تيم قاليباف طلبكار شد

دیروز یکی ازمعاونان قالیباف در شهردار به انتقاد از نجفی پرداحت که دلیلش هم گزارش قرائت شده درباره عملکرد 12 ساله قالیباف در شهرداری بود. معاون سابق منابع انسانی شهرداری تهران گفت: ‌تعجب می‌کنم چرا نجفی در گزارش 100 روزه خود حرف‌ها و آمار غلط ارائه کرده در حالی که ایشان پست تخصصی در سازمان مدیریت داشته‌ است. سیدجعفر تشکری‌هاشمی در خصوص سند تحویل و تحول شهرداری تهران که توسط محمدعلی نجفی شهردار تهران در صحن علنی شورا مطرح شد و اینکه در این گزارش اعلام شده شهرداری در سال‌های گذشته به وظایف خود به خوبی عمل نکرده،‌ گفت: به نظر بنده جا داشت آقای شهردار به جای اینکه در نقش داور ظاهر شود و در مورد شهر تهران گزارش دهد در مورد برنامه‌های خود در آینده صحبت می‌کرد. وی ادامه داد: مردم تهران با گوشت و پوست خود درک کرده‌اند که تهران چقدر تغییر کرده و دیگر نیازی نبود با اطلاعات غلط گزارش‌دهی کنند. کاش شهردار جدید تهران به عنوان یک مدیر اعلام می‌کرد که پس از 4 ماه چه برنامه‌ای برای بهبود کیفیت زندگی مردم خواهد داشت.
استخدام‌ها؟ کذب است!
وی در مورد اینکه چرا در روزهای پایانی مأموریت خود 13 هزار نفر را به مجموعه شهرداری اضافه کرده است، ‌گفت: این اطلاعات کذب است، بهتر بود افرادی که این گزارش‌ها را می‌دهند به سایت‌ها و منابع هم سری می‌زدند. سه سال پیش تقاضایی به ساختمان اداری و استخدامی شهرداری داده می‌شود که پرسنل قراردادی که سال‌ها در شهرداری کار کرده‌اند و قرارداد موقت داشته‌اند را رسمی کنیم البته شرایطی گذاشتند و بر اساس آن شرایط که سختگیرانه هم بود 5 هزار نفر قرارداد رسمی شدند.
جای پاسخ‌دهی، جای تعجب


تشکری‌هاشمی افزود: اخبار متعددی داریم که در ماه‌های اخیر جمع زیادی بدون کوچک‌ترین سابقه‌ای به شهرداری آمده‌اند و در انتصابات اخیر هم می‌بینیم که بسیاری از آنها خارج از شهرداری بوده‌اند و این ایراد به نظر می‌رسد جای پاسخ‌دهی دارد. آیا این پرسنل موجود در شهرداری که حدود 50 تا 60 هزار نفر می‌شوند کافی نبوده که حالا از خارج از شهرداری استخدام کرده‌اند و اگر هم این درست بوده چرا برای مدیریت قبلی استخدام نیروی جدید کار ناشایستی است اما برای مدیریت فعلی خوب است. این نشان می‌دهد نگاه بی‌طرفانه‌ای وجود ندارد. وی در مورد صحت این موضوع که 68 هزار و 127 نفر نیرو در شهرداری وجود دارد، گفت:‌ اینگونه نیست. تشکری‌هاشمی در پاسخ به این سوال که پس چرا برای 135 هزار نفر فیش حقوقی صادر شده است،‌ اظهار داشت: جای تعجب دارد که چرا اطلاعات ناروا در جامعه منتشر می‌شود به جای دادن اطلاعات غلط کاش کمی فکر می‌کردند و می‌گفتند چگونه 4 سال آینده را اداره خواهند کرد. ما در شهرداری شرکت‌های پیمانکار داریم. ‌مثلا پیمانکار فضای سبز داریم که گاهی حقوق نیروهای خود را از شهرداری می‌گرفت اما به موقع پرداخت نمی‌کرد که باعث تجمع و اعتراض نیروهایش شده بود. در مدیریت قبلی تصمیم گرفتیم با توافق پیمانکاران لیست نیروها را به شهرداری بدهیم و از سرجمع صورت‌ وضعیت‌ها حقوق کارگران داده شود، پرسنل شرکت بازیافت هم همین وضعیت را داشت. ما کمیته امداد نیستیم که افراد را تحت پوشش قرار دهیم.