پرسش مطهری از صدا و سیماچرا با مرحوم‌هاشمی مصاحبه نکردید؟

آفتاب یزد- گروه سیاسی: آیت الله‌هاشمی شاهرودی چهارشنبه شب در شبکه یک سیما حاضر شد و به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مقابل دوربین‌های رسانه ملی با مردم به گفت‌وگو نشست. گفت‌وگو هم البته گفت‌وگوی مفصلی بود اما حضور او در این گفت‌وگوی تلویزیونی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیش از آیت الله‌هاشمی شاهرودی، آیت الله‌هاشمی رفسنجانی را در ذهن‌ها تداعی کرد. آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی از سال 68 تا 95 یعنی حدود 27 سال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود(!) و رسانه ملی هم نه تنها به عنوان رئیس مجمع هیچ‌گاه گفت‌وگوی مفصل با او نداشت بلکه در این هشت سال آخر تا حدودی وی را ممنوع‌التصویرکرده بود. از همین رو گفت‌وگوی تلویزیون با‌هاشمی شاهرودی خیلی بیشتر از قبل جای خالی‌هاشمی رفسنجانی در سال‌های آخر عمرش در تلویزیون را نمایان ساخت. موضوعی که بسیاری را وادار به اعتراض دوباره به دلیل جفای تحمیلی رسانه ملی به این شخصیت برجسته نظام کرد. نمونه‌اش علی مطهری نایب رئیس مجلس که بعداز مصاحبه اخیر آیت الله‌هاشمی شاهرودی، در توئیتی نوشته است : «صدا و سیما مصاحبه‌ای با آیت‌الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت و ایشان نیز نکات خوبی را بیان کردند. سوال اینجاست که چرا قبلا و در زمان ریاست آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی چنین مصاحبه‌ای انجام نمی‌شد؟ این یعنی سیاست یک بام و دو هوا.»

یادمان نرفته
در تایید داستان این سیاست یک بام و دو هوای صداو سیما همین بس که همان رسانه‌ای که چندین سال صدا و تصویر‌هاشمی را از تلویزیون نشان نمی‌داد و اتفاقا در این سالها هرجا که فرصتی و بهانه‌ای می‌شد علیه او نیز مستقیم یا غیر مستقیم برنامه‌سازی می‌کرد و او را فتنه‌گر جا می‌زد، بعد از فوتش به مدت سه روز در رثای او برنامه‌ها ساخت، مرثیه‌سرایی‌ها کرد، از وجنات و تاریخ سازی مرحوم‌هاشمی گفت و مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای بسیاری را در اینباره ترتیب داد. هرچند‌اندکی بعد از این سه روز


بار دیگر همان سیاست قدیمی را پیشه کرد و در برخی برنامه‌سازی‌‌هایش، نیمچه کنایه‌هایی به رفتارهای مرحوم‌هاشمی در اواخر عمر زد.
مطمئنا حالا با گفت‌وگوی اخیری که تلویزیون با آیت الله‌هاشمی شاهرودی انجام داده، بیش از همیشه این سیاست‌های متناقض رخ می‌نماید.