پاسخ مدنی به انتقادات

آفتاب یزد – گروه سیاسی: عصر روز گذشته دومین انتخابات درون تشکیلاتی اصلاح طلبانِ بهارستان برگزار شد و ترکیب هیئت رئیسه فراکسیون امید یک بار دیگر در معرض رای نمایندگان عضو این تشکیلات قرار گرفت. به‌طوری‌که در چیدمان هشت نفره هیئت رئیسه فراکسیون امید 3 نفر تغییر یافتند و علیرضا رحیمی، الیاس حضرتی و علی نجفی خوشرودی جایگزین مسعود پزشکیان، محمد فیضی و محمود صادقی شدند. محمدرضا تابش، مصطفی کواکبیان و بهرام پارسایی همچون انتخابات سال گذشته در هیئت رئیسه قرار گرفتند. همچنین بر اساس آیین‌نامه که حتما می‌بایست یک زن و یک نفر از اقوام در ترکیب هیئت رئیسه امید قرار بگیرد، فاطمه سعیدی و عبدالکریم حسین زاده یک بار دیگر منتخب این دو گروه شدند و به هیئت رئیسه فراکسیون امید راه یافتند. اما آنچه به شدت در این انتخابات رخ نمود، نشستن دوباره دکتر عارف بر صندلی ریاست فراکسیون امید آن هم به شکلی بلامنازع و بی رقیب بوده است.

یک انتخابات سالم
آنطور که احمد مازنی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید به «آفتاب یزد» گفته است، 20نفر از میان تمام اعضا، خود را در معرض رای سایر نمایندگان تشکیلات اصلاح طلبان در بهارستان


قرار دادند که تنها 8 نفر از آن‌ها‌ توانستند در پیشگاه این فراکسیون قرار بگیرند. مازنی درباره جزئیات این انتخابات به آفتاب یزد اظهار داشت: «خود من کاندیدا بودم اما 5 ، 6 رای کم آوردم. آقای صادقی و آقای پزشکیان اصلا کاندیدا نشدند اما آقای فیضی نماینده مردم اردبیل این بار نتوانست آرائ حداکثری را کسب کندو یک بار دیگر در هیئت رئیسه قرار بگیرد.» او همچنین با سالم خواندن انتخابات هیئت رئیسه اضافه کرد: «من باور دارم که انتخابات روز گذشته به بهترین شکل و بهترین شیوه ممکن برگزار شد و می‌توان از آن برای سایر انتخابات‌ها‌ الگو گرفت.»

پایانی بر همه بهتان‌ها‌
بنا به گفته احمد مازنی به آفتاب یزد، دکتر محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید بدون هیچ گونه رقیبی، با به دست آوردن آراء تمامی اعضاء بزرگترین فراکسیون مجلس، یک بار دیگر عهده دار ریاست آن شده است. علی رغم تمام انتقادات وارد شده به عارف در طول هفته گذشته و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مبنی بر اینکه او به عنوان نماینده‌ای یزدی و رئیس فراکسیون امید نتوانسته به جلب آراء بهارستانی‌ها‌ نسبت به حبیب الله بیطرف که او نیز از خطه یزد است، بپردازد، طبق اظهارات مازنی سرلیست امید تهران، بدون برخورداری از حتی یک رقیب توانسته آراء یکایک اعضاء فراکسیون اصلاح طلبان مجلس را به دست آورد. رایی که نشان از باطل بودن بهتان و افتراهای وارد شده بر او است.

دولت یاد بگیرد!
احمد مازنی در گفتگو با آفتاب یزد عنوان کرد که بنا بر آیین نامه فراکسیون امید تحت هر شرایطی یک « خانم» و یک نفر از «اقوام ایرانی» می‌بایست در هیئت رئیسه آن قرار داشته باشند. به همین ترتیب فاطمه سعیدی که به رقابت با حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین می‌پرداخت توانست یک بار دیگر عهده دار نمایندگی زنان فراکسیون در هیئت رئیسه باشد و عبد الکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و نماینده اهل تسنن نیز مجددا انتخاب شود. این درحالی است که کابینه دولت یازدهم بری از حضور یک زن و یک نفر اقوام است و با وجود آنکه کابینه حسن روحانی برخوردار از قوانین نانوشته‌ای همچون پوشش چادر برای خانم‌ها‌ است اما خود را مجاب به بهره‌گیری از خانم‌ها‌ و همینطور اقوام ایرانی نکرده است. درست است که کارکرد فراکسیون امید متفاوت از دولت دوازدهم می‌نماید اما در یک مجموعه به نسبت کوچک هم می‌توان هنجارهایی را ایجاد کرد تا در جامعه نهادینه شود و بسط یابد.