اعتراض آيت‌الله مکارم‌ به جشن قهوه همجنس‌بازان در تهران

مرجع تقليد شيعيان گفت: شوراي عالي فضاي مجازي که به عهده رئيس‌جمهور است، جدي گرفته نمي‌شود. بايد اين مسئله در دستور کار مسئولان قرار گيرد و جدي گرفته شود.  آيت الله مکارم همچنين نسبت به برگزاري جشن موسوم به قهوه ابراز گله‌مندي كرد. اين در حالي است كه جشن قهوه با مجوز دولتي ديروز در بوستان گفت‌وگو افتتاح شده است، جشني كه مهمانان آن هواخواه همجنس‌گرايي هستند و پليس پس از افشاي روزنامه جوان در تماسي با روزنامه پيگير برگزار نشدن اين مراسم شده بود، اما برگزاركنندگان به كار خود ادامه مي‌دهند.  به گزارش تسنيم، آيت‌الله ناصر مکارم‌شيرازي عصر ديروز در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: وزارت ارشاد از حساس‌ترين وزارتخانه‌هاست و حکومت اسلامي مرکب از جمهوريت و اسلاميت است، بنابراين اسلاميت از سوي وزارت ارشاد بايد تأمين شود.  وي با بيان اينکه حوزه‌هاي هشت‌گانه وزارت ارشاد بسيار وسيع و گسترده است، گفت: در اين ميان برخي از حوزه‌ها بسيار حساس‌تر از برخي ديگر از حوزه‌ها است، يکي از اين حوزه‌ها مسئله کتاب است، چراکه نظارت بر کتاب‌ها بسيار حساس شده و کتاب مي‌تواند دارويي شفابخش يا سم مهلک باشد.  آيت‌الله مکارم‌شيرازي با اشاره به آثار تخريبي برخي کتب گفت: بايد کنترل روي کتاب‌ها داشته باشيم، عناوين کتاب‌ها نبايد فريبنده بوده و به دين و مذهب ضربه بزند.
وي با تأکيد بر حساس بودن حوزه سينما گفت: مطالب زيادي در حوزه سينما و در فيلم‌ها وجود دارد که ممکن است فريبنده و آسيب‌رسان باشد، از همين‌رو بايد بسيار در اين زمينه دقت شود.
استاد برجسته حوزه علميه قم با بيان اينکه فضاي مجازي به‌وسيله موبايل در اختيار همگان قرارگرفته است، گفت: گاهي برخي مي‌گويند که فضاي مجازي چيزهاي خوبي دارد يا اينکه همچون بمب اتمي از آن استفاده خوبي نمي‌شود.
وي ادامه داد: تنها راه تقويت شبکه ملي ارتباطات است و آنچه که زيانبار و مضر است بايد نفي شود، ضمانت اجراي آن نيز خوب است و مسئولان نيز مي‌دانند، اما نخواسته‌اند اين فضا را ايجاد کنند.  آيت‌الله مکارم‌شيرازي ابراز کرد: اگر بتوانيم دسترسي‌ها را متفاوت کنيم، مي‌توانيم افراد را به اين سمت‌وسو بکشيم که چيزهاي خوب را در فضاي مجازي استفاده کنند، بايد بدلي براي استفاده‌هاي بهتر از فضاي مجازي ايجاد کنيم تا شاهد ناهنجاري‌ها در فضاي مجازي نباشيم.  مرجع تقليد شيعيان با اشاره به فعاليت گروهي در حوزه فضاي مجازي گفت: در زمينه اخلاق، عقايد و مسائل سياسي و در حوزه‌هاي مختلف افراد زيادي مشغول کار هستند و دولت هنوز اين مسئله را جدي نگرفته، براي نمونه شوراي عالي فضاي مجازي که به عهده رئيس‌جمهور است، جدي گرفته نمي‌شود و بايد اين مسئله در دستور کار مسئولان قرار گيرد و جدي گرفته شود.


آيت‌الله مکارم‌شيرازي اظهار داشت: اخيراً در روزنامه جوان خوانده‌ام که قرار است جشن قهوه با حضور همجنس‌بازان در تهران برگزار شود که مجوز دادن به چنين برنامه‌هايي به فرهنگ و  ارشاد آسيب مي‌رساند.
آيت‌الله مکارم‌شيرازي با بيان اينکه بايد ارتباط بين حوزه‌هاي علميه و وزارت ارشاد تنگاتنگ باشد، گفت: اين مسئله نبايد فراموش شود که دوران وزارت دوران محدودي است و بايد در اين دوران محدود کار کرد، حال اينکه نتيجه‌اش چه مي‌شود بايد به خدا واگذار کرد.