نگرانی آمریکا نسبت به روند انتخابات ریاست جمهوری در مصر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به اقدام مسئولان مصری در بازداشت یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و عقب‌نشینی برخی از نامزدها از روند انتخابات اظهارنگرانی کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت و عقب نشینی و دور کردن دو نامزد از روند انتخابات ریاست جمهوری در مصر نگران است و در این میان شکایت‌هایی نیز مبنی بر نبود عدالت در این انتخابات مطرح است.
ناوئرت تاکید کرد: واشنگتن از روند سیاسی که از اعتبار و شفافیت برخوردار باشد، حمایت می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت‌وگوهایی در مورد اوضاع امنیتی، پرونده سوریه و مسئله آزادی‌ها در مصر داشت.


پیش‌تر مسئولان مصری از بازداشت سامی عنان، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر دادند.
خالد علی، یک نامزد دیگر انتخابات مصر نیز عقب نشینی خود را از این انتخابات اعلام و تاکید کرد: اعتماد مردم مصر برای اینکه انتخابات تبدیل به فرصتی برای آغاز جدیدی شود، پایان یافته است.
وی گفت که تعداد زیادی از جوانان کمپین انتخاباتی‌اش نیز بازداشت شده‌اند و پرونده‌های برخی از آنها برای انجام محاکمه‌های فوری ارجاع داده شده است.
احمد شفیق، نخست‌وزیر اسبق مصر نیز از تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات مصر اعلام انصراف کرد. ناظران معتقدند که فشارهایی بر احمد شفیق اعمال شده که وی را به انصراف از این رقابت سوق داده است.
بدین ترتیب عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تا به این لحظه تنها نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری است که در اواخر مارس آتی برگزار خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز پیش فروش سکه از 15 بهمن‌ماه رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید ییلاقی مطرح کردند: نسل سوم، امیدبخش‌تر از نسل اول است در صورتی که بتواند ایمانش را حفظ کند افشای طرح آمریکا درباره تجزیه سوریه و تحت قیمومیت قرار گرفتن آن قطر: عربستان منطقه را ناامن کرده است در دیدار وزیر نیرو مطرح شد: تاکید مراجع بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف انرژی بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور از این هفته در مجلس آغاز می‌شود خانه تکانی آقای رئیس جمهور تجمع در لندن در اعتراض به سفر قریب الوقوع محمدبن‌سلمان بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی دنیا هفته جاری در نی‌ریز افتتاح می‌شود ترامپ خطاب به فلسطینیان: با اسرائیل مذاکره کنید وگرنه کمک مالی قطع می‌شود! العبادی: اربیل با تحویل کامل نفت‌ به بغداد موافقت کرده است نگرانی آمریکا نسبت به روند انتخابات ریاست جمهوری در مصر دبیر کل ناتو: دخالت روسیه در انتخابات کشورهای خارجی را جدی می‌گیریم دادگاه برزیل پاسپورت "لولا داسیلوا" را گرفت آغاز مذاکرات "ائتلاف بزرگ" در آلمان