افتتاح بزرگترین طرح‌ گاز رسانی کشور در خراسان رضوی با حضور معاون اول رئیس جمهور

معاون اول رئیس جمهور بزرگ‌ترین طرح‌های گازرسانی کشور را در خراسان رضوی افتتاح کرد.
دکتر اسحاق جهانگیری بعد از ظهر دیروز در جریان سفر به استان خراسان رضوی، با حضور در روستای نصرآباد بخش رضویه مشهد در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین طرح گازرسانی کشور شرکت کرد. در این مراسم با روشن شدن نمادین مشعل گاز در این روستا به نمایندگی از دو شهر و 327 روستای استان خراسان رضوی،‌بهره‌برداری از بزرگترین پروژه گاز رسانی کشور آغاز ‌شد.
در این مراسم از طریق ارتباط تصویری طرح گازرسانی به شهر همت‌آباد و خط انتقال گازرسانی این شهر را مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین عملیات اجرایی خط انتقال گاز 16 اینچ تربت‌حیدریه ـ کاشمر و افتتاح خط انتقال جغتای ـ سبزوار آغاز شد.
لازم به ذکر است بیش از 415 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌‌های گازرسانی شهری و روستایی و خطوط انتقال گاز استان هزینه شده است.


*آغاز بهره‌برداری همزمان از 1690 خانه نوسازی شده روستایی زلزله زده در خراسان رضوی
همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهور در روستای صالح خانی از توابع بخش رضویه شهرستان مشهد، بطور همزمان 1690 خانه نوسازی شده روستایی زلزله زده افتتاح و تحویل مردم شد.
دکتر جهانگیری همچنین با حضور در جمع مردم در روستای صالح خانی از توابع بخش رضویه شهرستان مشهد از خانه‌های جدید احداث شده که در اختیار روستاییان قرار گرفته بازدید کرد.
معاون اول رئیس جمهور با حضور در جمع مردم روستای صالح خانی با اشاره به اینکه زلزله تهران اخطار جدی به دولت و مردم بود گفت: باید با عزم جدی برای استحکام و ایمن سازی ساختمان‌ها و مراکزی که در آن زندگی و کار می‌کنیم تلاش و فعالیت کنیم.
دکتر جهانگیری با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: خوشبختانه در این روستا با کمک دولت و مردم خانه‌های جدید برای زلزله زدگان احداث و به آنها واگذار شد اما ما نباید فراموش کنیم که در کشور ما گسل‌های فراوانی وجود دارد و هر سال در گوشه و کنار آن زلزله‌هایی به وقوع می‌پیوندد و خسارت مالی و جانی به هموطنان ما وارد می‌شود.
دکتر جهانگیری اظهار داشت: ما باید این واقعیت که کشور ما کشوری زلزله خیز است را بپذیریم و با عزم جدی برای ایمن سازی ساختمان‌ها تلاش کنیم. بدون تردید اگر زلزله‌ای بزرگ در شهرهایی مانند تهران ایجاد شود می‌تواند آسیبی جدی به کشور وارد کند.
وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای نوسازی و مقاوم سازی 6 میلیون واحد روستایی گفت: تاکنون 2 میلیون واحد روستایی بازسازی و استحکام یافته است و باید با سرعت با کمک مردم به اهداف تعیین شده در این زمینه دست یابیم.
دکتر جهانگیری ادامه داد: تجربه بازسازی روستاهای زلزله زده استان خراسان رضوی نشان داد که ما می‌توانیم در یک مقطع زمانی کوتاه کار احداث و بازسازی خانه‌ها را انجام دهیم تا مردم سرپناه مناسب برای زندگی داشته باشند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید برای شهرهای بزرگ کار جدی‌تری انجام دهیم، اظهار داشت: دولت مصمم است طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرهای بزرگ را با کمک مردم انجام دهد.
وی با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب و تذکرات ایشان برای توجه به طبقه ضعیف به ویژه تامین مسکن زلزله زدگان گفت: در استان خراسان رضوی بنیاد مستضعفان و انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن، دولت و مردم همه کمک کردند تا پیش از زمستان این واحدهای مسکونی در اختیار مردم قرار گیرد.
دکتر جهانگیری سپس به موضوع اشتغال در روستاها اشاره کرد و گفت: اینکه در روستاها کار مناسب برای جوانان وجود نداشته باشد شرایط مناسبی نیست دولت در این ارتباط منابع خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها پیش‌بینی کرده و با سود کم آن را در اختیار مردم قرار خواهد داد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گفتگوی صمیمی خود با برخی از اهالی روستا اظهار داشت: من از جوانان این روستا و روستاهای کشور می‌خواهم که خود را دست کم نگیرند و وارد میدان کار شوند و تولید و اشتغال را در مناطق روستایی راه بیاندازند.
وی افزود: نباید فقط به بخش کشاورزی بعنوان شغل نگاه کرد بلکه باید تدابیری اندیشید تا زنان و جوانان تحصیلکرده ما فرصت مناسب اشتغال پیدا کنند.
دکتر جهانگیری در خاتمه تاکید کرد: از نظر ما آن دسته از فرمانداران و بخشدارانی موفق هستند که بتوانند از منابع اختصاص داده شده چندین واحد خوب اقتصادی و صنعتی برای بخش‌ها و شهرستان‌های خود راه اندازی کنند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی تحلیل سیاسی هفته لاریجانی در دیدار با مجمع خیرین سلامت: خیرین سلامت طرح‌های نیمه تمام بیمارستانی را تکمیل کنند تکذیب اظهارات تکراری یک نماینده مجلس توسط وزارت اطلاعات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خبر داد: برگزاری جلسه روسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس‌جمهور در هفته آینده درخواست فلسطینی‌ها از کشورهای اسلامی برای قطع ارتباط با حامیان تصمیم ترامپ وزیر کشور اعلام کرد آمادگی دستگاه‌های امدادرسان در صورت وقوع زلزله در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی انجام گرفت؛ رای اعتماد هیات وزیران به سید شهاب الدین چاوشی به عنوان استاندار جدید استان سمنان وزیر بهداشت: طی 5 سال اخیر 24 هزار تخت به بیمارستانهای دولتی افزوده شد افتتاح بزرگترین طرح‌ گاز رسانی کشور در خراسان رضوی با حضور معاون اول رئیس جمهور در آذرماه افزایش50درصدی معاملات و 15درصدی قیمت مسکن در تهران رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور: افرادی که امکانات کشور در اختیارشان بود باید پاسخگو باشند نه مدعی