اجازه ندادند نماینده زن مجلس هم در ورزشگاه بماند

آفتاب یزد- گروه اجتماعی: اولین بار نیست که زنان ایرانی از حضور در استادیوم‌ها منع می‌شوند. در حرکتی قابل تامل و پسندیده، روز گذشته سکینه الماسی، نماینده جوان مردم جم، دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی برای تماشای بازی پرسپولیس و پارس جنوبی جم به ورزشگاه این باشگاه رفت، اما پس از صحبت‌هایی که با او شد این زن جوان ورزشگاه را ترک کرد. البته الماسی در بازی پارس جنوبی و استقلال از نزدیک بازی را در ورزشگاه دیده‌بود اما این بار محترمانه از ورود او به جایگاه تماشاگران ممانعت شد.
پیش از این هم مسئولان آستان قدس‌رضوی برای دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا(ع) روی نام شهناز رمارم و بتول گندمی، دو عضو زن شورای شهر مشهد خط کشیدند و حضور آنها را در این بازی ضروری ندانستند.
این در حالی است که معاون رئیس ‌جمهوری در امور زنان می‌گوید: «برای حضور زنان در ورزشگاه‌‌ها شیوه نامه‌ای تهیه شده است تا شرایط برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها تسهیل و این موضوع امکان‌پذیر شود.»
معصومه ابتکار پس از پایان بازی تیم‌ملی فوتسال زنان ایران و ایتالیا می‌افزاید: «برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیاز به چارچوب و تدابیر لازم است.زنان در گذشته در شهرستان‌ها در سالن‌‌های ورزشی حضور داشتند اما ما باید برای حضور آنها در ورزشگاه‌ها چاره‌اندیشی کنیم. نگرانی‌ها بیشتر برای تصویربرداری و عکسبرداری از بازی بود، ما باید قدم به قدم به جلو حرکت کنیم و نباید از این بابت نگرانی وجود داشته باشد. مهم این است که با سیاست جلو برویم، نگران نباشید، مهم این است که با سیاست گام برداریم و در چارچوب‌، موازین و مقررات پیش برویم. این مسابقه خوب بود و دستاورد خوبی برای تیم‌ملی فوتسال زنان داشت.»
زنان به دنبال احصای سهم 30درصدی خود در پست‌های مدیریتی هستند ولی در این راه موانع بسیاری را باید پشت سر بگذارند. ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه (حتی اگر سکان مسئولیتی را در دست داشته باشند) برای اولین‌بار اتفاق نیفتاده و به نظر می‌رسد قرار نیست آخرین بار هم باشد.