دومینوی حمله

در روزهای گذشته موضوع بازداشت برادر معاون اول رئیس‌جمهور به یکی از خبر‌های مهم فضای سیاسی کشور مبدل شد، موضوعی که واکنش‌های بسیاری را در میان مسئولین و مردم در پی داشت. در همین ارتباط روز گذشته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از بازداشت مهدی جهانگیری توسط این نهاد خبرداد اما به این خبر بسنده نکرد و مواضع بسیار تندی در برابر جریان اصلاح‌طلب نیز از سوی وی اتخاذ شد؛ هرچند مواضع این فرمانده سپاه از سوی یک نماینده اصلاح‌طلب کرمان بی پاسخ نماند.
فرمانده سپاه ثارالله کرمان در ارتباط با تذکر برخی اصلاح‌طلبان مجلس در ارتباط با محدودیت‌های رئیس دولت اصلاحات گفت: طی روزهای گذشته چند نفر از نمایندگان استان کرمان در حمایت از خاتمی نامه‌ای امضاء کرده‌اند و برخی از رسانه‌های استان نیز در حمایت از عدم امضاء این نامه جنجال به پا کردند. آیا این نمایندگان نمی‌دانند سید محمد خاتمی جزء سران فتنه است؟ این فرد ممنوع التصویر و ممنوع الخروج است؟ آیا نمی‌دانند در این ۸ سال تا الان مقام معظم رهبری یک بار اجازه حضور او را در حسینیه حضرت امام (ره) ندادند؟ آیا نمی‌دانند که در این ۸ سال حضرت آقا نامه تسلیت را نه به ایشان و نه به برادرشان نداده اند؟
سردار غلامعلی ابوحمزه، روز گذشته در دیدار با امام جمعه شهرستان بردسیر با اشاره به سوالات فوق الذکر تصریح کرد: آیا این نمایندگان استان و کسانی که نامه حمایتی را امضا کردند می‌توانند بگویند ما نماینده مردم هستیم و در حالی که از خطوط قرمز نظام عبور می‌کنند؟ این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است، خاطر نشان کرد: این چه نماینده مجلسی است که اینگونه رفتار می‌کنند؟ مردم این نمایندگان را فراموش نمی‌کنند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: این حرکتی که این نمایندگان مجلس انجام دادند آب به آسیاب دشمن ریختن است. دیگه نمی‌توانند بگویند ما انقلابی هستیم، ما ولایی هستیم، در خط ولایت هستیم. اطلاعت از رهبری حدودی دارد. چه بدانند و چه ندانند. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حکم ۲ نفر از سران فتنه که با تصویب شورای عالی امنیت ملی و قوه‌قضاییه در حصر هستند افزود: با این وجود ۴ نماینده استان برای خوش خدمتی نامه حمایتی سران فتنه را امضاء می‌کنند.


ابوحمزه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام سپاه کرمان طی چند روز گذشته و دستگیری مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در استانی که یک جوان مجبور است با هزاران مشکل ۳ میلیون وام بگیرد، این آقایان میلیارد میلیارد هزینه می‌کنند. برادر ایشان به جای اینکه بیاید این اقدام برادرش را تقبیح کند، می‌گوید: اینها به دنبال تسویه حساب شخصی هستند. این مقام مسئول با ابراز اینکه در این ارتباط از کسی اجازه نگرفتیم، ادامه داد: وظیفه سپاه حفظ انقلاب است و پس همه باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم و احساس تکلیف داشته باشیم اگر نخواهیم انجام تکلیف کنیم با هزاران توجیه می‌توانیم شانه خالی کنیم. وی صریح کرد: من به صراحت اعلام می‌کنم که سپاه هر کس را که بخواهد بر خلاف مردم و نظام حرکت کند، سریع بر علیه‌اش بلند می‌شود ما سراغ تک تکشان می‌رویم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین در حمله‌ای تند علیه حزب کارگزاران سازندگی و با اشاره به اینکه بسیاری از امکانات استان امروز در دست جریان کارگزاران است، ابراز کرد: هواپیمایی ماهان، هفت باغ، دل عالم و کرمان موتور در دست کسانی است که فرقی با مردم ندارند؛ چرا این سخنان گفته نمی‌شود ومردم مطالبه نمی‌کنند؟ چرا کسی پاسخگوی این سوالات نیست؟ سردار ابوحمزه با تأکید بر اینکه مشکل اصلی استان کرمان حزب کارگزاران با محوریت مرعشی است که تمامی امکانات استان را در اختیار دارند، تصریح کرد: مهم‌ترین کار جمهوری اسلامی ایجاد عدالت اجتماعی است چرا که فلسفه انقلاب ایجاد عدالت است.
وی افزود: چرا باید نمایندگان مردم که باید از حقوق مردم در مجلس دفاع کنند نامه حمایتی از سران فتنه را امضا می‌کنند و کسی صدایش در نمی‌آید؟ این نمایندگان به خاطر حرف مرعشی و مشخص شدن کمک یک میلیاردی که به هر کدام از آن نمایندگان کرده بود این اقدام را کردند و الان مشخص می‌شود که اینها نماینده مردم نیستند.
معیار تشخیص انقلابی‌گری ایشان اند؟ !
این اظهارات البته بی پاسخ نماند و نماینده مردم کهنوج در مجلس در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سوال اینجاست که مگر معیار تشخیص ولایت‌مداری و انقلابی‌گری افراد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان است. البته ایشان آزاد هستند که هرطور می‌خواهند فکر کنند و به‌هر شکلی عمل کنند. وقتی ایشان این حق را برای خود قائلند که هر چه می‌خواهند، بگویند؛ باید برای دیگران نیز چنین حقی را قائل باشند. همان‌طور که ایشان این حق را برای خود قائل است، بنده نیز به‌عنوان نماینده مردم این حق را دارم که آن‌چه صلاح می‌دانم، انجام دهم.
احمد حمزه افزود: در واکنش به بخش دیگری از اظهارات فرمانده سپاه ثارالله کرمان مبنی بر پرداخت نفری یک میلیارد تومان به نمایندگان استان کرمان ازسوی یکی از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت: به هر حال وضعیت اقتصادی ما پیش از ورود به مجلس نیز مشخص بود و اگر یک میلیارد پول داشتیم که وضع‌مان چنین نبود. ما جزء قشر فقیر جامعه هستیم و ما این مبالغ را در خواب هم نمی‌بینیم.
وی در پایان در واکنش به بخش دیگری از سخنان امروز فرمانده سپاه ثارالله کرمان درمورد فعالیت اقتصادی اعضای حزب کارگزاران سازندگی در این استان و این‌که آیا تاکنون تخلفی در این فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته است، گفت: مشخصاً این مسئله را بررسی نکرده‌ام اما در شرایطی که مهمترین مشکل کشورمان، بحران بیکاری و اشتغال جوانان است، اگر بخواهیم همین چند فعال اقتصادی که هیچ محکومیت قضایی هم ندارند از کشور فراری دهیم و کاری کنیم که آن‌ها نیز سرمایه خود را برداشته و از کشور خارج شوند و در دیگر کشورها به‌دنبال کار و تولید بروند، به نفع کشورمان نیست.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اعمال محدودیت‌های جدید علیه سیدمحمد خاتمی و جایگاه حقوقی این حکم نیز گفت: تاکنون دادگاهی برای آقای خاتمی برگزار نشده و محکومیتی نداشتند. تا زمانی که دادگاهی برگزار نشده و فرصت دفاع به ایشان داده نشده، درست نیست که با میل شخصی محدودیت ایجاد کنیم.