من و جهانگیری هیچ اختلافی نداریم

»محمود واعظی: در دفتر رئیس جمهوری به روی همه جناح‌ها و گروه‌ها باز است

رئیس دفتر رئیس جمهوری، برخی فضاسازی‌ها مبنی بر محدود شدن ارتباط اصلاح‌طلبان با رئیس جمهوری در دولت دوازدهم را رد و تأکید کرد که در  دفتر رئیس جمهوری به روی همه جناح ها ، تفکرات، احزاب، گروه‌ها، اندیشه‌ها و فراکسیون‌های مجلس باز است و من بهترین روابط را با همه گروه‌های مختلف دارم.
در هفته‌های اخیر برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی، ادعا کرده بودند که در دولت دوازدهم ارتباط اصلاح‌طلبان با رئیس جمهوری محدود شده و از نقش اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهوری نیز کاسته شده است. آنان این اتفاقات را به دفتر رئیس جمهوری نسبت می‌دادند.


اما محمود واعظی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت وزیران، در پاسخ به این پرسش «ایران» که درباره حضور شما در ریاست جمهوری به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهوری انتقادها و بحث‌هایی مطرح می‌شود، پاسخ شما چیست؟ اظهار کرد: مطالبی که مطرح می‌شود، به هیچ وجه پایه و اساسی ندارد. برخی مطرح می‌کنند که میان من و دکتر جهانگیری اختلاف است، درحالی که نه در سه ماه گذشته، بلکه در 4 سال و سه ماه گذشته میان من و آقای دکتر جهانگیری هیچ اختلافی نبوده و ما بهترین رابطه را با هم داریم.
وی با طرح این پرسش که نمی‌دانم در ذهن عده‌ای چه می‌گذرد، آنان چه هدفی را دنبال می‌کنند و چرا چیزهایی را می‌نویسند که اصلاً پایه و اساس ندارد، خاطرنشان کرد: اکنون آرامشی در کشور به وجود آمده که اساساً در این فضای آرام، می‌توان کشور را اداره کرد یا معیشت مردم را تأمین کرد و اشتغال و تولید را بالا برد، اما به نظر می‌رسد برخی فکر می‌کنند حتماً باید میان وزیران و رئیس جمهوری اختلاف باشد یا این حزب با آن حزب درگیر باشد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری، فضای دوران انتخابات را رقابتی و این رقابت را تنها مختص به زمان انتخابات دانست و افزود: فضای پس از انتخابات فضای رفاقت و همکاری است، اما در این رفاقت و همکاری هم هرکسی می‌تواند دیدگاه‌ها، نظرات و اندیشه‌های خود را داشته باشد، ضمن اینکه همه باید با هم همکاری کنند تا کشور را بسازیم، زیرا مطالبات مردم بالا و مشکلات اقتصادی نیز زیاد است.
واعظی با اشاره به گزارش رئیس جمهوری از عملکرد 100 روزه دولت به مردم که در آن به کارهای انجام شده و نیز برنامه‌های پیش روی دولت اشاره شده است، از رسانه‌ها خواست وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند، بویژه در زمینه‌هایی که اصلاً وجود خارجی ندارد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سؤال دیگر «ایران» مبنی بر اینکه برخی عنوان می‌کنند که در دولت دوازدهم، ارتباط اصلاح‌طلبان با رئیس جمهوری و دفتر رئیس جمهوری محدود شده است، گفت: گزارش رسانه‌ها واقعیت ندارد، ضمن اینکه حرف زدن‌های بی پایه هم درست نیست، زیرا باید بگویند که در کدام مورد و در چه موضوعی، این اتفاق افتاده است. واعظی با تأکید بر اینکه در دفتر رئیس جمهوری به روی همه تفکرات، احزاب، گروه‌ها، اندیشه‌ها و فراکسیون‌های مجلس باز است و من بهترین روابط را با همه گروه‌های مختلف دارم، ادامه داد: دلیل اتخاذ این رویکرد هم این است که دولت دکتر روحانی دولت حزبی و متعلق به یک گروه  و حزب نیست، بلکه نه تنها دولت متعلق به همه 24 میلیونی است که به دکتر روحانی رأی دادند، بلکه متعلق به همه کسانی است که شاید به دکتر روحانی رأی ندادند، اما اکنون می‌خواهند با دولت همکاری کنند. براین اساس، این مسائل طرح شده اصلاً درست نیست و هر رسانه‌ای که می‌خواهد در این باره صحبت کند، به جای کلی‌گویی، به صورت روشن بگویند چه اتفاقی افتاده است.
وی همچنین دیگر فضاسازی‌ها، مبنی براینکه کنش‌های دفتر رئیس جمهوری ناظر بر دو انتخابات پیش رو است را رد کرد و گفت: این نکته هم که برخی از امروز برای انتخابات مجلس 98 یا انتخابات ریاست جمهوری 1400 حدس می‌زنند، درست نیست، زیرا اساساً کسی امروز به این انتخابات فکر نمی‌کند. ما امروز تنها به این فکر می‌کنیم که وعده‌ها و قول‌های رئیس جمهوری به مردم در مبارزات انتخابات، اعم از وعده‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و وعده‌های سیاسی، همه آنها باید انجام شود. لذا مهم‌ترین هدف همه ما در دولت و در ریاست جمهوری، این است که همه وعده‌های رئیس جمهوری محقق شود.