انتقادهای صریح رهبری

آرمان: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، با اشاره به تلاش بی‌وقفه آمریکا برای شبهه‌پراکنی و گرفتن «امید و اعتماد به نفس ملت»، از همراهی خواسته یا ناخواسته برخی افراد با اهداف دشمن به شدت انتقاد کردند و با یادآوری تحلیل‌ها و تبلیغات پوچ چهل‌ساله دشمن درباره شکست یا تضعیف‌جمهوری اسلامی تاکید کردند: به فضل الهی و با اتکا به هوشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته بینی دشمنان را به خاک می‌مالیم و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را با اقتدار ادامه خواهیم داد.
هدف جنگ نرم
مقام معظم رهبری با تبریک سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت سالگرد حماسه مردمی نهم دی سال ۱۳۸۸، از «تبلیغ» به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یاد کردند و با اشاره به ریشه قرآنی تبلیغ گفتند: در اسلام تبلیغ به معنای «رساندن صادقانه، صمیمانه، مسئولانه و امانتدارانه یک پیام به افکار عمومی به‌منظور تفاهم با مردم» است تا آنان با احساس مسئولیت به سمت یک هدف والا سوق داده شوند و حرکت کنند. ایشان افزودند: تبلیغ در اسلام کاملا در جهت مخالف با پروپاگاندای غربی‌هاست که با هدف رسیدن به پول و قدرت انجام می‌شود و در آن فریب افکار عمومی، دروغگویی و بازیگری نیز جایز است. ایشان، دادن امید و اعتماد به نفس به مردم و تبیین فرصت‌ها و تهدیدها و شناساندن دوست و دشمن را از الزامات تبلیغ در اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: امروز مهم‌ترین هدف جنگ نرم دشمن، گرفتن امید و اعتماد به نفسِ ملت ایران است.
جنگِ امروز


مقام معظم رهبری، تبلیغ را همانند عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یک میدان جنگ توصیف کردند و گفتند: برخی از اینکه گفته شود جنگ تبلیغاتی یا جنگ اقتصادی و فرهنگی، خوششان نمی‌آید و می‌گویند باید از صلح صحبت کرد، در حالی که جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه‌های مختلف یک واقعیت است و اگر ما از این واقعیت غافل باشیم، طرف مقابل هوشیار و مراقب است و طراحی خود را به پیش می‌برد. ایشان تاکید کردند: البته امروز جنگ، جنگ نظامی نیست زیرا آنها جنگ نظامی نمی‌کنند و غلط هم می‌کنند اگر بخواهند جنگ نظامی کنند. مقام معظم رهبری جنگ نرم دشمن را خطرناک‌تر از جنگ نظامی خواندند و در بیان علت اصلی دشمنی با نظام اسلامی افزودند: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته، ساختار و فرمول غلط قدرت حاکم بر دنیا را تغییر و نشان داده است که یک ملت می‌تواند نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر، نه زور بگوید و نه زیر بار هیچ‌زورگویی برود. ایشان با یادآوری انواع توطئه‌ها و فشارها اعم از جنگ و تحریم، تهدید و تهمت، نفوذ و ایجاد اختلاف داخلی برای مقابله با ملت ایران گفتند: ملت ایران چهل سال مقتدرانه ایستادگی کرده و توانسته است بر همه این توطئه‌ها فائق آید و از هفت‌خوانی عبور کند که دیگر ملت‌ها از یک‌خوان آن نیز نتوانستند عبور کنند.
فضای مجازی
مقام معظم رهبری با اشاره به سرنوشت بیداری اسلامی در برخی کشورهای عربی و شمال آفریقا که منجر به فتنه و جنگ داخلی و اختلافات مذهبی و قومی شد، خاطرنشان کردند: ملت ایران از همه این مراحل با سربلندی و اقتدار عبور کرد و مقایسه میان‌جمهوری اسلامی و سرنوشت بیداری اسلامی در برخی کشورها، مقایسه‌ای عبرت‌آموز است. ایشان با تاکید بر استمرار دشمنی‌ها با ملت ایران، گفتند: مهم این است که در هر دوره‌ای طراحی و نقشه دشمن در عرصه‌های مختلف را بفهمیم و بر اساس آن، پیشگیری، دفاع خوب یا حمله پیش‌دستانه انجام دهیم. مقام معظم رهبری مهم‌ترین طراحی جبهه مقابل در مقطع فعلی را ناامید کردن مردم به آینده و گرفتن اعتماد به نفس آنان از طریق بزرگنمایی مشکلات و ضعف‌ها و کاستی‌ها دانستند و افزودند: امروز در فضای مجازی، هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است و اگر گفته می‌شود باید مراقب فضای مجازی بود از این جهت است که دشمن نتواند از این فضا برای هدف قرار دادن هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی استفاده کند.
ادامه صفحه6