امیر «آذریان» به فرماندهی قرارگاه منطقه ای ارتش در شمال شرق منصوب شد

مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا، صبح دیروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد برگزار شد و با تقدیر از 10 سال حضور امیر «علی جهانشاهی» در این منطقه و چهار سال ایفای مسئولیت وی به عنوان فرمانده قرارگاه، امیر «رضا آذریان» با حفظ سِمت فرماندهی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع)، به عنوان فرمانده جدید قرارگاه معارفه شد. امیر جهانشاهی نیز که دی ماه امسال به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش منصوب شد، ادامه خدمت در نیرو های مسلح را در تهران سپری خواهد کرد.
به گزارش خراسان رضوی، در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندهان نظامی، انتظامی و مسئولان ملی و استانی، برگزار شد آیت ا... «سیداحمد علم الهدی» نماینده ولی فقیه در استان از خدمات امیر جهانشاهی طی دوران مسئولیتش تقدیر و اظهار کرد: از افتخارات ما در این شهر مقدس وجود عزیزان مسئول با دو خاصیت در مدیریت های مختلف این استان و این شهر است. خاصیت اول تعبد و دیانت وولایت مداری و خاصیت دوم انقلابی بودن این عزیزان است و فرمانده ارزش مدار، امیر جهانشاهی به عنوان یک ستاره درخشان با داشتن این دو خصوصیت خدمت کردند. امام جمعه مشهد افزود: برادر رفیق و شفیق و هماهنگ با ایشان، جناب امیر آذریان هم از خصوصیت تقوا، دیانت و انقلابی بودن برخوردارند و برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی توفیق داریم. آیت ا... علم الهدی با اشاره به انتصاب امیر جهانشاهی به عنوان معاون فرمانده نیروی زمینی اظهار کرد: این که بسیاری از مدیران و فرماندهانی که در مشهد و این استان مدتی به خدمت مشغول اند و بعد در یک موقعیت بالاتری در نظام به کار گرفته می شوند این حقیقت را نشان می دهد که امام هشتم(ع) در مقام توسعه حرم مطهرشان هستند و دارند حرم مطهرشان را به همه کشور توسعه می دهند، خدمتگزاران شایسته حرم خود را به مسئولیت های بزرگ تر در کشور اعزام می کنند و ان شاء ا... آن ها این خدمت را در حوزه گسترده تر به ساحت امام رضا(ع) انجام خواهند داد. در این مراسم همچنین «علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی نیز با بیان این که ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از استوانه های اصلی قدرت ملی است، افزود: عزیزان ما در نیرو های مسلح نه فقط در حوزه نظامی بلکه در فعالیت هایی از جمله مردم یاری نیز حضوری درخشان دارند و به عنوان نمونه در سیل اخیری که در استان داشتیم، حضور مقتدرانه سپاه و ارتش برای کمک به آسیب دیدگان جای تقدیر دارد. استاندار افزود: امیر جهانشاهی برادر بسیار خوب، عزیز و ولایی ما بود و امیر آذریان هم دارای همان ویژگی های بارز هستند.
مولفه های اقتدار جمهوری اسلامی
در ادامه این مراسم، امیر دکتر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش به مولفه های اقتدار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان با استفاده از توانمندی ها و تجهیزات خود بررسی های لازم را انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که امکان این که چکمه کثیف شان را وارد این خاک کنند ندارند و در صورت ورود به ایران، این جا به گورستان آن ها تبدیل خواهد شد و ناچار از اقدام نظامی پرهیز کردند. وی افزود: ناتوانی دشمن از مقابله نظامی با ایران اسلامی آن ها را بر آن داشته تا فرهنگ کشور را هدف خود قرار دهند و در کنار آن بحث نفوذ را دنبال کنند. امیر حیدری با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و بصیرت افزایی در این حوزه گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی حاصل همبستگی سه مولفه «رهبری و ولایت نظام»، «مکتب اسلام» و «امت و آحاد ملت» است و ثمره خون شهیدانی که رهبرشان را تنها نگذاشتند، مطیع بودند و فرمان امامشان را تفسیر نکردند.


ابلاغ دستورات عملیاتی به یگان های نیروی زمینی
فرمانده نزاجا با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: فرمانده کل قوا به من امر فرمودند که مسئولیت ها به افراد دارای بصیرت سپرده شود و من بر خودم تکلیف دانستم زمینه ای فراهم کنم که افراد متعهد وبا انگیزه رشد کنند وخودشان را نشان بدهند. امیر حیدری همچنین از ابلاغ 17 دستور عملیاتی به یگان های ارتش در سراسر کشور خبر داد و گفت: این دستورات عملیاتی شامل 17 مورد از منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه هایی از جمله آمادگی رزمی، تقویت روحیه و رفاه کارکنان و چگونگی نقل و انتقالات است که توانسته ایم راهکار اجرایی شدن آن ها را مشخص کنیم و امیدواریم قدم هایی در مسیر توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی و معیشت کارکنان آن برداریم.
3 تکلیف برای فرمانده جدید
امیر حیدری با اشاره به انتخاب امیر جهانشاهی به عنوان معاون هماهنگ کننده نزاجا گفت: به این نتیجه رسیدیم یکی از افراد مومن و متعهد را که ان شاء ا... می تواند موجبات اعتلای توانمندی های نیروی زمینی ارتش را فراهم کند در این سمت قرار دهیم و امیر جهانشاهی با دارا بودن این ویژگی ها و خصوصیات مهمی همچون بصیرت و ولایت مداری، تجربه، دانش و معرفت و چهره ای دوست داشتنی و بهره مند از هم جواری امام رضا(ع) را انتخاب کردیم. فرمانده نزاجا با اشاره به ویژگی های امیر آذریان به عنوان فرمانده جدید قرارگاه منطقه ای شمال شرق، سه تکلیف برای او تعیین کرد و گفت: ترویج فرهنگ ولایت مداری، ارتقای توان رزمی ارتش و رسیدگی به معیشت کارکنان سه تکلیفی است که از امیر آذریان می خواهم.
افتخار خادمی امام رضا(ع)
پایان بخش این مراسم، صحبت های امیر جهانشاهی بود که با تقدیر از ابراز محبت حاضران، گفت: خدمت در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) و خدمتگزاری در آستان آن حضرت و زائران برای مدتی نصیب من شد که خداوند را به خاطر این نعمت سپاسگزارم. معاون هماهنگ کننده نزاجا همچنین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در قرارگاه منطقه ای شمال شرق کشور طی سال های گذشته، گفت: ما در قرارگاه شمال شرق کشور، به غیر از اقدامات سازمانی، افتخار خدمتگزاری در آستان مقدس امام رضا(ع) را نیز داشتیم و به این خادمی افتخار می کنیم. وی افزود: از لطف تولیت آستان قدس رضوی که روز گذشته (جمعه) حکم خادمی من را امضا کردند هم تشکر می کنم و این خادمی ادامه مسیر برای خدمت به امام رضا(ع) و زائران ایشان است.
در حاشیه:
کودکان بی سرپرست مرکز «گلستان علی(ع)» که طی سال های گذشته بار ها و بار ها مهمان یا میزبان امیر جهانشاهی بودند، در مراسم تکریم او حضور یافتند و با اهدای شاخه های گل از او قدردانی کردند.