دولت به جای جشن حقوق شهروندی باید مراسم ختم می‌گرفت!

دانشگاه تبریز در اقدامی غیرمنتظره، سخنرانی شریعتمداری در جمع عمومی دانشجویان را لغو کرد و اجازه انجام این سخنرانی را تنها در میان دانشجویان بسیجی و بدون حضور سایر دانشجویان صادر کرد! این اقدام خلاف‌ قانون در حالی بود که پیش از این مجوز انجام مراسم به سایر تشکل‌های دانشگاه داده شده بود.
روز گذشته حسین‌شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان که با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز قرار بود در این دانشگاه سخنرانی کند با اقدامی غیرمنتظره از سوی دانشگاه روبرو شد که سخنرانی وی در فضای عمومی دانشگاه را لغو کرده بودند.
در پی این اقدام خلاف قانون، دانشجویان به مسئولان دانشگاه اعتراض کرده و خواستار آن شدند که  مطابق قانون و روال جاري، علت مخالفت دانشگاه كتباً به تشکل دعوت‌کننده اعلام شود، اما مسئولان از ارائه هرگونه توضیحی خودداری کرده و تلویحاً اعلام کردند که فشارهای جدی از سوی مقامات ارشد استان برای لغو این سخنرانی وارد شده است.
این در حالی است که هفته قبل برای سخنرانی دیگر چهره‌های سیاسی، مجوز لازم صادر شده بود که از جمله آنها حجت‌الاسلام منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بود اما در اقدامی بحث‌برانگیز، مجوز صادره برای سخنرانی مدیر مسئول کیهان برای عموم دانشجویان لغو می‌شود و در پی اصرار بسیج دانشجویی و اعتراض آنها، در نهایت اجازه می‌دهند که مدیر مسئول کیهان فقط برای دانشجویان بسیجی و به عنوان یک اقدام درون‌‌سازمانی بسیج، سخنرانی کند!


نگرانی‌های عمیق مقامات استانداری به حدی بود که حاضر شدند همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهور در همایش حقوق شهروندی، حتی حفظ ظاهر هم نکرده و مستقیماً مانع سخنرانی شریعتمداری و گفتگوی صمیمی دانشجویان با مدیر مسئول کیهان شوند!
نهایتاً با اصرار و مطالبه قانونی دانشجویان، سخنرانی در جمع بسیج دانشجویی برگزار شد و از ورود دیگر دانشجویان ممانعت بعمل آمد!
دانشجویان زیادی که خواستار حضور در جلسه و طرح پرسش‌هایشان بودند، بیرون از سالن سخنرانی منتظر ماندند و پس از پایان برنامه، نزدیک به ۴۵ دقیقه در فضای بیرون سالن سخنرانی، به‌صورت ایستاده پرسش و پاسخ و گفتگوی رو در رو انجام دادند. در تمامی این مدت نیز، بارها تلاش شد دانشجویان را متفرق و حق گفتن و شنیدن را از آنها سلب کنند!
شریعتمداری در بخشی از سخنان خویش در فضای عمومی با اشاره به جشن حقوق شهروندی که همان روز از سوی دولت برگزار شده بود، گفت؛ دولت به جای جشن حقوق شهروندی باید مراسم ختم می‌گرفت!
مشروح سخنان مدیر مسئول کیهان در جمع دانشجویان بسیجی و همچنین پرسش و پاسخ ایشان با دیگر دانشجویان، فردا منتشر خواهد شد.