صدا و سیما عاشق حقیقت!

محمدرضا ستوده - همه دیدید که وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از یک کارخانه در گیلان به یکی از کشاورزان برنجکار عصبانی که داشت به وزیر اعتراض می‌کرد گفت: یه کم سبوس بدید بخوره!
بعد از دو روز حمله مستمر و شبانه‌روزی به وزیر جهاد، صداوسیما دست به کار شد، دوربینش را برداشت و رفت به گیلان‌. آن کشاورز را پیدا کرد و از او خواست که جلوی دوربین بایستد و بگوید: از آنجایی که سبوس برای آرامش اعصاب مفید است وزیر با او شوخی کرده‌. به همین خاطر به همراهانش گفته تا به او سبوس بدهند‌. اگر چهره کشاورز طفلک را می‌دیدید متوجه می‌شدید که حداقل او را تهدید به اخراج از گیلان و تبعید به دشت کویر کرده‌اند تا این اعتراف را انجام دهد‌. استرس دارد، بریده بریده حرف می‌زند و کاملا حس می‌کنید حرف‌هایی را دارد می‌زند که نمی‌خواهد آنها را بزند ولی مجبور است‌. من خودم با این حس آشنا هستم‌. چون زمانی در رادیو کار می‌کردم و گاهی در موقعیت همین کشاورز قرار می‌گرفتم و چیزهایی را می‌گفتم که مجبور بودم!
البته من کمی سیاه‌نمایی کردم‌.‌.‌. این اسمش اعتراف‌گیری نیست‌. صداوسیما عاشق حقیقت و صداقت است‌. به خاطر همین حاضر است کلی هزینه کند و چند نفر را بفرستد گیلان تا مردم دچار سوءتفاهم نشوند و حقیقت پایمال نشود! خدا را شکر صداوسیما نمی‌تواند برود سپرده‌گذاران موسسات مالی را مجبور کند که بگویند: تقصیر خودشان است که پول‌هایشان را در این موسسات مجوزدار سرمایه‌گذاری کردند! در واقع جراتش را ندارد نزدیک شود‌. اگر نزدیک شود خودشان و دوربین‌شان را به عنوان وجه طلب از دولت برمی‌دارن!