حمله تئوریسین اصولگرا به باب اسفنجی!

آفتاب‌یزد- گروه سیاسی: یک وقت‌هایی از فرهنگ و گاهی از سیاست و بعضی اوقات از اقتصاد و اگر هم شد از تاریخ و... خلاصه در همه زمینه‌ها صاحبنظر مآبانه! حرف می‌زند، به‌عنوان یک اهل فن، پشت این تریبون و آن تریبون، پشت این میز و آن میز، در این دانشگاه و آن دانشگاه حضور می‌یابد و سخنرانی‌های جنجالی به پا می‌کند و ولوله‌ای در بین مخاطبانش ایجاد.
کسینجر اسلامی، نظریه‌پرداز اصولگرا، استراتژیست همه‌دان، اقتصاد بلد دلواپس یا هر چیز دیگری که نامش را بگذاریم. حسن عباسی هنوز که هنوز است با اظهارنظرهایش بسیاری را به خنده وامی‌دارد و برخی دیگر را به شرمندگی و البته شاید همفکرانش را به تامل، اما تئوریسین دوآتیشه جناح راست در جدیدترین اظهاراتش اینبار نه به حسن روحانی و نه به توافق هسته‌ای
تاخته است، بلکه به مجموعه انیمیشن‌های
باب اسفنجی حمله کرده و در سخنانی افشاگرانه(!)


هدف از ساخت انیمیشن باب اسفنجی را تربیت لیبرالیسم دانسته و حتی به کارتون‌های شیرشاه و پونی‌ها هم حمله کرده و گفته: «روح حاکم بر این انیمیشن تربیت کودکان با تفکر لیبرالیسم است، هفت گناه کبیره مسیحیت در قالب هفت شخصیت اصلی این انیمیشن آمده است، در خانواده سیمون‌ها و شیرشاه نیز همین‌طور است.» کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه عنوان کرد: «این مسئله روی ناخودآگاه کودک اثر می‌گذارد و او فقط همین هفت گناه را بد می‌داند و دیگر نمی‌فهمد که ربا و هم‌جنس‌بازی هم گناه کبیره است، چراکه انیمیشن‌های غربی این‌چنین نمی‌گوید، انیمیشن پونی‌ها یکی از آن برنامه‌هایی است که بر مبنای تفکر کابالایی عرفان یهود ساخته‌ شده است؛ جنگ امروز جنگ شناختی است.»

پیروان آینده‌پژوه
جالب آنکه خبرگزاری‌های پیرو او نیز این حرف‌ها را با آب و تاب تیتر کرده‌اند و البته در میان القاب استادی به او آینده‌پژوه ایران نیز اطلاق کرده‌اند. هرچند نظردادن جرم نیست و هر بیانی و حکایتی، قابل احترام یا لااقل شایسته گوش‌دادن، اما چون کسی که نام استادی را با خود حمل می‌کند باید اندکی با بقیه تفاوت داشته باشد، مردم توقعشان این است که از استاد و یک آینده‌پژوه، سخنانی بشنوند کارشناسانه‌تر و مستندتر و در ورای تصورات و به هم ربط‌دادن کلمات. ولی ظاهرا سوزن استاد به روی انیمیشن‌ها و کارتون‌ها گیر کرده است(!) شاید این از فرط علاقه او به این انیمیشن‌ها باشد. حسن عباسی باب اسفنجی -که از تلویزیون پخش می‌شود- و شیرشاه را توطئه دشمن می‌داند، اما دست خودش نیست، چراکه با تمرکز روی برخی موضوعات سالهاست که پشت تریبون‌ها هم خود را آزار می‌دهد و هم مخاطبانشان را.

توطئه از یوگی شروع و به چیپس و پنیر ختم شد
این نخستین باری نیست که او یک انیمیشن کارتونی را توهم غرب می‌داند، بلکه ظاهرا تئوریسین اصولگرای عصر حاضر در مقام منتقد فیلم و کارتون، چند سال پیش هم کارتون یوگی و دوستان را توهین به حضرت نوح توصیف کرد، سریال‌هایی چون «فرار از زندان» و «لاست» را هم دست‌های پنهان غرب دانست.
حتی اگر درباره «چیپس و پنیر» حرف بزنیم! بازهم به خیال استاد، دست امپریالیسم و صهیونیسم و غرب در کار است تا جان فرزندان مردم را به خطر بیندازد؛ البته این گفته ما هم مبالغه نیست، چراکه گویا یکی از سخنرانی‌های معروف وی درباره توطئه در مورد چیپس و پنیر بوده!

وقتی کوروش صهیونیست می‌شود
یکی از اظهارات مافوق تصور آقای آینده‌پژوه، صهیونیست خواندن کوروش کبیر بوده است. او در یک سخنرانی به دلیل آزادی یهودیان در بابل توسط کوروش وی را صهیونیست خطاب کرد. ایده‌های تئوریسین اصولگرا بیشتر از آنکه از ذهن یک تحلیلگر بربیاید از یک نوع نگاه فانتزی نشات گرفته است که زمین و زمان را به‌هم می‌بافد. با این حال حسن عباسی گهگداری هم که خیلی جدی شود سینه می‌درد و پلاک مخصوص مردان جبهه و جنگ
را نشان می‌دهد.

