واکنش محصولی به گزارش «شرق»

دفتر صادق محصولی، وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد، در واکنش به گزارش روز یکشنبه (10 دی) روزنامه «شرق» با عنوان «اعلام برائت از احمدی‌نژاد» توضیحی برای روزنامه ارسال کرده است. در این توضیح آمده است: «بسمه‌تعالی، مدیرمسئول محترم روزنامه شرق، با سلام، بدین‌وسیله به عرض می‌رساند که در صفحه اول و صفحه 15 مورخه 10/10/96 آن روزنامه، مطالب خلاف واقعی منتشر شده که لازم است طبق قانون مطبوعات نسبت‌به چاپ و انتشار جوابیه دفتر آقای محصولی در اولین شماره و در همان صفحات و با همان فونت اقدام فرمایید.
 1- هیچ جای مصاحبه ایشان، تیتر اصلی و تحریفی روزنامه شرق مبنی بر «اعلام برائت از احمدی‌نژاد» وجود ندارد بنابراین با همان فونت تیتر اصلی عبارت «پاسخ دفتر محصولی به شرق» چاپ شود. و در صفحه 15 توضیح داده شود که تیتر اعلام برائت، خودساخته روزنامه شرق است.
 2- آن روزنامه با تقطیع و تغییر و تیتر قراردادن جمله «مشکلات امروز حاصل نگاه غلط ایشان است» در صدد القای این مطلب غیرواقعی به خواننده است که «مشکلات امروز کشور» حاصل نگاه غلط آقای احمدی‌نژاد است، در‌صورتی‌که وقتی متن کامل مصاحبه خوانده شود کاملا مشخص است که در آنجا «مشکلات امروز ایشان» مورد نظر است، نه مشکلات کشور؛ پرواضح است که بیشتر مشکلات امروزی کشور مخصوصا، وضعیت نابسامان اقتصادی فعلی حاصل نگاه غلط و ناکارآمدی دولت آقای روحانی به‌ویژه عدم‌عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی است. 
3- متأسفانه شما با چاپ فقط دو جمله، آن هم تقطیع‌شده از مصاحبه، کمافی‌السابق به عقده‌گشایی با آقای محصولی پرداختید و به‌جای چاپ کامل مصاحبه و یا حداقل چاپ پاراگرافی از آن، طی بیش از 150 سطر به مطالب تکراری و غالبا کذب گذشته در مورد ایشان پرداختید. 


4- حلقه‌ای به‌نام «حلقه ارومیه» هیچ‌وقت وجود خارجی نداشته و این اختراع، ساخته ذهنی همکاران شما و روزنامه‌های دیگر اصلاح‌طلب است. آقای محصولی فقط در سال 59 و نیمه اول 60 در فرمانداری ارومیه بوده و قبل از دولت نهم اسمی از آقای مشایی نشنیده بوده چه برسد که ارتباطی با وی یا حلقه موهومی دوستان شما داشته باشد.
 5- برای چندمین‌بار اعلام می‌شود که آقای محصولی در طول عمرش حتی یک ریال وام از هیچ بانک یا مؤسسه‌ای نگرفته است. شما که مسلمان هستید با عبارات دروغی مانند «ثروت افسانه‌ای» یا عبارت «طبق شایعات»، نباید اتهام بیجا وارد کنید در‌صورتی‌که قبلا هم به‌کرات آن ادعاهای ناشی از شایعات تکذیب شده است. شایسته نیست روزنامه «شرق» با انتشار شایعات و نسبت‌های کذب و اراجیفی چون: «وی گفته بود: ثروتش متعلق به امام زمان بوده و پس از ظهور در اختیار ایشان قرار می‌گیرد» درصدد تخطئه آقای محصولی برآیید. 
6- برخلاف ادعای آن روزنامه، ایشان هرجا و هر جلسه‌ای سؤالی در مورد آقای احمدی‌نژاد بوده، ضمن یادآوری موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کم‌نظیر و بعضا بی‌نظیر دولت ایشان نسبت‌به به‌حاشیه‌رفتن و نزدیکی به گفتمان جریان رقیب در ادامه کار دولت انتقاد کرده است. ایشان نه‌تنها بعد از بیرون‌آمدن از دولت دهم، بلکه حتی در جلسات رسمی هیئت ‌دولت انتقادات خود را صریحا ابراز داشته و شاهد آن تمامی اعضای وقت هیئت ‌دولت است و این البته برخلاف رویه اغلب اصلاح‌طلبان است که افراد را صرفا جناحی تعریف کرده و انتقاد از افراد جناح خود را به‌طور‌علنی جایز نمی‌دانند ولو اینکه آنان در دادگاه‌های صالحه متهم به تخلفات و جرائم مختلف و محکوم هم شده باشند. و العاقبه‌‌للمتقین/ دفتر آقای صادق محصولی».
توضیح «شرق»
آقای صادق محصولی در پاسخ خود می‌گوید که مقصودش از جمله «مشکلات امروز حاصل  نگاه غلط ایشان است» مشکلات کشور نبوده است، بلکه مشکلات «ایشان» یعنی احمدی‌نژاد بوده است. «شرق» هم عینا جمله آقای محصولی را به نقل از خبرگزاری‌ها منتشر کرده و در هیچ کجای گزارش «شرق» هم کلمه «کشور» به جمله آقای محصولی اضافه نشده است. این که مخاطبان این جملات یا خود آقای محصولی بعدا از جمله گفته‌شده چه برداشتی داشته یا دارند، مقصر روزنامه «شرق» نیست.