كشف‌ذوالنور: احمدي‌نژاد انگار روانگردان زده!

آرمان- محمد طاهری‌جو: احمدی‌نژاد تبدیل به شخصیتی شده که اصولگرایان نمی‌دانند چگونه با او مواجه شوند. از سویی حمایت‌های بی‌شائبه از او در دوران ریاست جمهوری‌اش و سکوتشان در سال‌های بعد گریبان آنها را گرفته و اقدامات نامتعارف امروزش است که واکنش سیاسیون را می‌طلبد.
احمدی‌نژاد پایه فتنه
برای بسیاری از اصولگرایان رفتار امروز احمدی‌نژاد قابل باور نیست و در نوعی ناباوری در مورد دلایل رویکرد او قرار دارند. این ناباوری تا جایی پیش رفته که مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس رفتار او را مانند کسی دانسته که مصرف‌کننده روانگردان است. این نماینده مجلس در مورد اقدامات جنجالی اخیر احمدی‌نژاد به خبرآنلاین گفت: «کاری که احمدی‌نژاد انجام می‌دهد نه اخلاقی است و نه شرعی، چراکه سرتا پا دروغ است. به نظر می‌رسد ایشان خود را درحالتی قرار داده است، که ‌گویا روانگردان مصرف کرده است. نعوذ باا... نمی‌خواهم بگویم ایشان چنین کاری کرده است، اما منظورم این است که حالتشان مانند حالت افرادی که روانگردان مصرف کرده‌اند، دریک فضای توهمی است یعنی فکر می‌کند 80 میلیون نفر به دنبال او هستند.» او با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد جایگاه ریاست جمهوری و شخصیت دوم نظام بودن را وهن کرده ‌خاطرنشان کرد: «او به عنوان فردی که زمانی بعد از مقام معظم رهبری قرار داشت، امروز به دنبال مشایی و بقایی افتاده است، افراد نابابی که وزن همه چیز را با هوچیگری و زنبیل‌بازی و... پایین آوردند.» با این حال ذوالنوری هیچ اشاره‌‌ای به اظهارات احمدی‌نژاد و سکوت اصولگرایان نکرده است. این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: «من‌کاری به اصولگرا و غیر اصولگرا ندارم، هرکجا این دولت کار درست و خوبی انجام دهد با اینکه نقد سیاسی به او دارم وظیفه خودم می‌دانم از آن حمایت کنم. هرکجا هم مشکلی ببینم نقد می‌کنم. در دوران احمدی‌نژاد کارهای عمرانی خوبی صورت گرفت ما از آن حمایت کردیم. اگر ما درمقابل فتنه ‌ایستادیم برخی آن را به حمایت از احمدی‌نژاد تعبیرکردند؛ اصلا بحث فتنه و احمدی‌نژاد نبود بلکه فتنه در مقابل نظام بود نه احمدی‌نژاد؛ احمدی‌نژاد خودش یکی از پایه‌های فتنه بود.»
مطهری؛ اصولگرای تنها


این اظهارات درحالی بیان می‌شود که در سال‌های گذشته‌این اصلاح‌طلبان بودند که با انواع محدودیت‌ها مواجه شده و یک به یک از عرصه تصمیم‌گیری سیاسی و اجرایی کنار گذاشته شدند. در آن زمان علی مطهری از معدود اصولگرایانی بود که نسبت به رفتار احمدی‌نژاد هشدار می‌داد و سایر اصولگرایان فرزند شهید مطهری را به دلیل مخالفت‌هایش با احمدی‌نژاد به باد انتقاد می‌گرفتند و کار تا جایی پیش رفت که پایداری‌‌ها واژه جدیدی تحت عنوان ساکت فتنه را رواج دادند. احمدی‌نژاد در روزهای پیش از قهر 11 روزه رئیس‌جمهور محبوب اصولگرایان بود و هیچ صحبتی در مورد پایه فتنه بودن وی نمی‌شد.
شأن مدعی‌العمومی
ذوالنور همچنین روز گذشته اظهار داشت: «برخی کارهای احمدی‌نژاد خوب بود و ما از آن حمایت می‌کردیم اما برخی رفتارهای دیگر مانند هاله نور و اعتقادات امام زمانی الکی و توهم‌های این چنینی را ما همان زمان هم به شدت نقد می‌کردیم و امروز هم نقد می‌کنیم.» در جریان انتخابات 88 در مورد رفتارهای احمدی‌نژاد بسیار هشدار داده شد، اما حامیان آن زمان و مخالفان امروز وی ترجیح دادند تمام‌قد پشت او بایستند. ذوالنور گفت: «معتقدم قوه قضائیه نباید منتظر باشد تا از یک مسئولی شکایت شود. وقتی می‌بیند خطایی رخ داده است و حیف و میلی در بیت‌المال به وجود می‌آید، یک شأن مدعی‌العمومی دارد و خودش باید وارد شود و با آن برخوردکند.» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها گفت: «آقای احمدی‌نژاد مشمول این فرمایش حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌شود که در دگرگونی‌ها باطن افراد عیان می‌شود.» این بخش از سخنان ذوالنور سوالات جدی در مورد رفتار وی و سایر اصولگرایان ایجاد می‌کند. اگر باطن احمدی‌نژاد از ابتدا این‌گونه بوده و صرفا چنین رفتارهایی تاکنون از وی مشاهده نشده بود، چرا اصلاح‌طلبان به دلیل هشدارهای دوراندیشانه‌شان در مورد خطرهای بهادادن بیش از حد به او تا این اندازه تحت فشار و محدودیت‌های مختلف قرار گرفتند؟ آیا تشخیص حقیقت احمدی‌نژاد 13 سال پیش از برخی اصولگرایان و دیده نشدن دگرگونی‌های احمدی‌نژاد، نشان از بینش درست نبود؟ آیا بینش درست صرفا صف‌آرایی و موضع‌گیری‌های پی‌درپی علیه جبهه اصلاحات است یا دیدن آنچه آسان دیده نمی‌شود و هشدار در مورد خطرات آن؟ اصولگرایان خطر احمدی‌نژاد را وقتی فهمیدند که بسیار دیر شده بود و کشور خسارات عظیمی از اقدامات وی دریافت کرد. آن زمان که اصلاح‌طلبان به عقلای اصولگرا در مورد خطرهای این جریان هشدار می‌دادند، آنان بینش خود را مدام بر سر جریان اصلاحات می‌کوبیدند.