عارف: کسانی که احمدی‌نژاد را به عرش بردند، چرا سکوت کرده‌اند؟







«دیشب‌ یکی‌ از دوستان‌ حاضر در جلسه‌ نقل‌ کرد؛ قبل‌ از برگزاری‌ مرحله‌ اول‌ انتخابات‌ به‌ محضر یکی‌ از علمای‌ اهواز رسیدم‌. ایشان‌ گفت‌: نگران‌ نباشید، احمدی‌نژاد رئیس جمهوری می‌شود. ایشان‌ گفته‌ بود که‌ شخصی‌ شب‌ بیست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ احیا پیش‌ از نیمه‌ شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌شود که‌ بلند شو برای‌ احمدی‌نژاد دعا کن‌، وجود مقدس‌ ولیعصر(عج) دارند برای‌ احمدی‌نژاد دعا می‌کنند. می‌گوید من‌ حتی‌ اسم‌ احمدی‌نژاد را نشنیده‌ بودم‌ و اصلاً او را نمی‌شناختم‌! خود ایشان‌ نیز در تاریخ‌ دهم دی‌ماه‌ قاطعانه‌ گفته‌ بود که‌ من‌ رئیس جمهوری خواهم‌ شد.
کسانی‌ با او شوخی‌ می‌کردند که‌ این‌ چه‌ حرفی‌ است‌ می‌زنی‌؟ چه‌ کسی‌ به‌ تو رأی می‌دهد؟ چه‌ کسی‌ تو را می‌شناسد؟ گفته‌ است‌ این‌ قول‌ یادتان‌ باشد، امروز 10 /10 /83 است‌، من‌ رئیس جمهوری خواهم‌ شد! حالا خواب‌ دیده‌ یا کسی‌ به‌ او گفته‌ است‌ من‌ نمی‌دانم‌!»؛ «این نامه (نامه احمدی‌نژاد به رئیس جمهوری امریکا) فوق‌العاده است و عقیده من این است که از الهامات خدا بود... توصیه می‌کنم این نامه را بچه‌ها همه بخوانند و در مدارس و دانشگاه‌ها خوانده شود و صداوسیما نیز مکرر آن را بخواند... این گونه حرف زدن، الهام خداوند است»؛ در زمان انتخابات در تاکسی از راننده پرسیدم به چه کسی رأی می‌دهی؟ او گفت: «نمی‌دانم اما مادرم که چند سال پیش فوت کرده دیشب به خوابم آمده و گفت به احمدی‌نژاد رأی بده»؛ «یکی از مسلمانان سوریه معتقد بود اگر بنا بود بعد از پیامبر(ص)، پیامبری بیاید آن، احمدی‌نژاد بود»... کمتر کسی این جملات را فراموش کرده است؛ هر چه باشد قدیمی‌ترین آنها به 12 سال پیش باز می‌گردد؛ جملاتی که نه در محافل و گعده‌های خصوصی، بلکه از پشت تریبون‌های عمومی مثل نمازجمعه تهران مطرح می‌شد. آن هم از سوی روحانیونی چون آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله احمد جنتی یا رئیس وقت دیوان محاسبات. ماحصل این حمایت‌ها و تقدیس‌ها، احمدی نژادی است که «بست» نشسته  تا حرفش را پیش ببرد و در این میان از متهم کردن زمین و زمان ابایی ندارد. رئیس دولت‌های نهم و دهم در آخرین اقدام، شامگاه سه‌شنبه با انتشار نامه‌ای که گویا 22 آبان ماه سال‌جاری به رهبر معظم انقلاب نوشته بود، ضمن انتقاد از قوای سه‌گانه، اتهاماتش علیه دستگاه قضایی را با ادبیاتی دیگر تکرار کرده است، اما اصولگرایان حامی وی، باز هم با سکوت نظاره گر معرکه گیری‌های جدید اویند.
محــــمدرضــا عـــارف رئیــــس فراکسیون امید مجلس دیروز با اشاره به تحرکات جدید احمدی‌نژاد و خاموشی اصولگرایان در قبال وی در نشست خبری‌اش گفت: ما مخالف رسانه‌ای شدن این گونه مسائل هستیم؛ آن هم مسائلی که با امنیت ملی در تعارض است، اما دوستانی که یک زمانی میدان را باز کردند باید منتظر این زمان‌ها می‌بودند؛ لذا معتقدم باید هر چه زودتر تمام شود و ما به شرایط خاص کشور و منطقه توجه کنیم. وی تصریح کرد: کسانی که ایشان را به عرش خدا بردند چه شد که سکوت کرده‌اند، زمانی چه تعاریفی می‌کردند، اکنون موظفند پاسخگو باشند.
کنایه آشنا به اصولگرایان
حـســـــام الـــدیـــن آشنـــا مشـاور رئیس‌جمهوری هم در کانال تلگرام خود به اصولگرایان خرده گرفته که نتوانسته‌اند احمدی نژاد را بشناسند. او نوشته است: یکی از تفاوت های «ما» و  «آنها» در این است که برخی از «ما»‌، «او» را در 82، بسیاری در 84 و همه در 88 شناختیم و نفی کردیم، ولی هیچ یک از «آنها»، «او» را در 84، 86، 88 نشناختند یا نفی نکردند؛ بسیاری از «آنها» از 92 نقد «او» را قدح نظام  و برخی هم  تا 96 «او» را ابزاری برای ایجاد توازن می دانستند.
