اختلافات موجب هلاکت ملت‌ها مي‌شود


وزير اطلاعات گفت: حضور به موقع و هوشياري مردم و نهادهاي دخيل در امر امنيت موجب شکست دشمنان در ناآرامي‌هاي اخير و جلوگيري از تکرار حوادث گذشته شد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام سيدمحمود علوي در نشست شوراي اداري استان خراسان جنوبي در بيرجند با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي‌بويژه شهداي عرصه گمنامي، به حوادث هفته‌هاي اخير اشاره کرد و افزود: با واکاوي اين حوادث مي‌توان درس‌هاي عبرت آموزي براي پيشگيري از آن گرفت.
وي تصريح کرد: اينگونه اتفاقات، بايد ما را به آسيب شناسي و واکاوي آنها براي جلوگيري از تکرار چالش‌ها رهنمون کند و راه اساسي پيشگيري از چالش‌ها ، هم افزايي و پرهيز از ضايع کردن انرژي‌ها است.
وزير اطلاعات با بيان اينکه اختلافات موجب هلاکت ملت‌ها مي‌شود، افزود: در صورت وحدت و همدلي، استحکام ملت‌ها تقويت مي‌شود، همانطور که همه ديديم آن زماني که نهادهاي دخيل در امنيت با يکديگر وحدت پيدا کردند و مردم به صحنه آمدند، توانستند به آن حوادث تلخ پايان دهند. علوي با اشاره به تعداد اندک آشوبگران و دامن زدن دشمنان به ماجرا با هدف تسري دادن آن به برخي نقاط کشور گفت: اگرچه اين حوادث، آسيب‌هايي رساند و موجب شاد شدن دشمنان شد اما در عين حال ، هم افزايي همه دستگاهها و نمايش قدرت جمهوري اسلامي‌را در مهار حوادث و آسيبها در کمترين زمان ممکن به نمايش گذاشت. وزير اطلاعات در همين راستا بر کنار گذاشتن هر گونه اقدامات و اعمال وحدت شکن در کشور تاکيد کرد و اظهارداشت: بايد براي التيام زخم‌ها گام برداريم و نارضايتي‌ها را برطرف کنيم. علوي، دامن زدن به نارضايتي‌ها را شيوه دشمنان دانست و گفت: بايد از بازي کردن در پازل دشمن پرهيز کرد چراکه ممکن است دامن زدن به نارضايتي‌ها در درون نظام، موجب بروز مجدد حوادث و ناآرامي‌ها شود. وزير اطلاعات يادآور شد: دشمنان در صدد فعال کردن گسل‌هاي اجتماعي در جامعه ما هستند و بايد عوامل نارضايتي‌ها را به عنوان آسيب اجتماعي واکاوي کنيم تا به تهديد بالقوه منجر نشود. وي در اين زمينه بر تمسک به سيره اولياي الهي و ائمه اطهار (ع) بويژه پرهيز از رفتارهاي اشتباه و حفظ شرايط عزت آفرين که موجب کوتاه شدن دست دشمنان از تکرار اقدامات گذشته مي‌شود، تاکيد کرد. علوي با اشاره به بيانات گهربار اميرالمومنين حضرت علي (ع) خاطرنشان کرد: با اجتناب از تفرقه و تشويق به وحدت و همدلي و توصيه کردن يکديگر به برادري، مي‌توان از آسيب ديدن نظام جلوگيري کرد.