وزیر کشور اعلام کرد آمادگی دستگاه‌های امدادرسان در صورت وقوع زلزله

وزیر کشور از آمادگی دستگاه‌های امدادرسان درصورت وقوع زلزله در تهران خبر داد و گفت: جلسه‌ای برای بررسی آخرین وضعیت زلزله در کشور با متخصصان ذیربط برگزار می‌شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره زلزله‌های اخیر و بخصوص زلزله شب چهارشنبه در استان البرز افزود: صداوسیما و رسانه‌ها باید اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهند، زیرا بیشترین ارتباط را با مردم دارند.
وی تاکید کرد: مردم در این مواقع ضمن حفظ آرامش و هوشیاری، در محدوده منازل خود باشند و وارد خیابان‌ها نشوند و ترافیک ایجاد نکنند.
وزیر کشور ادامه داد: چون این کار خدمات رسانی را دچار مشکل و شرایطی ایجاد می‌کند که از نظر انتظامات کار برای نیروی‌های انتظامی سخت می‌شود.


رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: این که می‌گوییم در کنار منازل خود باشند برای این است که در این مواقع سارقین از فرصت استفاده و از منازل آنها سرقت می‌کنند.
وی افزود: اطلاع رسانی دقیق به مردم انجام می‌شود و توجه آنها باید به اطلاعیه‌های رسمی باشد و همه باید در این مواقع دست به دست هم دهیم و کمک کنیم که این موضوع را مدیریت کنیم.
وی به زلزله‌ای که شب گذشته در تهران رخ داد، اشاره کرد و گفت: حضور شب گذشته مردم در خیابان‌ها ترافیک ایجاد کرد که اگر شرایط خاصی رخ دهد، قطعا خدمات رسانی دچار مشکل می‌شود.
وزیر کشور همچنین اظهار داشت: ما هفته قبل درباره آمادگی دستگاه‌ها تصمیماتی گرفتیم و 22 منطقه تهران بین 22 استان کشور تقسیم کردیم و شهردار تهران نیز هماهنگ شد که به همه استان‌ها در مناطق امکانات انبار کردن و سوله‌هایی برای این که بتوانند وسایل، امکانات و نیروها را مستقر کنند تا در شرایطی که نیاز به کمک بود استان‌ها با کوچک‌ترین و کمترین زمان خود را برسانند در اختیار آنها قرار دهد، البته پیش‌بینی مانور نیز شده است.
رحمانی فضلی تصریح کرد: به هرحال ما باید ضریب کمک رسانی به تهران را افزایش دهیم و امیدواریم که اتفاق خاصی نیافتد. امروز هم با تمامی متخصصین امر زلزله جلسه‌ای در وزارت کشور داریم تا آخرین وضعیت را بررسی کرده و بتوانیم در تصمیم گیری‌های خود لحاظ کنیم.
340 میلیارد ریال خسارات زمین لرزه‌ها در ملارد
معاون فنی و عمرانی فرمانداری ملارد گفت: زمین لرزه‌های ملارد تا کنون بیش از 340 میلیارد ریال خسارت به واحد‌های مسکونی این شهرستان وارد کرده است.
علی اکبر خراسانی افزود: تا کنون در بررسی‌های کارشناسان بنیاد مسکن و شهرسازی در دو زلزله اخیر در ملارد به بیش از 1300 واحد مسکونی که بناهای ویلایی قدیمی و آپارتمانی بوده اند،خسارت وارد شده است.
وی گفت: برخی از این خسارتها در بخش سازه‌ای و بخش دیگری از این خسارتها در بخش ترک خوردگی دیوار و سقف بوده است که تا کنون این خسارتها بیش از 340 میلیارد ریال خسارت برآورد شده است.
معاون فنی و عمرانی با اشاره به اینکه بیشتر این خسارتها در مناطق مسکونی بافت ناکارامد سرآسیاب و ملارد روی داده است، افزود: در حوزه روستایی بخش مرکزی 355 واحد و در حوزه روستایی بخش صفادشت 259 واحد مسکونی و مابقی در حوزه شهری شهرستان ملارد بوده است.
وی گفت: در زمین لرزه بامداد دیروز که در روستای ارسطو و با 2/4 دهم ریشتر بود هیچگونه مصدومی نداشتیم و فقط 4 مصدوم در اثر ترس زلزله و فرار هنگام وقوع زلزله دچار مصدومیت شده‌اند و یک مرد 40 ساله هم فوت شد.
زمین لرزه‌ای ساعت 54 دقیقه بامداد چهارشنبه به بزرگی 2/4 ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین روی داد و مرکز آن مرز استان‌های تهران و البرز در نزدیکی ملارد اعلام شد.
پس از این زلزله که در استان‌های البرز و قم هم احساس شد، برخی مردم در خیابان‌ها حضور یافتند.
این زمین لرزه یادآور زلزله مشابه چهارشنبه شب هفته گذشته بود که به بزرگی 2/5 ریشتر در 7 کیلومتری عمق زمین روی داد.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی تحلیل سیاسی هفته لاریجانی در دیدار با مجمع خیرین سلامت: خیرین سلامت طرح‌های نیمه تمام بیمارستانی را تکمیل کنند تکذیب اظهارات تکراری یک نماینده مجلس توسط وزارت اطلاعات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خبر داد: برگزاری جلسه روسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس‌جمهور در هفته آینده درخواست فلسطینی‌ها از کشورهای اسلامی برای قطع ارتباط با حامیان تصمیم ترامپ وزیر کشور اعلام کرد آمادگی دستگاه‌های امدادرسان در صورت وقوع زلزله در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی انجام گرفت؛ رای اعتماد هیات وزیران به سید شهاب الدین چاوشی به عنوان استاندار جدید استان سمنان وزیر بهداشت: طی 5 سال اخیر 24 هزار تخت به بیمارستانهای دولتی افزوده شد افتتاح بزرگترین طرح‌ گاز رسانی کشور در خراسان رضوی با حضور معاون اول رئیس جمهور در آذرماه افزایش50درصدی معاملات و 15درصدی قیمت مسکن در تهران رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی