ابراز خشنودی سفیر انگلیس از توجه به قراردادهای دوجانبه با ایران

سفیر انگلیس در تهران با بازنشر توییت همتای ایرانی خود در لندن، از توجه و حمایت از قراردادهای بین ایران و کشورش ابراز خشنودی کرد.
نیکولاس هاپتون دیروز با ریتوییت توییت حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس که خبر از عقد قرارداد 800 میلیون یورویی ساخت ششمین نیروگاه خورشیدی بزرگ جهان در ایران داده بود، نوشت: خشنودم که می‌بینم پروژه‌های مهم میان ایران و شرکت‌های مستقر در انگلیس این همه علاقه و حمایت را جلب کرده‌اند.
حمید بعیدی نژاد چهارشنبه گذشته و ساعاتی پس از عقد قرارداد مزبور در کانال تلگرامی‌ خود نوشت: پس از چند ماه مذاکره فشرده، یادداشت تفاهمی که پارسال با موافقت جناب آقای چیت چیان وزیر وقت نیرو میان آن وزارتخانه و یک شرکت انگلیسی نهایی شده بود، به قرارداد تبدیل و رسماً از امضای آن در لندن رونمایی شد. این قرارداد ناظر برساخت یک نیروگاه بزرگ خورشیدی 600 مگاواتی در ایران است که حجم سرمایه‌گذاری آن بالغ‌ بر 800 میلیون یورو خواهد بود. این نیروگاه ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی دنیا خواهد بود و قرار است ظرف سه سال ساخته شود.
انجمن ملی سازندگان انرژی‌های خورشیدی انگلیس و وزارت نیرو ایران در رابطه با احداث نیروگاه خورشیدی، احداث کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی و انتقال دانش نصب سیستم‌های مرتبط با انرژی‌های خورشیدی در ایران، یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده‌اند.


رضا شیبانی فعال اقتصادی، در همین رابطه در گفتگو با ایرنا گفته بود: ما با استفاده از منابع مالی، فنی و سیاسی که در اختیار داریم، درصدد هستیم تا پروژه احداث نیروگاه خورشیدی را با ظرفیت تولید یکهزار مگاوات برق در ایران به اجرا بگذاریم. وی افزوده بود: اعتبار اجرای این پروژه قرار است با استفاده از منابع مالی خارجی و جذب سرمایه گذاری‌های خارج از ایران تامین شود.
این فعال اقتصادی گفته بود: در بخش دوم تفاهم نامه یاد شده ما درصدد هستیم تا کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی با ظرفیت تولید 500 مگاوات در سال را بصورت مشارکت با شرکت‌های ایرانی احداث کنیم.
او ارزش اجرای این پروژه را نیز 25 میلیون یورو برآورد کرده و افزوده بود: در بخش سوم ما می‌خواهیم تجربه‌ای را که تاکنون در انگلیس، آلمان، سوئیس و هلند به دست آورده‌ایم را درقالب انتقال دانش در حوزه ارتقای کیفیت نصب به ایران منتقل کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درباره تسهیلات مسکن: دوره بازپرداخت 20 ساله و کاهش 2درصدی نرخ سود درتماسهای جداگانه روسای جمهور ایران، ترکیه ونخست وزیرعراق تاکید شد تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق به هیچ وجه نباید مورد خدشه قرارگیرد دولت بحرین خطبا را از سخنرانی علیه اسرائیل منع کرد شهردار لندن: ترامپ به زبان داعش سخن می‌گوید مساله‌ کردستان عراق را جدی بگیرید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: رفتارهای فراقانونی با هیچ استدلالی در کشور پذیرفتی نیست پاسخ علمای اهل سنت ایران به مفتی اعظم مصر: اهل سنت در جمهوری اسلامی ایران از آزادی‌های دینی،اجتماعی و فرهنگی برخوردارند با اتمام عملیات حج 96 آخرین گروه از حجاج ایرانی امروز به کشور باز می‌گردند نتایج اولیه چهارمین آزمون استخدامی امروز اعلام می‌شود پرداخت 70 درصد مطالبات گندم‌کاران روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری: دیرکرد پرداخت حقوق بازنشستگان ارتباطی به صندوق بازنشستگی کشوری ندارد ابراز خشنودی سفیر انگلیس از توجه به قراردادهای دوجانبه با ایران