نوبخت: برای بعضی منتقدان دولت ۲۹ اردیبهشت پایان رقابت‌ها نبود

خبرآنلاین: محمدباقر نوبخت دیروز در رابطه با اینکه مخالفان در حال ایجاد فضای دولت ستیزی در جامعه هستند، گفت: برای جلوگیری از چنین اقداماتی برای آقای رئیس جمهور فرصت‌های متنوعی وجود دارد. از این فرصت‌های مغتنم حتما باید استفاده و با مردم صحبت کنیم.
او در رابطه با فرصت‌های مختلف وزرا و معاونان رئیس جمهور برای صحبت با مردم، گفت: بعد از پایان جلسه هیات دولت، امکان ارتباط همکاران با رسانه‌ها فراهم است، همچنین وزرا بنا به دستور رئیس جمهور برای برقراری ارتباط با مردم، می‌توانند در شبکه‌های تلویزیونی و گفتگوهای ویژه در رسانه ملی حضور پیدا کنند. راهکار دیگر مصاحبه‌های اختصاصی با مجموعه رسانه‌های نوشتاری است تا مشکلات را با مردم در میان بگذارند. علاوه بر آن پایان هفته عموم وزرا برای انجام بازدیدهایی به استانها سفر می‌کنند و می‌توانند با گفت و شنود مستقیمی که با مردم دارند، این توصیه به حق آقای رئیس جمهور را اجرا کنند.
نوبخت در رابطه با اراده مخالفان برای ایجاد فضای دولت ستیزی در جامعه، گفت: طبیعی است، ما باید بپذیریم که منتقدان جدی داریم، برای بعضی منتقدان ما 29 اردیبهشت پایان رقابت‌ها نبود و از نظر آنها رقابت هنوز ادامه دارد. بنابراین از هیچ فرصتی مضایقه نمی‌کنند.
او در ادامه گفت: اگر عنوان «مخالف» را با یک مسامحه به «منتقد» تبدیل کنیم، نباید منتقدان را تخطئه کنیم؛ ذات و نهاد و هویت منتقد بر همین است که انتقاد کند. ما باید تلاش کنیم با حُسن اقدام جایی برای انتقاد باقی نگذاریم. البته آنجایی هم که انتقادی غیرمنصفانه عنوان می‌شود، حتما باید از دولت دفاع کنیم. چون نشان داده می‌شود که در پارهای موارد منتقدان هیچ حد و مرزی از انصاف و اخلاق را برای طرح انتقاد به رسمیت نمی‌شناسند.
سایر اخبار این روزنامه
تلویزیون پس از نزدیک به 2 سال، ترانه‌ای از حبیب پخش کرد یاد «قوی زیبا» پس از مرگ صدا روحانی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید کوبا: ایران با تحریم به عنوان ابزار ناصحیح و کهنه مخالف است پای صحبت محمد باجلاوند، کمانچه‌نواز نامدار «دورود» و از مشاهیر موسیقی نواحی آسمان پناهگاه «تالِ‌محمد» است «همدلی» دستور مقام معظم رهبری برای خروج نیروهای نظامی از اقتصاد را بازخوانی کرد فرمـانِ تاریخـی «همدلی» از حبس نَفَس‌ها در هوای اهواز گزارش می‌دهد خاک؛ مهمان همیشگی جنوب امیرحسین ناصری نجفی کجا بودی؟! نامه سرگشاده وکیل محمد رضا حدادی به رئیس قوه قضاییه در مورد توقف اجرای حکم اعدام کودکان در ایران پیام دکتر غلامحسین خواجه، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز به کنگره بزرگداشت شهید جمال پور نوبخت: برای بعضی منتقدان دولت ۲۹ اردیبهشت پایان رقابت‌ها نبود واکنش بعیدی‌نژاد به اظهارات یکی از منتقدان برجام در رسانه ملی «همدلی» پای درد دل تولید کنندگان کفش در یک بازار قدیمی نشست غم نان در باغ سپهسالار 137 سال پیش در چنین روزی عارف قزوینی به دنیا آمد راوی چرخ بی‌آیین