سردار سبزپوش ایرانی، همه جا را زیر نظر دارد شاهین خاور میانه

حامد هارونی :‌ سردار قاسم سلیمانی، کسی که پیشتر، دشمنانش بیشتر از دوستانش می شناختند؛ نامی که در ذهن ایرانیان تجلی مردی و مردانگی است و دشمنانش از او به عنوان کابوسی سهمگین یاد می کنند.محبوبیت او به قدری است که شبکه های مجازی با تمام کاستی‌ها و دو رنگی‌هایشان به مجالی برای قدرشناسی و تجلیل مردمی بدل شده‌اند که حاج قاسم را تبلوری از صدای حق طلبی و مرد عمل می دانند.مردی که گفتار و کردارش بی اختیار ما را یاد بزرگانی نظیر بهشتی، مطهری و... می اندازد که سال‌هاست حسرت از دادنشان را به دل می کشیم.
فرماندهی که اقتدارش را بیرون مرزها نشان می‌دهد و کرنش‌های بزرگوارانه‌اش در داخل، راهنمایی بی بدیل برای مردم و مسئولین است.کمتر اهل سخنرانی است و عموما از عکاسان فرار می کند اما کلامش نافذ و موثر است.سیر اجمالی در مجموعه سخنرانی ها و اظهار نظرهای رسانه‌ای حاج قاسم بهتر می تواند اندیشه انقلابی او را جلوه‌گر کند.
خط‌کشی ممنوع!
شاید یکی از بی بدیل‌ترین سخنرانی های فرمانده نیروی قدس سپاه در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد ایراد شد.در این سخرانی حاج قاسم با نفی هرگونه خط کشی بازگشت به اصول اسلامی و اعتقادی را به همگان گوشزد کرد و گفت: «اینکه مدام بگوییم او بی حجاب و این باحجاب است یا اصلاح طلب و اصولگراست، پس چه کسی می‌ماند؟ اینا همه مردم ما هستند. آیا همه بچه‌های شما متدین‌اند؟ آیا همه مثل هم هستند؟»


درست زمانی که شاهد آن هستیم که عده ای به بهانه های خود ساخته سعی در طرد بدنه جوان جامعه از مساجد و دیگر نهادها دارند. سخنان تامل برانگیز سردار می تواند چراغ راه مسئولین امر و دست‌اندرکاران امر باشد.سلیمانی در ادامه می گوید: وقتی من را مسئول حفظ یک پل می‌گذارند، باید بدانم که وظیفه‌ام فقط حفظ همین پل نیست بلکه این پل یک محیطی دارد اگر آن محیط سقوط کرد، پل هم سقوط خواهد کرد. مسجد مانند یک قرارگاه است و بر تمام جامعه اثر می‌گذارد نه فقط بر محیط خود. اگر مقیاس ما فقط محیط خود مسجد باشد، باخته‌ایم.
حاج قاسم در ادامه با اشاره به مسئولیت مدیران مذهبی اشاره کرد:«کسی که نتواند سربازانش را حفظ کند، خطش سقوط کرده و اگر جوانانی از مسجد رفتند، خط آن امام جماعت شکسته و سقوط کرده است. وقتی یک برادر چند شغله و خسته را امام جماعت یک مسجد کنیم، این فرد چطور می‌خواهد محیط مسجد را حفظ کند؟ نه. اما پدر، همه اینها را جذب می‌کند و جامعه هم خانواده شماست.سلیمانی در ادامه همچون همیشه با اتکا به جذب حداکثری که همیشه از رهنمودهای بزرگان دین بوده است می گوید:اینکه بگوییم من هستم و بچه های حزب اللهی خودم، اینکه نمی‌شود حفظ انقلاب. امام جماعت باید بتواند با حجاب و بی حجاب را با هم جذب کند.انقلاب بستگی به مساجد دارد و البته که تعداد مساجد هم مهم است. برای مثال وقتی با هواپیما از بالای دمشق می‌رویم و مناره ها را می‌بینیم و بعد از بالای تهران چیز دیگری می‌بینیم، حالمان عوض می‌شود.
