دیده بان حقوق بشر: کارنامه حقوق بشری ترامپ فاجعه بار است

گروه دیده بان حقوق بشر، کارنامه سال اول حقوق بشری رئیس جمهوری آمریکا را فاجعه بار خواند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کنت راس، رئیس دیده بان حقوق بشر گفت، کارنامه سال اول حقوق بشری دونالد ترامپ فاجعه بار و باعث تشویق سرکوب مردم در کشورهای مستبد، از چین تا روسیه شد.
راس در آستانه انتشار گزارش دیده بان حقوق بشر در پاریس، افزود، به نظر می‌رسد که ترامپ عطش سیری ناپذیری به تایید کسانی دارد که بدون اصول و موازین دمکراسی حکومت می‌کنند. ظاهرا او آرزو دارد خودش می‌توانست این کار را بکند. با توجه به اینکه قدرت گروه‌های حقوق بشری نشات گرفته از توانایی آنها در زمینه افشای اقدامات دولت‌های ناقض حقوق بشر است، این اشتیاق ترامپ، کار جنبش‌های حقوق بشری را در دفاع و حمایت از حقوق بشر سخت‌تر می‌کند.
وی خاطر نشان کرد، دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک به منظور تاکید بر نقش مکرون در سرکوب جناح راست افراطی در اروپا، گزارش خود را در پاریس منتشر کرد تا همچنین به مکرون بگوید که دنیا انتظار دارد که او حقوق بشر را بیشتر رعایت کند.
رئیس دیده بان حقوق بشر با استناد به سفر مکرون به چین، حرف به میان نیاوردن از حقوق بشر در این کشور، قصور او در حمایت از تحقیقات مربوط به اقدامات عربستان در یمن و دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر گفت، مکرون توجهی به حقوق بشر ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
سیف: نرخ ارز در ماه‌های بهمن و اسفند کاهش می‌یابد زنگنه: پول محموله نفتکش سانچی دریافت می‌شود مردم مقدونیه پرچم ناتو را به آتش کشیدند تظاهرات گسترده در نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی در جشن بیست و پنجمین سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه اصفهان مطرح شد: برنامه ریزی و حفظ زنجیره تولید، رمز موفقیت ملی وجهانی فولاد مبارکه سخنی با بزرگان روحانیت دکتر روحانی درگذشت مادر شهیدان زینلی را تسلیت گفت بزرگترین مسابقه قرآنی کشور اسفند ماه برگزار می‌شود وزیر ارشاد: تئاتر توانایی بانشاط کردن جامعه را دارد سخنگوی سازمان انتقال خون: یک نفر از هر سه نفر در طول زندگی نیاز به تزریق خون پیدا می‌کند دعوای دینی یا دنیوی؟ دیده بان حقوق بشر: کارنامه حقوق بشری ترامپ فاجعه بار است آژیر قرمز در 96 سد کشور به صدا درآمد سیدحسن نصرالله: شکست طرح آمریکا و داعش در منطقه با جانفشانی‌ها میسر شد درنامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به رهبر معظم انقلاب مطرح شد: ملت فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند ایران در مسئله قدس را می‌ستاید در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل