هلاکت خاخام اسرائیلی در نابلس

گروه بین‌الملل: در پی عملیاتی در کرانه باختری و کشته ‌شدن یک خاخام صهیونیست، ارتش رژیم اسرائیل دیروز نظامیان بیشتری به این منطقه اعزام کرد. شامگاه سه‌شنبه در پی شلیک راننده یک خودرو که گفته می‌شود فلسطینی بوده، به سمت یک خودروی دیگر در شهرک صهیونیست‌نشین هاوات گیلعاد در نزدیکی نابلس یک خاخام اسرائیلی کشته شد. در پی این عملیات، ارتش اسرائیل تمام راه‌های ارتباطی منطقه نابلس را مسدود کرده و یگان‌های ویژه جست‌وجو برای یافتن ضارب را آغاز کرده‌اند. صبح دیروز، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از محل تیراندازی بازدید کرده و گفت: «هدف اصلی فعلا یافتن گروه پشت این عملیات و ممانعت از حملات بعدی است.» آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز درپی شکایت ساکنان «هاوات گیلعاد» از عملیات‌های استشهادی مداوم، دستور داد امکان تبدیل این شهرک غیرقانونی به یک شهرک دائم بررسی شود. جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از این عملیات تاکید کرد چنین عملیات‌هایی نتیجه جنایت‌های اشغالگران صهیونیست است. گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس تاکید کرد: «عملیات نابلس نخستین واکنش عملگرایانه بود تا به سران دشمنان و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند (آمریکا) نشان دهند از چیزی که می‌ترسیدید، شروع شده است؛ کرانه باختری مانند خنجری در پشت شما خواهد بود.» گردان‌های ناصرصلاح‌الدین نیز در واکنش به عملیات تیراندازی در جنوب نابلس در کرانه باختری رود اردن اعلام کرد راهکار مقاومت، بهترین راه برای بازپس‌گرفتن حقوق ملت فلسطین است. گردا‌‌های القدس تاکید کرد: عملیات قهرمانانه نابلس ثابت کرد تلاش‌ها برای ریشه‌کن و متوقف کردن مقاومت موفق نشده و هرگز موفق نخواهد شد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات گفت نیروهای امنیتی هر کاری را که نیاز باشد انجام خواهند داد تا تیرانداز فلسطینی را مجازات کنند. رووین ریولین، رئیس این رژیم نیز با محکوم کردن این عملیات، تهدید کرد اسرائیل اجازه نخواهد داد مقاومت در کرانه باختری دوباره سر خود را بلند کند. رازیل شواخ، نام خاخام کشته شده است. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند طی 40 ثانیه 22 گلوله به سوی او و خودرویش شلیک شده است و ارتش اسرائیل حدس می‌زند عملیات کار یک تیم بوده و عملی فردی نیست. صبح چهارشنبه کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد خاخام 35 ساله، یکی از بارزترین مؤسسان پروژه‌های شهرک‌سازی بود که در جوار همین شهرک‌ها کشته شد. طبق این گزارش، شواخ یکی از نخستین عناصری بوده که برای تأسیس شهرک گفعات گلعاد تلاش وافر کرده و حتی وصیت کرده است او را در آنجا دفن کنند و این همان کاری است که خانواده‌اش قصد دارند انجام بدهند. منابع اسرائیلی می‌گویند، شواخ از خاخام‌های افراطی بوده که همیشه خواستار کشتار عرب‌ها بوده است.
اعطای جایگاه برای سعودی در قدس!
اسحاق هرتزوگ، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و عضو کنست از حزب کار که اخیرا دیدارهای متعددی با مسؤولان اسرائیلی داشت، در مصاحبه‌ای با روزنامه الکترونیکی ایلاف عربستان از کشورهای عربی و در راس آنها عربستان خواست برای خروج از بن‌بست در روند صلح تلاش کنند. هرتزوگ در ادامه از این کشورها خواست جایگاه ویژه‌ای را به عربستان در اماکن مقدس شهر قدس بدهند و در این جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که گفت محدوده تمامیت ارضی اسرائیل در قدس در مذاکرات مشخص می‌شود، تامل کنند. به ادعای این عضو کنست از حزب کار، کشورهای عربی مانند مصر، اردن، عربستان، امارات، مراکش، بحرین، کویت و عمان منافع مشترکی با اسرائیل در مقابله با ایران و داعش دارند. او در ادامه موضع‌گیری‌های ولیعهدهای 2 کشور عربستان و امارات و رویکردهای آن دو را «تحسین‌برانگیز و هیجان‌انگیز» خواند و مدعی شد، محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان یکی از «چهره‌های انقلابی» در خاورمیانه است که تاریخی جدید را در منطقه ایجاد می‌کند.
  وعده بزرگ سیدحسن نصرالله درباره قدس
سامی کلیب، مجری و گزارشگر لبنانی در شبکه تلویزیونی ام‌تی‌وی لبنان فاش کرد که وی بعد از مصاحبه اخیرش با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به صورت زنده، مجددا درباره ورود مقاومت به قدس سؤال کرده است. سیدحسن نصرالله نیز در جواب با شرح دلایل سیاسی، نظامی و دینی به وی گفته، مقاومت بی‌تردید در همین دوره زمانی وارد شهر قدس خواهد شد و ورود به شهر قدس صرفا حرف نیست، بلکه واقعیت محض است. سید حسن نصرالله در جواب سؤال کلیب تأکید کرد که او یقین دارد این پیروزی محقق خواهد شد. سیدحسن نصرالله اخیرا در مصاحبه با المیادین درباره تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل صحبت کرده بود.