به جرات می توان گفت اعتماد به جوانان که همواره از تاکیدات قاسم سلیمانی بوده و هست برخواسته از تجربیات گرانبهایی است که تجلی تبلور آن در دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.شاید در ابتدای جنگ کمتر کسی در عالم نظامی‌گری فکر می کرد که یک جوان 20 ساله هم می تواند فرمانده باشد اما کتاب جنگ تحمیلی 8 ساله برگ های طلایی فراوانی را در دل خود نفهته دارد. فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهید حججی‌ها تربیت شده‌ مساجد هستند، اظهار کرد:‌ تمام دعوای ما با عالم غرب و عالم اسلام، بر سر دو مسجد است؛ مسجد حیات دینی و سیاسی اجتماع اسلام را بر عهده دارد.امثال «شهید حججی» زیاد داشته‌ایم که برخی از آن‌ها هم ذبح شده‌اند، اما برخی از شهدا حادثه‌آفرین می‌شوند و حججی برای عظمت‌دادن به همه مدافعان حرم بود. ما بنا نداریم هر اقدامی را در کشور تبلیغ کنیم، برخی از تبلیغات در کشور ما موثر نیست. ما بین منافع خود و عراق تفاوتی قائل نیستیم و دنبال تصرف چاه نفت و موصل و کرکوک و مطالبات ارزی نبوده‌ایم.
حفظ وحدت از مهمترین ارکان نظام
شاید در هیچ کجای دنیا ترسیم سیاست های کلی کشور از زبان نظامیان امری معمول نباشد اما نوبت به قاسم سلیمانی که می رسد او تنها یک نظامی نیست. او عاشقی است که در هر لباس که بوده و هست تنها دغدغه اش ادای تکلیف بوده؛ برای او کارمند اداری یک سازمان بودن با فرماندهی بزرگترین نیروی فرامرزی در خاورمیانه تفاوتی ندارد!آری او از نسل سردارانی است که ملزومات دینی و ملی را با عمق جانش حس می کند و بر اصلی ترین آنان که وحدت است تاکید ویژه ای دارد..سلیمانی با صراحت اعلام کرد ایران هیچ‌وقت بحران‌ساز و پرورش‌دهنده تکفیر نیست. گروه‌هایی همچون جیش‌الاسلام، جیش‌الحر را سعودی‌ها ساختند، اما ما منشا ثبات در سوریه شدیم. ما با مذهب جلوی جنگ مذهبی را گرفتیم نه با قدرت نظامی. وقتی نظام می‌تواند مسائل قومی و زبانی را حل کند، این باعث ثبات است و اساسِ دستیابی به این فضا، مقام معظم رهبری است.
سلیمانی تاکید کرد: برخی از دوستان در سطوح عالی داخل و خارج اذعان می‌کردند که وارد سوریه و عراق نشوید و محترمانه از انقلاب دفاع کنید. یک نفر گفت یعنی ما برویم و از دیکتاتور دفاع کنیم که رهبر فرمودند وقتی به کشورهایی که با آن‌ها ارتباط داریم نگاه می‌کنیم، چه کسی دیکتاتور است و چه کسی نیست؟ ما مصالح را نگاه می‌کنیم. رهبری از دو بُعد حکمت و جسارت این انقلاب و دفاع از انقلاب را هدایت کردند.»
این سال‌ها هرجا منافع جمهوری اسلامی ایران در خطر بوده سایه بال‌های شاهین ایرانی بر سر دشمنان سنگینی کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
مسئله ای که تا امنیتی نشود، جدی گرفته نخواهد شد آب از سر بحران گذشت ماجرای «نامه‌ای» که دیروز روی میز اعضای شورای شهر آمد هدیه رو پس فرستاد! آغاز اجلاس مجلس خبرگان تهدیدهای دشمن علیه انقلاب، جدید نیست برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران، فیلم یک فیلمساز زن به اسکار رفت «نفس» جهانی شد آثار مرتضی کیوان چه شدند؟ پرسپولیس لیاقت قهرمانی در آسیا را دارد حرف های آبی رنگ قلعه نویی زندگی 11 میلیون حاشیه‌نشین نامناسب است سردار سبزپوش ایرانی، همه جا را زیر نظر دارد شاهین خاور میانه مرزهای اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی به هم ریخته‌اند، دهه نود حکایت دیگری دارد اصول‌طلب‌ها پیشتاز سیاست شده‌اند محمود جام ساز به «همدلی» می‌گوید که دولت‌ها همیشه دلبسته اقتدارشان بوده‌اند انتظارات به حق جامعه مدنی از دولت کنونی چیست؟ منافع جناحی مانع توسعه ملی تونلی در شهرستان کوهرنگ ریخت؛ 7 کارگر مُردند و زخمی شدن پیش از این هم تجمع کرده بودند؛ کارگران اراکی موگرینی: نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 چهارشنبه برگزار می‌شود ماجرای «نامه‌ای» که دیروز روی میز اعضای شورای شهر آمد هدیه رو پس فرستاد!