آتنای 7 ساله، دختر بچه‌ای در پارس‌آباد مغان بود که اوایل تیر ماه سال جاری به قتل رسید

قاتل آتنا اصلانی در ملاء‌عام اعدام شد
دیروز فیلمی از لحظه اعدام قاتل آتنا اصلانی در شهر پارس‌آباد در شبکه‌های مجازی دست به دست شد که هنوز هم در حال چرخیدن است.
خبرها این‌طور توضیح می‌دادند که « اسماعیل جعفرزاده به جرم تجاوز به عنف و قتل دختر هفت ساله، قاتل آتنا اصلانی بامداد چهارشنبه (۲۹ شهریور/۲۰ سپتامبر) در ملاء عام اعدام شد.»
دستگاه قضایی به این پرونده سریعاً و خارج از نوبت رسیدگی کرد. به گفته مقامات قضایی قتل آتنا اصلانی با نقشه قبلی از سوی مجرم عملی شده است. مقامات قضایی تصریح کردند که جعفرزداه، در ۲۸خرداد ۱۳۹۶ آتنا را به داخل مغازه خود کشیده و پس از تجاوز، او را به قتل رسانده است.


رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل پیشتر صدور حکم اعدام برای متهم را قطعی دانسته بود. او گفته بود: «متهم از بابت تجاوز به عنف محکوم به اعدام، از بابت یک فقره قتل عمد محکوم به قصاص نفس، از بابت سرقت محکوم به حبس و شلاق و رد مال شد.»
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز با ارسال دستور‌العملی در تیر ماه از رئیس کل دادگستری استان اردبیل خواسته بود که به این پرونده با سرعت و خارج از نوبت، رسیدگی کند.
اما قتل دلخراش آتنا اصلانی واکنش گروه‌های فعال مدنی، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی ایران را در پی داشت. در میان همدردی‌های صورت گرفته برخی گروه‌ها و کنش‌گران اجتماعی کوشیدند مسئولان و تصمیم‌گیران را ترغیب کنند تا با پذیرش مشکلات ساختاری در پی یافتن راه‌حل‌های موثر به خصوص در زمینه آزار کودکان باشند.
حالا قاتل آتنا که به اسماعیل رنگرز شهرت یافته ساعت 6:20 بامداد در میدان باکری شهر پارس‌آباد در میان خشم مردم پارس‌آباد و خانواده آتنا اعدام شد.
در مراسم اعدام اسماعیل رنگرز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، دادستان پارس‌آباد، مسئولان قضایی و انتظامی، امنیتی و برخی مسئولان دیگر، خانواده آتنا و جمعی از مردم شهرستان پارس‌آباد حاضر بودند تا فرجام ناجوانمردی این مرد گرگ‌صفت قاتل را نظاره‌گر باشند.
آتنا روز 28 خردادماه امسال ناپدید شد و پس از اعلام مفقودی این دختر خردسال در روز 29 خردادماه پرونده‌ در این زمینه تشکیل و اقدامات و بررسی‌ها برای یافتن این کودک پارس‌آبادی آغاز شد.
پس از بررسی محل کار پدر آتنا که دستفروشی کنار مغازه اسماعیل رنگرز بود ماموران پلیس آگاهی به رنگرز که فردی خوشنام نیز نبوده مظنون شده و وی را دستگیر می‌کنند که در نهایت یک تماس تلفنی رنگرز با خانواده‌اش برای جابه‌جایی جسد دختر 7ساله پرده از جنایت قاتل برمی‌دارد.
با کشف جسد آتنا توسط برادر و همسر رنگرز و مراجعه آن‌ها به دادستانی برای گزارش موضوع در نهایت بعداز بیست و دو روز تلاش و کوشش برای یافتن دختربچه در روز 19 تیرماه جسد آتنا در پارکینگ رنگرز کشف شد و راز این قاتل برملا شد.
سایر اخبار این روزنامه
انتظارات رئیس جمهور از متولی بازار مسکن افق وزارت راه و شهرسازی در ۴ سال آینده چیست؟ سیطره طبل‌ها و جای خالی برنامه‌های معارف‌محور در مناسک عاشورا رییس جمهوری در جمع سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد: اعتدال منش و روش ملت بزرگ ایران است پاسخ‌های« نیلوفر شریفی»، به پرسش‌های «همدلی» درباره مجموعه شعرش سخن از زنانی است که در ظلمت و تاریکی‌اند آتنای 7 ساله، دختر بچه‌ای در پارس‌آباد مغان بود که اوایل تیر ماه سال جاری به قتل رسید ایرانی‌ها و فقدان وجدان آینده‌نگر اجتماعی چیستی مسئله و موضوع آمار ۱۰ ساله مدیرعامل ستاد دیه کشور از موتورسورانی که جان خود را به‌واسطه رانندگی با این وسیله از دست می‌دهند واکنش ها در آمریکا به سخنان ضد ایرانی ترامپ در سازمان ملل این مرد مالیخولیایی بس نمی‌کند! عزت الله ضرغامی در دیدار با فرزند مهدی کروبی از ادامه حصر ابراز نارضایتی کرده است علم به بدنامی‌ها و معاملاتی که به اعضای خاندان سلطنتی نسبت داده می‌شد چندان توجهی نشان نداده است رییس جمهوری در جمع سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد: اعتدال منش و روش ملت بزرگ ایران است