پدیده آقازادگی تبعات بدی دارد

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان و نماینده تهران درباره بحث آقازادگی و امتیازگرفتن برخی نمایندگان از وزرا اظهارکرد: من با مسئولیت‌گرفتن نزدیکان نمایندگان و وزرا خواه به‌عنوان شهردار یا در هر پست دیگری موافق نیستم. خودم به‌عنوان یک نماینده اگر بدانم غیر از فرزند من شخص دیگری نیست که فلان مسئولیت را بپذیرد برای او کاری انجام می‌دهم، در غیر این صورت اگر به این قطعیت نرسم و بدانم افراد دیگری شایستگی حضور در آن مسئولیت را دارند برای او کاری انجام نمی‌دهم.
وی افزود: گاهی احساس می‌کنم آسیب‌ها دوجانبه است و فرد توانمندی به دلیل نسبتی که با یک مسئول دارد از حق مسلم و توانمندی‌های خود باز می‌ماند، در حالی که معتقدم باید شایسته‌سالاری باشد و کسانی که توانمند هستند انتخاب شوند.
سلحشوری افزود: پدیده آقازادگی تبعات بدی دارد و مردم می‌گویند چرا ما از امکانات محروم هستیم و کسی که دارای موقعیت شغلی است فرزندانش را در پست‌های عالی مشغول به کار می‌کند و فرزندان ما از این موقعیت و امکانات محروم هستند.
به‌گزارش انتخاب، او تصریح کرد: به شخصه وقتی فرزندان چندنفر از همکارانم در پست‌هایی مسئولیت گرفتند ناراحت شدم و یاد بچه‌های دانشگاه شریف و خواجه نصیر افتادم که چقدر توانمند هستند و نیاز به شغل دارند، ولی مجبور به مهاجرت می‌شوند.