50 دروغ در چند دقيقه!


 رئيس دستگاه قضايي با تاکيد بر اينکه درون کشور کساني عليه قوه‌ قضائيه و مسئولان دستگاه قضايي دروغ‌هايي را مي‌گويند و اين دستگاه را تخريب مي‌کنند گفت: آقايي که چند دقيقه صحبت کرده و از مسئولان سابق بوده، 50 حرف خلاف واقع عليه قوه‌ قضائيه گفته است، چرا؟ متاسفانه توجه نمي‌کنند که خيانت به جمهوري اسلامي‌ايران است.
به گزارش ايسنا، آيت‌ الله صادق آملي لاريجاني در همايش بسيج حقوقدانان افزود: انسان ادعاي مردمي‌و پشتوانه مردمي‌داشته باشد و اينطور از پشت به نظام جمهوري اسلامي‌خنجر بزند، آيا اين قابل قبول است؟
وي با بيان اينکه‌امروز جمهوري اسلامي، تاوان ايستادگي خود را مي‌دهد، گفت: عده اي در حال تخريب جمهوري اسلامي‌هستند و درون کشور هم عده‌اي سياه نمايي مي‌کنند و اين همه واقعيت را نمي‌بينند. نفس بقاي نظام اسلامي‌با اين همه فشار و تحريم، يک معجزه است که ناشي از بصيرت ملت ماست، اما برخي سياه نمايي مي‌کنند و دنبال قطع اميدها هستند و عده اي مي‌خواهند براي خود کاسبي راه بياندازند و بگويند ما منجي هستيم؛ چرا مي‌خواهيد به خاطر يک کار سخيف، روي ارزش‌هاي انقلاب يک خط سياه بکشيد؟ اين بالاترين خيانتي است که عده اي انجام مي‌دهند.
 رييس قوه قضاييه افزود: در درون کشور هم متاسفانه کساني آب به آسياب دشمن مي‌ريزند و دروغ‌هاي عجيب و غريب مي‌گويند که انسان متاسف مي‌شود.
آملي‌لاريجاني تصريح کرد: آمده‌اند و استنکار مي‌کنند که سازمان زندان‌ها بايد زيرمجموعه قوه قضاييه باشد در حالي که اينها از لوازم کار دستگاه قضايي است. مي‌گويند در فلان کشورها زير نظر دولت است، خوب در آنجا نظامات‌شان فرق مي‌کند و زير نظر وزارت دادگستري است. در هيچ جاي دنيا، قوه قضاييه اي با اين استقلال پيدا نخواهيد کرد. حالا ما اصلا سر چي بحث مي‌کنيم. يک نظامي‌تشکيل شده و قانون اساسي دارد. مي‌گويند الحاق سازمان زندان‌ها خلاف قانون اساسي است و مي‌گويند اول انقلاب يه مصوبه اي خلاف انجام شده و همين طور مانده است و مي‌گويند اصلا به زندان‌ها سر نمي‌زنند. اولاً شوراي انقلاب به لحاظ استحکام، گاهي مصوباتش از مصوبات مجلس هم بالاتر بود چون به تجويز و امضاي امام راحل بود. شوراي نگهبان آن وقت که ما بحث مي‌کرديم، درباره قوانين مصوب مجلس و قبل از انقلاب را نظر مي‌داد، اما مصوبات شوراي انقلاب را فقهاي شوراي نگهبان هم نمي‌توانند لغو کنند و نمي‌توانند بگويند خلاف شرع است چون مويد به نظر امام راحل بود.
آملي لاريجاني با بيان اينکه الحاق سازمان زندان‌ها به قوه قضاييه ربطي به مصوبه شوراي انقلاب ندارد و زير نظر قرار گرفتن سازمان زندان‌ها مصوبه سال 1364 است، گفت: حالا يک آقايي بلند مي‌شود و مي‌گويد خلاف قانون اساسي است. خيلي خب، نظر شماست اما اين را به عنوان يکي از خطاهاي جمهوري اسلامي‌عنوان مي‌کنند؛ واقعاً عجيب است.
وي اضافه کرد: مي‌گويند به زندان‌ها نظارت نمي‌شود. اين چه دروغي است آخر؟ من خودم در دادسرا، زندان، سازمان ثبت و پزشکي قانوني حضور يافتم. معاون اول و دادستان کل حضور يافتند و روساي کل به صورت منظم بر دادسراها و زندان‌ها نظارت مي‌کنند. در تهران يک بار بدون اطلاع قبلي به يکي از شعبات دادگاه رفتم. دفتر حضور و غياب را گرفتم و ديدم برخي نيستند. پرسيدم گفتند که در زيارت عاشورا هستند و گفتم زيارت عاشورا مستحب، اما خدمت به مردم واجب است و مي‌توانند در منزل خود زيارت عاشورا بخوانند.
رييس قوه قضاييه با بيان اينکه مسئولان قوه قضاييه همه زحمت مي‌کشند، اما چه دروغ‌هايي که گفته نمي‌شود، گفت: عده اي بال بال مي‌زنند براي دفاع از همراهان شان و نظام را زير سئوال مي‌برند. يک بنده خدايي گفته بود 17 ميليون پرونده در قوه قضاييه وجود دارد و سريع ضرب در دو کرده و گفته بود 34 ميليون گرفتار داريم و قوه قضاييه توي سر آنها مي‌زند، اين چه ادبياتي است؟ آن هم کسي که سال‌ها مسئوليت داشته است. وي افزود: در بدو ورود بنده‌امکان گرفتن آمار وجود نداشت و سيستم cms تکميل نشده بود؛ ضمن اينکه‌امار پرونده‌ها 15 ميليون است و بارها گفتيم اين به معناي 15 ميليون نزاع و شکايت نيست. مگر دستگاه قضايي تو سر مردم مي‌زند؟ به دستگاه قضايي مراجعه مي‌کنند و دستگاه قضا نيز حکم مي‌کند. اين سياه نمايي‌ها عليه قوه قضاييه غلط است. ما نمي‌گوييم اشکال نداريم و قطعاً براي برطرف کردن آن تلاش مي‌کنيم.
وي افزود: قاضي بايد با ارباب رجوع با تکريم رفتار کند. يک بار به من گزارش دادند که فلان قاضي با مردم و وکلا بد رفتار مي‌کند و چند بار تذکر داده شد و نهايتاً انفصال داديم. من برخلاف عده اي که مي‌گويند ويرانه تحويل گرفتيم، مي‌گويم که دستگاه قضايي سير تکاملي داشته است.