محمدرضا باهنر: اختیارات جهانگیری کمتر شده است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در موضوع مبارزه با فساد در کشور اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست.
محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با خبرنگاران و رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات آینده ریاست جمهوری و توصیه به او برای دور شدن از دولت و اینکه گفته می شود اختلافاتی در دولت با جهانگیری وجود دارد عنوان کرد: درباره کاندیداتوری ایشان تحلیلی ندارم و از درون اصلاح طلبان هم خبری ندارم اما در مجموع باید بگویم اختیارات آقای جهانگیری در عمل و نه در احکام رسمی کم شده و با وجود معاونت اقتصادی و دستیار اقتصادی رئیس‌جمهوری آقایان نهاوندیان و نیلی، به نظر می‌رسد اختیارات آقای جهانگیری کمتر شده است. باهنر در واکنش به اتهاماتی که احمدی نژاد و اطرافیانش به قوه‌قضائیه وارد می‌کنند اما با آنها برخوردی نمی‌شود و از طرفی برخورد دوگانه‌ای که با رئیس دولت اصلاحات صورت می‌گیرد عنوان کرد: بعضی از عزیزان و آقایان به جایی می‌رسند که فریاد می‌زنند محتسب بیا منو بگیر. حالا این سه نفر که مشهور شده‌اند و این طرف و آن طرف می‌روند و حرف می‌زنند، توقع و مطالبه‌شان از نظام این است که بیایید ما را بگیرید تا پشتش باز هم هزینه‌ای را متحمل کنند. وی اضافه کرد: اگر تحمل و مسامحه‌ای در برخورد با آنها وجود دارد معنایش عدم توانایی و عدم رسیدگی نیست بلکه قرار بر این است که اگر کسی می خواهد محاکمه شود حرکت عادلانه باشد و حرکتی هیجانی و نرسیده نباشد. متاسفانه احساس می شود که آقایان دست به رفتارهایی می زنند که مطالبه شان این است که ما را دستگیر کنید. به هر حال دستگیری فرایندی دارد که اگر ضرورت داشته باشد طی می شود. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره ادعای احمدی نژاد و اطرافیانش برای پرداخت سکه به او و چند نفر از مقامات خاطر نشان کرد: نپرداختن به این موضوعات بهتر است. زمانی بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد و قرار شد پیگیری شود. گروه‌های مختلف بازرسی تعداد متفاوتی عدد اعلام کردند اما هیچ کدام از آنها بیشتر از 1000 نفر نبود در حالیکه ما صدهزار نفر مدیر در کشور داریم و همه اینها متهم شدند اما متهمان بیشتر از هزار نفر نبودند. این ظلمی به سرمایه اجتماعی و اعتماد به مسئولان است. حالا فرض کنید که مثلا این پنج سکه رد و بدل شده. معنی نسبت این اعداد و ارقام به پرونده‌های موجود چیست؟ از طرفی می‌گویند مستند است و صورت جلسه‌ای با امضای مدیر مسئول وقت نشان داده می‌شود باید دید این اسامی با هدف و برنامه‌ریزی خاصی اعلام شده یا خیر.
وی ادامه داد: باید دید کسی که این حرف را نشر داده است قصدش چیست؟ اگر به دنبال شریک جرم می‌گردد راه های بهتری وجود دارد. اگر اینها مفاصا حساب درستی داشته باشند به محاکم ارائه خواهند داد و بررسی می‌شود و در مقابل دادگاه نشان می‌دهند که اموال عمومی را درست مصرف کرده اند آن وقت افکار عمومی خیلی به دنبال این مسائل نیست. باید ببینیم اینها وقتی مسئول بودند 400، 500 میلیون دلار درآمد نفتی چگونه مصرف شد؟ افکار عمومی خیلی درگیر مسائلی که یک نفر سنگی پرتاب کند نمی‌شود. از طرفی حقوق من در دوران نمایندگی هم روشن است و به خوبی ثبت و ضبط شده و می توان رسیدگی کرد که چه کسی در آمد و حقوقش به ناحق بوده یا به صورت طبیعی بوده است. باهنر در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های اصولگرایان برای انتخابات مجلس آینده تاکید کرد: درباره مجلس آینده هنوز اقدام جدی انجام نشده به نظرم الان زود است و ما هم علاقه نداریم اختلافات انتخاباتی را از حالا به خصوص در فضای رسانه‌ها کلید بزنیم. هنوز کارهای زمین مانده‌ای برای مجلس، دولت و قوه‌قضائیه وجود دارد و باید به مطالبات مردم پاسخ داده شود و در این زمینه باید به مسئولین برای برداشتن بار مردم کمک کنیم. وی درباره سفر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس و اینکه گفته می‌شود ممکن است مذاکراتی درباره آزادی نازنین زاغری داشته باشد تصریح کرد: ما از گفت‌وگو، تعامل و ارتباط همواره استقبال می‌کنیم اما این شرطی دارد که طرف گفت‌وگو، شان و موقعیت خود را بداند و در گفت‌وگوها زیاده‌خواهی‌های غیرمعمول نداشته باشد. طبیعی است در دل هر مذاکره معامله هم وجود دارد اما اگر یک طرف بخواهد وارد بعضی خط قرمزها شود به نتیجه نمی‌رسد. وی افزود: ما از حضور مقامات اروپایی در کشور استقبال می‌کنیم و اگر مسائلی برایشان مبهم است می‌توانند سوال کنند و پاسخ منطقی بگیرند اما اگر قصدشان دخالت در امور کشور باشد، باید بگوییم دوران دخالت در کشورها گذشته است و این برای دوران مستعمرات بود. در مذاکره باید منافع طرفین حفظ شود و وارد خطوط قرمز هم نشوند و مذاکرات باید در جهت روابط عادلانه بین کشورها تاثیر مثبت داشته باشد.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درباره کارنامه صد روزه دولت گفت: این صد روزها خیلی فرقی ندارد. در هر صورت روند حرکت‌ها باید سریع باشد و مطالبات مدرم باید در متن باقی بماند و به حاشیه نرود. مطالبه اصلی مردم هنوز هم مسئله رونق و اشتغال است چون بسیاری از شهروندان و خانوده‌ها هنوز در گیر این مسئله هستند و متاسفانه شاید کمتر خانواده و خانه‌ای باشد که یک یا دو فارغ التحصیل بیکار نداشته باشد. ممکن است گفته شود رشد یک یا دو درصدی وجود داشته اما این به ذائقه مردم ننشسته است. باهنر در پایان بیان کرد: البته دولت تلاشهایی در زمینه قراردادهای نفتی، مسکن و پروژه‌های عمرانی می‌کند. به هر حال پروژه‌های نفت و گاز، مسکن و پروژه های عمرانی از پیش رانهای اقتصاد هستند و تا فعال نشوند معلوم نیست که مسئله بیکاری سامان گیرد. دولت در این زمینه تلاش‌هایی کرده و حتی می‌تواند پروژه‌های عمرانی نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند. از طرفی یک نگرانی هم هست که خیلی دیر شده و بهتر است جوانان بدانند تعداد قابل توجهی از رشته های دانشگاهی حتی اگر در کشور رونق اقتصادی وجود داشته باشد بازار کار ندارند. پس به جوانا ن توصیه می شود در انتخاب رشته های دانشگاهی‌شان دقت کنند.
سایر اخبار این روزنامه
سیدحسن خمینی: راهی جز حمایت همه مسلمانان از مقاومت مردم فلسطین وجود ندارد فعالان سیاسی در گفت‌وگو با «ابتکار» مطرح کردند پای اعتدال روی شانه اصلاحات «ابتکار» از اتلاف زمان در «صف‏نشینی»های روزمره گزارش می‌دهد آخرین نفر شمایید؟ جهانبخش محبی نیا اورشلیم شهرآشوب روابط بین الملل سازمان میراث فرهنگی همچنان چشم به انتظار ابلاغیه تاسیس نگارستان هنرهای اسلامی و ایرانی است گزارش «ابتکار» از شیوه جدید بودجه‌‌نویسی دولت برای سال 97 نظام بودجه‌ریزی کشور جراحی می شود «ابتکار» از روند برگزاری یازدهمین جشنواره سینما حقیقت گزارش می دهد نمایش واقعیت ها روی پرده نقره ای «ابتکار» از وضعیت حال و آینده ارز گزارش می دهد ارز تک نرخی در تنگنای سیاست گذاری عارف مطرح کرد بنیاد امید ایرانیان نامزد انتخاباتی معرفی نمی کند وزیر خارجه انگلیس در تهران با ظریف، لاریجانی و شمخانی دیدار و گفت و گو کرد سفرِ خاص « آقای مو طلایی» محسن غرویان: روحانی از نقد استقبال می‌کند محمدرضا باهنر: اختیارات جهانگیری کمتر شده است لس‌آنجلس‌تایمز تحلیل کرد چه کسانی پشت پرده تصمیم جنجالی ترامپ بودند؟