ماموریت وزارت اطلاعات خفه کردن گلوله‌ها‌ست نه قلم‌ها‌

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در کنگره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: وزارت اطلاعات رسالت خود را در دولت تدبیر و امید امنیت همراه با نشاط و سرور می‌داند و آن را در دستور کار خود قرار داده است.
وی در ادامه خطاب به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجموعه ما و شما رسالت خود را در این می‌بیند که از یک سو فرهنگ را بالنده کنیم و از سوی دیگر امنیت فرهنگی را لحاظ کنیم.
وزیر اطلاعات افزود: امنیت، برای فرهنگ، نه بر فرهنگ است. امروز مردم از نام وزارت اطلاعات احساس آرامش می‌کنند، احساس می‌کنند پنجه فولادین آن بر گردن تروریست‌ها‌ست اما با مردم مهربان است.
وی با تاکید بر آزادی رسانه‌ها‌ در قانون اساسی و تاکید بر حفظ آن گفت: در عرصه رسانه، انقلاب ما برای آزادی بوده است.


از جمله آزادی‌ها‌ی مصرح در قانون اساسی، آزادی رسانه است، جز اینکه توطئه باشد. وزارت اطلاعات ماموریت خود را در خفه کردن گلوله‌ها‌ می‌داند نه قلم‌ها‌.
به گزارش ایرنا، علوی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کانالی، سایتی یا رسانه‌ای به حق کسی تجاوز کند حق الناس است اما اگر در مسائل سیاسی نظری داد، امنیتی کردن فضای رسانه جز ضرر چیزی ندارد و از اساس، لطمه می‌زند. باید از رسانه‌ها‌ صیانت کنیم. باید فضایی بیافرینیم که انسان‌ها‌ خودشان خلاف نکنند.