لزوم برخورد قانونی با نماینده دلواپس

تکذیب اظهارات کریمی قدوسی توسط وزارت اطلاعات
لزوم برخورد قانونی با نماینده دلواپس
آرمان: تکذیب سخنان کریمی قدوسی؛ جمله‌ای است که طی چند ماه گذشته بارها شنیده‌ایم. اغلب سخنان این نماینده دلواپس متمایل به جبهه پایداری که علیه برخی مقامات و مدیران اظهار می‌کند توسط شخص یا دستگاه مربوطه تکذیب می‌شود. یک روز درباره وزیر امور خارجه سخنانی می‌گوید و روز دیگر اظهار می‌دارد که وزیر اطلاعات را مجبور کرده‌اند که بگوید دری اصفهانی جاسوس نیست. در این راستا اخیرا تکذیبیه‌ای از سوی وزارت اطلاعات منتشر شده که سخنان کریمی قدوسی درمورد مجبور کردن وزیر اطلاعات را رد کرده است. باید منتظر ماند و دید که چنین اظهاراتی تا کی ادامه خواهد یافت. به نظر می‌رسد اگر چنین هجمه‌هایی ادامه داشته باشد و گوینده قائل به هیچ اخلاقی نباشد و با ادعاهای خود به محدوده‌های دیگری وارد شود، لازم است برخورد قانونی صورت گیرد.
حاشیه‌های کریمی قدوسی


مسائل و حاشیه‌ها پیرامون عبدالرسول دری اصفهانی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای همچنان ادامه دارد. پس از کش و قوس‌های فراوان در مورد این پرونده و سخنانی که دستگاه‌های مختلف در این ارتباط ایراد کردند، اخیرا محمد جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و عضو جبهه پایداری سخنانی در این ارتباط گفته است که خالی از اشکال نبوده و وزارت اطلاعات در پاسخ به این سخنان واکنش نشان داده و اطلاعیه‌ای نیز در این خصوص منتشر کرده است. مساله اینجاست که چرا با وجود چنین واکنش‌هایی به این رفتارها واکنش نشان داده نمی‌شود؟ کریمی قدوسی پیش از این نیز به برخی از اعضای حاضر در دولت اتهام دوتابعیتی بودن زده بود که پس از تکذیب افراد مورد نظر کذب بودن این ادعا روشن شد.
ماجرا چه بود
داستان از این قرار است که محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس در نشست بصیرتی که دوشنبه شب در حسینیه ثارا... ورامین برگزار شده اظهارات حاشیه‌سازی عنوان کرده است. نمانده مشهد در ارتباط با دری اصفهانی گفت: دری جاسوسی بود که از تمام جلسات تهران آقای ظریف فیلم و صوت می‌گرفت و قبل از جلسات مذاکرات به انگلیس می‌فرستاد ولی وقتی خواستیم با او مصاحبه کنیم به ما اعتراض کرده و از ما شکایت کرده‌اند. او هم‌چنین اضافه کرد: طبق اطلاعاتی که داشتم، اعلام کردم که دری‌اصفهانی نفوذی و جاسوس است، اما باز هم شکایت کردند. نماینده مردم مشهد در مجلس در ادامه ابراز داشت: امروز قاضی تجدیدنظر پرونده دری‌اصفهانی می‌گفت «هر وقت مرا بخواهید به مجلس می‌آیم و توضیح می‌دهم که این چه کار کرده است.» نماینده مشهد یادآور شد: برخی از دولتی‌ها جاسوس‌بودن افرادی نظیر جیسون رضائیان و دری‌اصفهانی را قبول ندارند! کریمی‌قدوسی در پایان از مهم‌ترین ادعایش را مطرح کرد: وزیر اطلاعات را مجبور کردند تا مصاحبه کند و بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست. در این باره نیز از وزیر اطلاعات سوال پرسیده‌ایم که به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.
تکذیب
پس از اظهارات اخیر کریمی قدوسی نماینده مشهد در ارتباط با مجبور کردن وزیر اطلاعات به اینکه بگوید دری اصفهانی جاسوس نیست روابط عمومی وزارت اطلاعات اطلاعیه‌ای بدین شرح صادر کرد: در پی انتشار خبری مبنی بر اظهارات آقای کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ادعای این که «وزیر اطلاعات را مجبور کرده‌اند بگوید آقای دری اصفهانی جاسوس نیست» روابط عمومی وزارت اطلاعات ضمن تکذیب اظهارات نامبرده اعلام می‌دارد هرگونه اعلام نظر این وزارتخانه در خصوص مسائل و موضوعات مرتبط کاملا تخصصی بوده و مستند به نظرات متقن کارشناسان حوزه‌های مختلف است.