بررسی کنیم که منشاء اعتراض جوان ۲۵ ساله چیست؟

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درسخنانی اظهار کرد: باید بررسی کنیم که منشاء اعتراض جوان ۲۵ساله چیست و چرا شعارهایی می‌دهد که برای نسل قبل آن قابل قبول نیست؟ درست است که این جوان شعار هنجارشکنانه می‌دهد ولی سوال اینجاست که چرا این جوان این‌چنین شعار می‌دهد؟
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به اینکه صحبت‌های رییس‌جمهور در مورد توجه به نسل جوان قابل توجه است، تصریح کرد: در دو دهه اخیر ما شاهد اعتراض‌های مختلفی در کشور بودیم ولی هیچگاه به منشاء این اعتراض‌ها رسیدگی نکردیم. ممکن است در اعتراضات اخیر، مسائل اقتصادی یکی از عوامل اعتراض باشد ولی ما باید با زبان علمی و تحقیقات کارشناسانه به موضوع ورود کنیم زیرا دستگیر کردن معترضان فقط موجب
پاک شدن صورت مسئله می‌شود.
فاضل میبدی ادامه داد: متاسفانه غالب مسئولان رده بالای کشور ما به دو نسل قبل تعلق دارند و در واقع زبان تصمیم‌گیران، زبان دو نسل گذشته است و شاید آنها مشکلات جوانان را نمی‌توانند لمس کنند، آنها درباره مشکلات صحبت می‌کنند ولی قادر به لمس آن نیستند.


وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل جوانان اول ما باید یکسری اقدامات انجام ندهیم تا به نسل جوان آسیب نرسد و سپس دنبال اقدامات ایجابی باشیم. صداوسیما نقش بسیار موثری در ناامید کردن جوانان دارد. در همین روزها می‌بینیم چه برنامه‌های کلیشه‌ای و تکراری پخش شده و جوانان را ناامید می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه با پول نیز نمی‌توان مشکلات را حل کرد، اظهار کرد:‌ در این سالها کشور درآمدهای بسیار بالایی داشته اما چرا مشکلات جامعه حل نشده است؟ پیامبر می‌فرمود من از سوء تدبیر در جامعه می‌ترسم. مسئولان هم باید به جای پاک کردن صورت مسئله به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات باشند.