تحویل پیکر شهدا و مجروحین حمله تروریستی ناصریه عراق به ایران خون زائران ایرانی، کرانه‌های فرات را رنگین کرد

عصر پنج‌شنبه دو انفجار در استان ناصریه عراق رخ داد که در مجموع 50 کشته و بیش از 80 مجروح به‌جاگذاشت. یکی از بمب‌ها در خودرویی در گیت بازرسی ناصریه و دیگری در رستوران فدک همان منطقه منفجر شد. وزارت کشور عراق می گوید تعدادی افراد ناشناس به شهروندان عراقی در داخل رستورانی در استان «ذی قار» حمله مسلحانه کردند و همزمان با آن خودرویی بمب گذاری شده در ایست بازرسی منفجر شد. داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. خبرگزاری اعماق وابسته به داعش از حمله عناصر این گروه به رستوران و ایست بازرسی و کشته شدن ده ها نفر خبر داد. همچنین یک منبع در پلیس ذیقار به پایگاه خبری «اخبار ناصریه» اعلام کرد: افراد مسلح در دو دستگاه خودرو نخست به رستوران بین راهی فدک حمله کرده و سپس به رستوران «ارز لبنان» در بزرگراه بین‌المللی ناصریه به بصره حمله کردند و در نتیجه مداخله پلیس، افراد مسلح درصدد فرار از منطقه بودند که یکی از خودروهای مسلحین در نزدیکی ایست بازرسی حدفاصل ناصریه - المثنی منفجر شد.
+ اسامی شهدا و مجروحین ایرانی در حمله تروریستی
اداره کل بهداشت استان ذی قار در جنوب عراق تعداد نهایی کشته های دو حمله تروریستی در بزرگراه ناصریه به بصره را 50 نفر اعلام کرده است که 10 نفر از آنها ایرانی بودند. منعم شمشادی نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در عراق از تحویل پیکر ۱۰ شهید ایرانی در این حادثه تروریستی خبر داده است. اسامی شهدای ایران به این شرح است:
1- شهریار نیازی فرزند نگهدار از شیراز


2- محمد حسن سر فرازی فرزند غلام حسین از شیراز
3- جهان شیر روستا فرزند ملک حسین از شیراز
4- اله داد چراغی فرزند محمد حسین از شیراز
5- حسین کشاورز فرزند غلام علی از شیراز
6- رضا برنده فرزند جعفر از شیراز
7- مائده کشاورز فرزند حسین از شیراز
8- محمد یاسین روشی فرزندمتضی از هرمزگان
9- میثم کوه کن از شیراز
10- جهان رمضانی از شیراز
محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت هم اسامی مجروحین کاروان آزاد استان فارس، را به این شرح اعلام کردهاست:
علیرضا شایسته‌خواه، اصغر عباسی، امیرحسین فقیهی، امین‌حسین فقیهی، فریدون غفاری، فریده رمضان‌پور و محسن کشاورز.
او همچنین اسامی سه تن از مجروحان کاروان حج و زیارت از استان هرمزگان را به این شرح اعلام کرد:
حسین اکبرزاده مدیر کاروان مطاف عشق، طیبه زحمتکش و کنیز زحمتکش. به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت احتمال افزایش شمار مجروحان و شهدا وجود دارد.
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق از مجروح شدن 8 زائر ایرانی در حادثه تروریستی شهر ناصریه خبر داد و اعلام کرد: مجروحان در بیمارستان حضرت امام حسین(ع) شهر ناصریه بستری هستند که حال 2 تن رو به بهبود است و به زودی از بیمارستان مرخص می شوند.
او با اشاره به زخمی شدن 2 تن از اعضای کاروان های شرکت شمسا که طی روز آینده از بیمارستان مرخص می شوند، افزود: هشت مجروح نیز مربوط به کاروان های آزاد است که از استان فارس  و شهر شیراز به عتبات سفرکرده بودند. شمشادی گفته برای انتقال مجروحان به داخل کشور با مرکز هماهنگی و کنترل عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات این جمعیت تماس گرفته شد که به محض حاصل شدن نتیجه، مجروحان به داخل کشور منتقل خواهند شد.
ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت هم از انتقال ۱۰مجروح حادثه تروریستی ناصریه عراق به کشور خبر داده است. او گفته 10 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس اورژانس و یک فروند بالگرد در مرز شلمچه مستقر شدند تا مجروحین را به بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر منتقل کنند. به گفته او بیمارستان‌های خرمشهر و آبادان در حال آماده باش برای پذیرش مجروحان هستند.
ایران حملات تروریستی داعش را محکوم کرد
ایران حملات تروریستی دیروز داعش را محکوم کرد. بهرام‌قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت شدید حملات تروریستی پنج‌شنبه در جنوب عراق که دهها شهید و مجروح بر جای گذاشت، با دولت، ملت و خانواده قربانیان این جنایت ددمنشانه ابراز همدردی کرد. بهرام قاسمی با ابراز تاسف عمیق از شهادت و جراحت چند زائر ایرانی در این حملات و عرض تسلیت به خانواده این شهدای مظلوم اضافه کرد: نهادهای ذیربط از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در حال بررسی جزئیات و هویت شهدا و مجروحان عزیز و بی گناه این اقدام تروریستی هستند.
نامه لاریجانی به همتای عراقی‌اش
علی لاریجانی رئیس مجلس هم در نامه ای به سلیم الجبوری رئیس مجلس نمایندگان عراق شهادت جمعی از مردم بی‌گناه عراق و زوار ایرانی را تسلیت گفت و از مسئولین امر پیگیری فوری موضوع و رسیدگی به مداوای مجروحین را درخواست کرد. لاریجانی در این نامه نوشته: وقوع حمله تروریستی در استان ذی قار و شهادت جمعی از مردم بیگناه عراق و زوار ایرانی عتبات عالیات را دریافت کردم. اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنم. همچنین مراتب همدردی خود را با خانواده های ایرانی بازمانده این حادثه تروریستی ابراز نموده و از مسئولین امر می خواهم که نسبت به پیگیری فوری موضوع و رسیدگی به مداوای مجروحین اقدام کنند. جای تردید وجود ندارد که این وقایع ناشی از درماندگی و استیصال تروریست ها و حامیان آنها بوده و بدلیل پیروزی و موفقیت های بزرگ و پی در پی دولت، ملت، نیروهای مسلح و حشد الشعبی عراق در صحنه سیاسی و میدانی در مبارزه با تروریسم تکفیری است، توفیقات مهمی که با عنایت الهی و مرجعیت معظم دینی آینده ای درخشان را برای ملت بزرگ عراق رقم زده است. با اغتنام از فرصت، بار دیگر تاکید می‌کنم که تقویت و تحکیم امنیت، حفظ حاکمیت و وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.
سایر اخبار این روزنامه
سی و هشتیمن سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی برگزار ش طالقانی می‌گفت از چیستی استبداد بگویید نه کیستی مستبد نامه بشار اسد به مقام معظم رهبری حسن یزدان : مسئولان به معیشت قهرمانان توجه کنند تاکی قهرمانان ما حرص نان بخورند تحویل پیکر شهدا و مجروحین حمله تروریستی ناصریه عراق به ایران خون زائران ایرانی، کرانه‌های فرات را رنگین کرد یادی از مسلمانان میانمار اهدای «نشان صلح» به شجریان، دولت‌آبادی، تقوایی و شیشه‌گران چشم‌های نگران جهان به آسمان ژاپن خیره شد حوالی ساعت 11:30اقیانوس «نا»آرام شد در یک منزل مسکونی در رباط‌کریم مردی 24 ساله، پسربچه‌ای را با 50 ضربه چاقو کشت رضا مهدیان مدیریت شهری جدید، تلفیقی از عقلانیت، تخصص و تجربه این آخوند های اصلاح‌طلب میزگرد تحلیلی «همدلی» درباره آسیب های پیدا و پنهان مدارس خاص در کشور تضاد آشکار با د موکراسی «کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال» در لایحه خدمات کشوری در دولت به تصویب رسید: زن‌ها زودتر به خانه برمی‌گردند رحمانی فضلی به گفت و گو با ایسنا نشست از مشی سیاسی وزیر کشور تا لغوکنسرت ها و موضع فرمانداران