روحانی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید کوبا: ایران با تحریم به عنوان ابزار ناصحیح و کهنه مخالف است

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری: حسن روحانی روز شنبه پس از دریافت استوار نامه الکسیس باندریچ وگا سفیر جدید کوبا با اشاره به اینکه روابط تهران با هاوانا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح بسیار خوب جریان دارد، گفت: ایران و کوبا پس از دوران انقلاب خود با توطئههای مشترکی مواجه بودند و بدون شک در میان تاریخ انقلاب‌های جهان نام امام خمینی(ره) به عنوان رهبر مسلمان انقلابی و فیدل کاسترو به عنوان یکی از رهبران انقلابی در تاریخ ثبت شده است.
رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کوبا دو کشور انقلابی با روابطی در سطح بسیار خوب هستند، گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با دولت کوبا است و این راه را ادامه خواهیم داد.
روحانی با تاکید بر اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور است، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط تهران- هاوانا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بویژه در بخش علمی و انرژی وجود دارد که باید این ظرفیتها را به نفع دو ملت فعال کرد.
او در ادامه با تاکید بر اینکه تهران با تحریم به عنوان ابزار ناصحیح و کهنه مخالف است، گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به اعمال تحریمهای ظالمانه علیه ملتهای مستقل و از جمله کوبا مخالف است.


الکسیس باندریچ وگا سفیر جدید کوبا نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور، از نقش موثر تهران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و جهان تجلیل کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاصی در روابط خارجی کوبا دارد و مصمم هستیم مناسبات و همکاری‌های خود را با ایران در همه زمینه‌های اقتصادی همپای روابط سیاسی خود توسعه داده و روابط خود را روز به روز ارتقاء دهیم.
سفیر جدید کوبا گفت: کوبا معتقد است برقراری روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین ابزار برای مقابله با تحریم‌های غیرمنصفانه علیه دو کشور است و در این برهه که ایالات متحده با زورمداری قصد دارد نظرات خود را بر دنیا تحمیل کند، توسعه روزافزون کشورهای مستقل و آزادیخواهی مثل ایران و کوبا می‌تواند بسیار موثر باشد.
سایر اخبار این روزنامه
تلویزیون پس از نزدیک به 2 سال، ترانه‌ای از حبیب پخش کرد یاد «قوی زیبا» پس از مرگ صدا روحانی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید کوبا: ایران با تحریم به عنوان ابزار ناصحیح و کهنه مخالف است پای صحبت محمد باجلاوند، کمانچه‌نواز نامدار «دورود» و از مشاهیر موسیقی نواحی آسمان پناهگاه «تالِ‌محمد» است «همدلی» دستور مقام معظم رهبری برای خروج نیروهای نظامی از اقتصاد را بازخوانی کرد فرمـانِ تاریخـی «همدلی» از حبس نَفَس‌ها در هوای اهواز گزارش می‌دهد خاک؛ مهمان همیشگی جنوب امیرحسین ناصری نجفی کجا بودی؟! نامه سرگشاده وکیل محمد رضا حدادی به رئیس قوه قضاییه در مورد توقف اجرای حکم اعدام کودکان در ایران پیام دکتر غلامحسین خواجه، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز به کنگره بزرگداشت شهید جمال پور نوبخت: برای بعضی منتقدان دولت ۲۹ اردیبهشت پایان رقابت‌ها نبود واکنش بعیدی‌نژاد به اظهارات یکی از منتقدان برجام در رسانه ملی «همدلی» پای درد دل تولید کنندگان کفش در یک بازار قدیمی نشست غم نان در باغ سپهسالار 137 سال پیش در چنین روزی عارف قزوینی به دنیا آمد راوی چرخ بی‌آیین