کواکبیان: قیافه احمدی‌نژاد
به آزادی و مبارزه با تخلفات نمی‌خورد
مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری و نماینده تهران دیروز در دقایق پایانی نشست علنی مجلس شورای اسلامی با استناد بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد:‌شأن مجلس باید توسط رئیس و نمایندگان مجلس حفظ شود و این در حالی است که امروز(چهارشنبه) ندیدیم نماینده‌ای به آقایی که در نامه‌ای به رهبر  معظم انقلاب، به زمین و زمان ناسزا گفته است و به نمایندگان توهین کرده پاسخ دهد.
وی افزود:‌ ممکن است بگویند این اظهارات ارزش پاسخگویی ندارد اما به هر حال انتشار گسترده این نامه در فضای مجازی صورت گرفته است. نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران تصریح کرد: تکلیف ما اصلاح‌طلبان از همان ابتدا با این فرد روشن بود و تعجبمان از برخی بزرگان اصولگرا است که یک زمانی این فرد را تأیید می‌کرده و می‌گفتند نظر امام زمان(عج) به او است، امروز سکوت کرده‌اند. عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید اضافه کرد: این در حالی است که قوه قضائیه نیز می‌گوید بعداً متوجه می‌شوند که چرا با این فرد برخورد نشده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با خطاب قرار دادن رئیس دولت‌های نهم و دهم اعلام کرد: آقای احمدی‌نژاد قیافه شما به آزادی، دموکراسی و مبارزه با تخلفات انضباطی و مالی نمی‌خورد و اگر می‌خواهید خود را مطرح کنید، راهش توهین به مجلس
نیست.
درخواست محاکمه علنی
احمدی نژاد
در این میان ، تنها علی مطهری بود که به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار برگزاری علنی دادگاه محمود احمدی‌نژاد شد. او با بیان اینکه تمایلی ندارم در مورد احمدی‌نژاد و رفتارهای او صحبت کنم، به خبرآنلاین گفت: بهترین راه این بود که همان ابتدا، وقتی اتهامات آقای احمدی‌نژاد مطرح شد، قوه قضائیه ایشان را به صورت علنی محاکمه می‌کرد تا هم قوه قضائیه حرف‌هایش را بزند هم ایشان. وی افزود: امروز هم دیر نشده است و می‌توانند دادگاهی علنی تشکیل دهند و به اظهارات احمدی‎نژاد پاسخ دهند و مردم هم به داوری بنشینند. لازم است به جای اینکه در فضای مجازی به هم پاسخ دهند، دادگاهی علنی برگزار شود و همه حرف هایشان را بزنند. سایت الف منتسب به احمد توکلی نماینده پیشین مجلس هم در یادداشتی با عنوان «تاکنون برد با احمدی‌نژاد بوده است» از رویکرد قوه قضائیه نسبت به وی نوشت:تا امروز سه مقام قضایی به حمله‌های تند و تیز آقای محمود احمدی‌نژاد به قوه قضائیه پاسخ داده اند؛آقایان محسنی اژه‌ای، منتظری و دولت آبادی. هر سه پاسخ، بسیار کم جان و کم رمق بوده است (بویژه سخنان حجت‌الاسلام اژه ای) و حتی می‌توان گفت به موارد ادعایی رئیس جمهوری سابق پاسخ داده نشده است. با این حساب و با یک نگاه تحلیلی می‌توان ادعا کرد که تا این لحظه، باید احمدی‌نژاد را برنده جنگ روانی ای  دانست که آغاز کرده است.  الف به نقل از نویسنده این یادداشت پیش‌بینی کرد با نامه سرگشاده‌ای که احمدی‌نژاد برای رهبر معظم انقلاب نوشته و حضورش در حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، به نظر می‌رسد تحرکات او و فرقه‌اش ابعاد جدیدتر و حتی تندتری به خود خواهد گرفت.

برش
محمود احمدی‌نژاد بعد از حضور جنجالی در حرم عبدالعظیم، شنبه این هفته در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر شد و دوربین‌های حاضر، لبخند استهزاآمیز او را ثبت و منعکس کردند. بعدها عنوان شد در این جلسه احمد توکلی به محمود احمدی‌نژاد معترض می‌شود و از او می‌پرسد که شما به چه دلیلی دو قوه نظام را زیر سؤال بردید که احمدی‌نژاد با لبخند می‌گوید جلسه را ادامه دهید. دیروز محمدرضا عارف در نشست خبری درباره اینکه آیا مجمع تشخیص مصلحت در این مورد موضعگیری می‌کند یا خیر، گفت: این مسأله جزو وظایف مجمع نیست که به آن رسیدگی کند البته اخیراً در جلسه مجمع قبل از دستور جلسه یکی از دوستان تذکری داد اما احمدی‌نژاد پاسخی نداد.