واریز سود سهام عدالت تا 13 روز آینده

 سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ تا پایان شهریور ماه واریز می‌شود، مشمولان این طرح تنها تا پایان شهریور ماه فرصت دارند که موجودی حساب سهام عدالت خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند.
در اسفند ماه سال گذشته حدود ۵۰میلیون فردی که ثبت‌ نامشان در سهام عدالت قطعی شده بود از طریق سایت www.samanese.ir به حساب سهام عدالت خود دسترسی پیدا کردند. طبق اطلاعاتی که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده و با توجه به مندرجاتی که در سامانه اطلاع‌رسانی سهام عدالت درج شده، این سازمان از ۶۰ شرکت سرمایه پذیر بابت سود ۱۰سال گذشته این شرکت‌ها به ازای هر نفر مشمول سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومان به حساب خزانه واریز کرده است. مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: در مرحله نخست توزیع سود سهام عدالت در پایان شهریورماه امسال، دو دهک اول درآمدی و همچنین مشمولانی که اقساط خود را به طور کامل تسویه کرده‌اند، از سود نقدی برخوردار خواهند شد.
سید جعفر سبحانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جزئیات واریز نخستین مرحله از سود نقدی دارندگان سهام عدالت پس از پایان فرصت 10 ساله تسویه اقساط گفت: سود مصوب مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت منهای سه شرکتی که باید مجامع عادی سالانه آنها در مهرماه برگزار شود، حدود 4هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. مشاور سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه واریز سود نقدی سهام عدالت برای همه مشمولان این دارایی در نظر گرفته خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه سود دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر هم‌اکنون معادل 10 درصد از رقم سود مصوب مورد انتظار از عملکرد سال مالی 95 شرکت‌های سرمایه‌پذیر است، انتظار می‌رود تا در مرحله اول توزیع سود با اولویت‌بندی مشمولان در پرداخت‌ها روبه‌رو باشیم. بنابراین در مرحله اول توزیع سود، دو دهک پایین درآمدی شامل 8 میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد امام(ره) و اشخاص تحت پوشش سازمان بهزیستی و همچنین آن دسته از مشمولانی که با تسویه الباقی اقساط خود تا مبلغ یک میلیون تومان اقدام کرده‌اند، می‌توانند در مرحله اول مشمول دریافت سود علی‌الحساب حدود 130تا 150هزار تومانی سهام عدالت در سال جاری باشند. سبحانی ادامه داد: مبلغ سود علی‌الحساب 150 هزار تومانی سهام عدالت نیز طی چند مرحله (شهریورماه، دی‌ماه و اسفندماه) تا پایان سال جاری برای مشمولان صورت خواهد پذیرفت و مابقی مشمولان نیز به همین نسبت سود نقدی دریافت خواهند کرد.