ترامپ خطاب به فلسطینیان: با اسرائیل مذاکره کنید وگرنه کمک مالی قطع می‌شود!

رئیس جمهور آمریکا هشدار داد: فلسطینیان اگر پشت میز مذاکره ننشسته و با اسرائیل مذاکره نکنند، در این صورت کمک مالی آمریکا را از دست می‌دهند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس داووس در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد: چند روز گذشته فلسطینی‌ها با اجازه ندادن به دیدار معاون رئیس‌جمهور با آنها بی‌احترامی کردند. در حالی که ما به آنها صدها میلیون دلار کمک مالی کرده و درباره مسائل بسیاری حمایت کرده‌ایم.
وی ادامه داد: این کمک مالی بر روی میز مذاکره قرار گرفته است. تا زمانی که آنها پشت میز مذاکره ننشینند و مذاکرات روند صلح را پیگیری نکنند، این پول را به آنها نمی‌دهیم.ترامپ افزود: فلسطینیان باید برای دستیابی به صلح تمایل نشان دهند. در غیر این صورت دیگر ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.
ترامپ به نتانیاهو وعده داده است که تا سال 1398 سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کند.


وی در اینباره اعلام کرد: یکی از سخت‌ترین موضوعات در مذاکره درباره قدس بود. ما مسئله قدس را از دستور کار مذاکره خارج کردیم. بنابراین دیگر لازم نیست ما در اینباره گفت‌وگو کنیم.
در همین راستا خبرنگار روزنامه تایمز آو اسرائیل، از ترامپ سوال کرد: آیا خارج شدن این مسئله از دستور کار میز مذاکره به معنای این است که فلسطین نیز در قدس سهم خواهد داشت؟ترامپ در پاسخ گفت: سوال بعدی!
سایر اخبار این روزنامه
آغاز پیش فروش سکه از 15 بهمن‌ماه رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید ییلاقی مطرح کردند: نسل سوم، امیدبخش‌تر از نسل اول است در صورتی که بتواند ایمانش را حفظ کند افشای طرح آمریکا درباره تجزیه سوریه و تحت قیمومیت قرار گرفتن آن قطر: عربستان منطقه را ناامن کرده است در دیدار وزیر نیرو مطرح شد: تاکید مراجع بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف انرژی بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور از این هفته در مجلس آغاز می‌شود خانه تکانی آقای رئیس جمهور تجمع در لندن در اعتراض به سفر قریب الوقوع محمدبن‌سلمان بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی دنیا هفته جاری در نی‌ریز افتتاح می‌شود ترامپ خطاب به فلسطینیان: با اسرائیل مذاکره کنید وگرنه کمک مالی قطع می‌شود! العبادی: اربیل با تحویل کامل نفت‌ به بغداد موافقت کرده است نگرانی آمریکا نسبت به روند انتخابات ریاست جمهوری در مصر دبیر کل ناتو: دخالت روسیه در انتخابات کشورهای خارجی را جدی می‌گیریم دادگاه برزیل پاسپورت "لولا داسیلوا" را گرفت آغاز مذاکرات "ائتلاف بزرگ" در آلمان