برخورد جدی با فساد

چهارمین نشست شورای هماهنگی حراست‌های وابسته و تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش ایبنا، مسعود کرباسیان با بیان اینکه همت همه باید افزایش رضایتمندی اقتصادی مردم باشد، اظهار کرد: امنیت اقتصادی با رشد سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار اتفاق می‌افتد.
وی ضمن تایید انتظارات بحق مردم برای ارتقای قابل توجه رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما کشور ثروتمندی هستیم و از این ثروت‏‌ها باید در جهت ایجاد منابع مالی و تامین توقع رفاه و آسایش درخور مردم استفاده کنیم.
وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به گزارش مدیران حراست‏‌ها از اقدامات انجام شده، گفت: حراست‏‌ها به صورت تخصصی به حوزه‏ گلوگاه‏‌های مفسده و آسیب ورود کرده‌‏اند و کارهای ارزنده‏ای صورت گرفته است، ولی نباید به این مقدار بسنده کرد. کرباسیان تاکید کرد: باید ابعاد تخصصی این اقدامات با رویکرد پیشگیرانه گسترش و راهکارهای لازم ارائه شود. وی افزود: حراست باید از نیروهای ارزشمند و دارای استعداد صیانت کند و برای رشد و ارتقای جایگاه آنان همت گمارد و از سوی دیگر مراقب باشد که افراد بی‌لیاقت و ناتوان بر اساس سفارش در مصدر امور قرار نگیرند.
کرباسیان ضمن بر شمردن اهمیت دولت الکترونیک و نقش آن در افزایش بهره‏‌وری و جلوگیری از مفاسد تصریح کرد: وزارت اقتصاد مهم‌‌ترین وزارتخانه‏‌ای است که به تمامی اطلاعات و سیستم‏‌ها مانند مالیاتی، گمرکی، بانکی، بیمه، حسابرسی و بازار سرمایه دسترسی دارد و همه اینها هر بهانه‏‌ای را برای اهمال در مقابله با فساد از ما می‏گیرد.