وقتی زیباکلام 99 برابر بدتر از ابوبکر بغدادی شد
شانزدهم آذر سال پیش و روز دانشجو بود که کت از تن به در‌آورد و در مقابل چشمان نامحرم یقه‌های پیراهن خویش را باز کرد تا پلاک جنگی خود را نشان دهد و به همه ثابت کند که او یک مبارز انقلابی است و همین الان هم در حال جنگ حق علیه باطل است ... عباسی آن روز برجام را لکه ننگ و ترکمانچای می‌خواند، رئیس‌جمهور را بی‌ادب و عصبی‌ترین رئیس دولت تاریخ ایران برمی‌شمرد، داستان مذاکره‌کنندگان ایرانی با آمریکایی‌ها را داستان روباه و لک لک تعبیر کرد تا پشت اصلاحات و اعتدال را به خاک بمالد!
او در پاسخ به یک دانشجو که گفته بود چرا شما به سوریه نمی‌روید؟ از واژه مجهول و مجعول داعش وطنی نام برد و گفت: «شما (اصلاح‌طلبان) یک شهید در جبهه‌تان ندارید، یک مرد در جبهه‌تان ندارید، یک آدم بزرگ ندارید! هزار تای آن را ما داریم، با کمک چه‌کسی می‌خواهید به جنگ بروید با کمک زیباکلام و سریع‌القلم و...» این به اصطلاح استراتژیست سخنور از سوال این دختر دانشجو آنگونه به ستوه آمد که ادامه داد: «نوچه‌های من گوش آمریکا و اسرائیل را می‌گیرند... شاگردان من شهید می‌شوند! اما امثال شماها سر از صدای آمریکا درمی‌آورید.»عباسی در اینجا از واژه مجهول داعشی‌های وطنی! استفاده کرد و گفت: «ما داعشی‌های وطنی را بی‌آبرو می‌کنیم.»این استاد فلسفه‌دان! یکی از اهداف جریان لیبرالیسم را در ایران رابطه دختر و پسر و حرکت به سمت حرامزادگی توصیف می‌کند و ادامه می‌دهد«پیگیری حلال‌زادگی مبارزه ماست.»
او مدام می‌گوید: «به من گفته‌اند جلو داعشی‌های وطنی بایستم! در داخل ما در جهاد کبیر هستیم، بی‌آبروکردن خط فکری سریع‌القلم‌ها و صادق زیباکلام‌ها (دو چهره اصلاح‌طلب) 99 است، بی‌آبروکردن ابوبکر البغدادی1
است.»
اظهارنظر اخیر و اسفنجی حسن عباسی
بار دیگر وضعیت خاص اصولگرایان را بر سر زبان‌ها انداخته است. اینکه کمبود نفرات شاخص در جناح راست آنقدر توی ذوق می‌زند که باعث می‌شود چهره‌هایی چون حسن عباسی با نقد شیرشاه و یوگی، تیتر خبرگزاری‌هایی چون فارس شوند. حسن عباسی اما تنها چهره اصولگرایی نیست که گهگداری با اظهارنظرهایش باعث زیرسوال رفتن بخشی از جریان محافظه‌کار شده است، بلکه از این دست اساتید کم نیستند، نمونه‌اش علی‌اکبر رائفی‌پور است. او نیز نه آینده‌پژوه بلکه شیطان‌شناس و فراماسون‌دانی است که تمام فکر و ذکرش شده شناسایی علامت‌های شیطان‌پرستان یا فراماسونرها بر سردر ساختمان‌ها و ساخت‌وسازهای دنیا و البته کشور. از دید رائفی‌پور کفش‌های پاشنه بلند خاص زنانه نیز گاه خبر از نفوذ شیاطین در کشور می‌دهد. رائفی‌پور از همان کسانی است که عدد 6 را به همین دسته از آدم‌ها(شیطان‌پرستان) نسبت می‌دهد. ناگفته نماند که وی در انتخابات 96 از رئیسی پشتیبانی می‌کرد و البته از آنجایی که خدا در و تخته را خوب جور می‌کند او در نامه‌ای به امیر تتلو، به‌نوعی به جمع تتلیتی‌ها هم پیوست و از امیر تتلو حمایت کرد.
امیر تتلو را هم باید سومین عضو این مثلث دانست. در وصف کمالات امیر تتلو نیز همین بس که این روزها نه خواننده پاپ زیرزمینی بلکه یک فعال سیاسی اصولگرا خوانده می‌شود، فعالی که رئیسی را در آغوش می‌گیرد، به جشن تولد خبرگزاری فارس دعوت می‌شود و در اینستاگرامش به روش‌های عجیب و غریب خود، زنان را به حفظ حجاب و مردم را به راه راست ارشاد می‌کند و دیگر کمتر از «بغ‌بغو»هایی که در اینستاگرام از خود سر می‌داد خبری هست. تتلو این روزها تزهای انرژی‌درمانی به شیوه خود می‌دهد و اندرزهای حکیمانه‌ای که هوش از سر می‌برد ساطع می‌کند. به نظر می‌آید از این پس عباسی را نیز که لقب کسینجر اسلامی به او می‌دادند باید در کنار رائفی‌پور و امیر تتلو به‌عنوان مثلث تئوریسین‌های این روزهای اصولگرایان بگذاریم. موضوعی که بیانگر فقدان جدی ماهوی در نوع منش جناح محافظه‌کار
است.