به اوج رسیده بود،‌چه سرنوشتی را برای این موضوع رقم خواهد زد.
حذف شجاعی فوتبالی بود
اما کارلوس کی‌روش در خصوص دعوت نشدن مسعود شجاعی به ترکیب تیم ملی برای بازی با کره جنوبی هم لب به سخن گشود. مربی تیم ملی ایران در این خصوص به رویترز گفت: شما تصور کنید که کارلوس کی‌روش بخواهد دلیل حذف مسعود شجاعی را توضیح دهد. من در خصوص انتخاب بازیکنان نه در رئال مادرید، نه در اسپورتینگ و نه در تیم ملی پرتغال به هیچکس جواب ندادم، چرا الان باید به این سوال پاسخ بدهم.
او در ادامه گفت: آشفتگی هرچه که می‌خواهد باشد چه سیاسی، چه مذهبی، چه اجتماعی و چه اقتصادی، باید بیرون از ترکیب تیم ملی باشد. من مرد اصلی فوتبال هستم، پاسخم تنها برای پیروزی خواهد بود. از من توقع نداشته باشید که جواب سیاسی یا مذهبی یا نژادپرستانه بدهم زیرا این چیزی هست که پدرم برای فوتبال به من ارائه داد.
پدرم مربی و بازیکنی بود که به من همواره می‌گفت به فوتبال هیچوقت دروغ‌ نگو. وظیفه من آوردن خوشحالی به سمت مردم است. من برای مردم بازی می‌کنم و برای مردم کار می‌کنم. فوتبال یک بازی مردمی بوده و هیچ اهمیتی ندارد که چقدر دولتمردان و پادشاهان بخواهند بر این بازی تسلط داشته باشند. فوتبال یک بازی مردمی است و من برای مردم کار می‌کنم و برای آنها بازی می‌کنم، به همین سادگی.
بازی باشکوه
کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگار کره‌ای که 60 هزار تماشاگر برای حمایت از تیم کره جنوبی به ورزشگاه می‌آیند، گفت: با حضور 60 هزار تماشاگر بازی جذاب‌تر خواهد بود. خوب است تماشاگران زیادی به ورزشگاه بیایند.به خاطر مسابقات یک انباشتگی خستگی در بازیکنان وجود
دارد.
سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد نارضایتی‌اش از زمین چمن محل برگزاری تمرین تیم ملی، هم گفت: مسخره است بخواهیم این بازی را احساسی کنیم. بازی تیم ملی ایران و کره جنوبی یک مسابقه باشکوه خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
آیا جنگ آب، اجتناب ناپذیر است؟ نقش عجیب صهیونیست ها در بحران آب آینده خاورمیانه فردا در سئول اشک ریزان است کی‌روش: پدرم گفت به فوتبال هیچ‌وقت دروغ نگو جمشید پژویان، اقتصاددان در گفت و گو با «همدلی» از معضل اساسی بیکاری در کشور می‌گوید ددیپلمات‌های وزارت امور خارجه کشورمان با این نگاه متفاوت هم مواجه هستند: تصویری دیگر از استقلال کردستان عراق موشک میان برد کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد شبه جزیره کره یک گام تا جنگ یک نگاه به تجربه وکالت در پرونده‌های تابودار و حقوق بشری آنها که دیده نمی‌شوند نوبخت: دبیرشورای عالی امنیت ملی به زودی جمع بندی جلسه ویژه این شورا را گزارش خواهد کرد کارگران چله بیکاری را در بهشت به نظاره نشسته‌اند آمده بودند محسن را ببینند! ولی‌الله شجاع‌پوریان سیره روشن‌ یک امام پس از ناکامی در تهیه بلیت اتوبوس رخ داد چاقوکشی مرگبار در ترمینال خزانه پرونده مداحان در دادسرای فرهنگ و رسانه مدیر کانال «اصلاحات نیوز» از محکومیت پنج‌ساله خود خبر داد ولایتی: آمریکا آرزوی بازرسی از مناطق حساس و نظامی ما را به گور می‌برد